CEO’ların 2025 ajandasında neler var?
Geride bıraktığımız yıl, iş dünyası için yine hareketli ve zorlu bir dönemdi. Yapay zekanın baş döndüren hızı, dijital deneyimde kusursuzluk arayışları ve hem küresel hem de yerel ekonomideki belirsizlikler, liderlerin ajandasında üst sıralarda yer aldı. Savaşların ve krizlerin gölgesinde geçen bu süreçte, bazı liderler krizleri fırsata çevirerek inovasyon ve dayanıklılıklarıyla öne çıkmayı başardı. Şimdi ise odak noktası 2025. “CEO’ların 2025 öngörüleri“nin ikinci bölümünde, geleceğin belirsizliklerine karşı liderlerin hangi stratejileri benimsediğini mercek altına alıyoruz…
Yatırımlar yapay zekada yoğunlaşacak
✓ 2023 yılına göre daha zorlu geçen bir 2024 yılı yaşadık. Gerek kamu tasarrufları gerekse faizlerin yüksek olması piyasaları olumsuz yönde etkiledi ama buna rağmen Lenovo Türkiye sunduğu ürün ve hizmetlerde pazar payı kazandı ve bilgisayar sektöründe liderliğini 5. yılına taşıdı. Teknoloji ve inovasyon alanında lider bir marka olarak ülkemizin teknoloji ile kalkınması stratejisi çerçevesinde sağlık, enerji, iklim bilimleri gibi komplike hesaplamalara ihtiyaç duyulan farklı sektörlere de çözüm üretmek amacıyla bu alanda 10 milyon doların üstünde bir yatırım yaparak Türkiye’nin en büyük süper bilgisayarı olan ARF Süper Bilgisayar’ın (HPC) kurulumunu gerçekleştirdik.
✓ ARF süper bilgisayar, dünyada Top500 süper bilgisayar listesine 313’üncü sıradan giriş yaptı. Ve girer girmez de performansıyla sıralamada 313’ten 230’unculuğa çıkmakla kalmayıp, inanılmaz bir rekor kırarak Green 500 listesinde 360’ıncı sıradan 26. sıraya çıktı ve Lenovo Türkiye’yi gururlandırdı. 2025, yapay zeka teknolojilerinin dünyada ve Türkiye’de daha çok konuşulacağı, sektörlerin bu alanda daha fazla yatırım yapmaya istekli olacakları bir yıl olacaktır diye düşünüyorum. Hem kamu alanında hem de özel sektörde yapay zeka teknolojilerinin önemi artacak ve yatırımlar bu alanda yoğunlaşacak. Lenovo’nun da yapay zeka teknolojilerine olan odağının artacağı ve bu alana yatırım yapacağı bir yıl olacak.
Büyüme odağımızdan asla taviz vermiyoruz
✓ 2024 yılı, tüm dünyada makroekonomik koşulların etkisiyle şekillenen, zorlukların yanında fırsatları da içinde barındıran bir yıl olarak geçti. FLO GROUP olarak çok kanallı ve çok markalı iş modelimizi çok coğrafyalı operasyonlarımızla yönettiğimiz için riskleri bölerek fırsatları çoklama imkanına sahibiz. Dolayısıyla bu süreçte istikrarımızı sağlayarak sağlıklı bir finansal yapı ile yılı tamamladığımızı söyleyebiliriz.
✓ Koşullar ne kadar zorlu ya da belirsiz olursa olsun, büyüme ve sektörümüzü büyütme odağımızdan asla taviz vermeden yolumuza devam ediyoruz. Bu kapsamda da en önemli gücümüzü dinleme faaliyetlerimizden alıyoruz.
✓ 2025’in kendine has dinamikleri olan bir yıl olacağını öngörüyoruz. Bu tarz karakteristik dönemlerde en etkin yöntemin paydaş ekosistemine odaklanmak olduğunu geçmiş tecrübelerimiz bize net şekilde gösterdi. Hammaddeden başlayarak tedarik zincirini güvenceye almak, üretimin devamlılığını korumak, şirketin iç yetkinliklerini ve yeteneklerini geliştirmek, omni-channel bir yaklaşım ile dağıtım ağını yönetmek; müşteri ne zaman neredeyse ve neye ihtiyacı varsa orada olmak, satış sonrası hizmetleri ise her zamankinden daha iyi hale getirmek kritik çalışma başlıklarımız olacak. Tüm bu ana başlıklarda performansımızı teknolojinin bizlere sunduğu imkanlarla hızlandırıp verimliliğini artıracak şekilde dijital dönüşüm süreçlerimizi inşa etmeye devam edeceğiz.
Uzaktan sağlık dönemi başlıyor
✓ 2024 yılı küresel krizlerin, ekonomik açıdan zorlukların yaşandığı bir yıldı. Bu zorluklar ve krizler hiç şüphesiz içinde bulunduğumuz sağlık sektörünü de etkiledi. Bunlara rağmen, dijitalleşmenin sağlık sektöründe yarattığı ivme, yapay zeka ve dijital sağlık uygulamalarının hızla yaygınlaşmasını sağladı. Philips olarak, sağlık sektöründe hem kamu hem de özel sektörle hayata geçirdiğimiz önemli projeler ve iş birlikleriyle fark yaratmaya devam ettik.
✓ Jeopolitik gelişmelerin, Çin kaynaklı krizlerin, lojistikte yaşanan aksaklıkların ve ekonomik zorlukların küresel ölçekte olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir gündem maddesi olmaya devam edeceğini düşünüyorum. Diğer yandan; 2025’te de sağlık sektöründe dijitalleşmenin hızlanacağını, yapay zeka, büyük veri analitiği ve uzaktan sağlık uygulamalarının etkisinin giderek artacağını öngörüyoruz. Değişen pazar dinamiklerine esnek bir yaklaşım sergileyerek stratejilerimizi güncelliyor ve sürdürülebilir büyüme hedefimize odaklanıyoruz. Philips olarak çevik yapımız, hızlı aksiyon alma kabiliyetimiz ve güçlü inovasyonlarımız ile bu dönüşümde öncü bir rol üstlenerek sağlık sektöründe sürdürülebilir gelişim ve değer yaratmaya devam edeceğiz.
Döngüsel ekonomiye katkı sağlayacak adımlar atacağız
✓ 2024, stratejik anlamda çok önem verdiğimiz proje ve yatırımları hayata geçirdiğimiz oldukça başarılı bir yıl oldu. Yepyeni bir iş modeliyle kullanıcılarımıza zahmetsiz ve hızlı şekilde araçlarını satma imkanı sunan Otobid, bu yılın en önemli gelişmelerinden biriydi. Ayrıca Türkiye’nin yaygın oto servis ve oto ekspertiz ağı Auto King’i de bünyemize katarak, 2. el araç dünyasında sunduğumuz hizmet kapsamımızı genişlettik. Kadın ve Erkek A Milli Futbol Takımları resmi sponsorluğu yine 2024 yılında hayata geçirdiğimiz ve bizi gururlandıran projelerden biri oldu.
✓ Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden biri olarak önümüzdeki yıl için odak noktalarımız; dijital inovasyon, sürdürülebilirlik ve müşteri deneyiminde yapacağımız yenilikler olacak. Özellikle emlak ve vasıta kategorilerinde yapay zeka destekli kullanıcı odaklı yeni hizmetler sunmayı ve var olanları da geliştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca “yeniden ticaret” (recommerce) alanında hayata geçireceğimiz yeni uygulamalar ve iş modelleri ile kullanıcılarımıza ve döngüsel ekonomiye ciddi katkı sağlayacak adımlar atacağız. 2025 aynı zamanda sahibinden.com’un 25’inci yılı. 2000 yılında çağının çok ilerisinde bir vizyonla kurulmuş bir şirket için 25 yıldır sektöründe lider bir şekilde, ilkleri hayata geçirmek ve sürdürülebilir bir büyüme sağlamak bizim için büyük bir gurur kaynağı.
Başarılarımız, teknolojideki liderliğimizi perçinliyor
✓ Aktif Bank olarak 25. yılımızı kutladığımız 2024, hedeflerimize ulaştığımız ve başarı çıtasını daha da yukarı taşıdığımız bir yıl oldu. Benzersiz ve yenilikçi iş modelimizi sürdürerek kurumsal, yatırım ve özel bankacılık hizmetlerimizi, fintech ekosistemi yaklaşımıyla dijitalleşme odağında birleştirdik. 20 milyon kişinin yaşamına dokunan bu ekosistemin merkezinde teknolojik inovasyon ve müşteri odaklılık yer alıyor. N Kolay dijital bankamızın indirilme oranını iki kattan fazla artırarak ve 18 milyonu aşan kullanıcıya hizmet veren Passo’yu yeni versiyonuyla müşterileriyle buluşturarak dijital hizmetlerde etki alanımızı büyüttüğümüz bir seneyi geride bıraktık.
✓ 2025’te yatırım bankacılığı alanındaki gücümüzü artırırken, Türkiye’deki fintek ekosistemindeki öncü konumumuzu daha da sağlamlaştırmayı hedefliyoruz. 25 yıllık deneyimimizle, erişilebilir ve kişiselleştirilmiş finansal hizmetler sunarak daha geniş kitlelere ulaşmayı amaçlıyoruz. Güçlü teknolojik altyapımız ve yenilikçi vizyonumuzla, dijital hizmetlerde fark yaratmaya devam edecek ve müşteri dostu bakış açımızı sürdüreceğiz.
Kapasitemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz
✓ Ekim 2023’te DHL Group bünyesine katılmamızla birlikte 2024 yılına güçlü bir başlangıç yaptık. Bu noktada, DHL ile entegrasyon çalışmalarımızı sürdürürken, teknolojik gelişmeler, dijital dönüşüm ve otomasyon alanlarındaki gelişimimizle birlikte müşteri memnuniyeti, verimlilik ve kaliteyi odağımıza aldık. Stratejimiz doğrultusunda yenilikçi projeler ve hizmetleri hayata geçirdik ve operasyonel kapasitemizi artırmaya odaklandık. 2024, büyümemizi istikrarlı bir şekilde sürdürdüğümüz, başarılarla dolu bir yıl oldu.
✓ 2025 yılını, DHL’in MNG Kargo’ya sunduğu en önemli katkılardan biri olan yatırım gücünü harekete geçireceğimiz ve sürdürülebilir büyümeye devam edeceğimiz bir yıl olarak görüyoruz. Bu kapsamda gerçekleştireceğimiz yatırımlarla operasyonel kapasitemizi artırırken, hizmet ağımızı genişletecek ve filomuzu modernize edeceğiz. Yatırımlarımızla üç yıl içinde mevcut kapasitemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Sektörümüz özelinde ise e-ticaret pazarının büyümeye devam etmesiyle birlikte müşteri hizmetlerinin daha etkili hale getirilmesi yönündeki çalışmaların da artacağını düşünüyoruz.
Ekonomiye sunduğumuz değeri maksimize edeceğiz
✓ Lezzetli ve inovatif ürünlerimizle sağlıklı ve enerjik bir yaşama destek verdiğimiz verimli bir yılı geride bıraktık. Yurt içi ve yurt dışında özellikle dijitalleşme, sürdürülebilirlik, Ar-Ge ve marka yatırımlarına ağırlık verdiğimiz bir dönem oldu. Brandverse Awards’ta, “Süt Ürünleri” kategorisinde Muratbey Peynir-Lezzetin Tarifi ile altıncı kez altın ödülü kazandık. 2024’ün ikinci yarısı başladığımız Masterchef Türkiye iş birliğimiz kapsamında en sevilen ürünlerimiz sezon sonuna kadar her bölümde ekranda yer alırken outdoor, radyo ve dijital reklamlarla da bunu destekledik. Türkiye süt alanında 21,5 milyon tonluk üretim hacmiyle Uluslararası Süt Federasyonu tarafından yapılan sıralamada ilk dokuz ülke arasındayken verimlilikte 50’nci sırada yer alıyor.
✓ Muratbey olarak ihracatta yakaladığımız ivmeyi Ar-Ge merkezlerimizde geliştirdiğimiz inovatif ürünlerimize borçluyuz. İnovasyonu önceleyen anlayışımızın geleneksel lezzetlerle harmanlanmasıyla oluşan ürünlerimiz beş kıtada adı peynirle anılan ülkeler de dahil olmak üzere büyük ilgi görüyor. 2025’te de yarım yüzyılı aşan deneyimimizle ülkemizi global pazarda en iyi şekilde temsil etmek, katma değerli ihracatımızı artırmak, sürdürülebilir kalkınma vizyonuna katkı sağlayarak ülke ekonomimize sunduğumuz değeri maksimize etmek için çalışacağız.
Hedefimiz “Love brand” olmak
✓ Humm Organic son yıllarda, özellikle de pandeminin etkisiyle oldukça hızlı büyüdü. 2024 yılında bir önceki yıla göre tonajda yüzde 100’ün üzerinde bir artış, ciroda ise yaklaşık 2,5 kat büyüme gerçekleştirdik. Sadece çocukların değil aile içindeki tüm bireylerin rahatlıkla tüketebileceği bir marka olarak kendimizi konumlandırıyoruz. Bu durum, ürün portföyümüzün çeşitliliğine yansıdığı gibi iletişim ve pazarlama faaliyetlerimize de yansıyor. 2024’te satış kanallarımızı genişlettik ve zaten var olduğumuz kanallardaki varlığımızı daha da güçlendirdik.
✓ Humm Organic olarak son 3 yılda 3 kat büyüme elde ettik, önümüzdeki 5 yıl içinde hedefimiz 5 kat büyümek. 2024’teki iş planımızın başında yurt dışına açılmanın fizibilite çalışmalarını yapmak vardı. Bu çalışmaların büyük bir kısmını yaptık. 2025’te de artık meyvelerini yemeyi hedefliyoruz. Humm Organic Türkiye’de kendi kategorisinde en geniş ürün portföyüne sahip marka. Tüketici sadakati çok yüksek. Bu da bize tüketicilerimizin bizden sürekli olarak inovasyon beklediğini gösteriyor. 2025 yılı da bizim için daha çok inovasyonlarımızı tüketicilerimizle buluşturduğumuz bir yıl olacak. Hedefimiz ürünlerimizle büyümüş olan, gençliğinde bizim ürünlerimizi tüketen ve ebeveyn olduğunda da çocuklarına Humm ürünlerini güvenle verebilecek, kuşaktan kuşağa aktarılan bir “love brand” olmak.
15 yeni ürünü piyasaya sunmayı planlıyoruz
✓ 2024 yılı hem sektörümüz hem Casper için verimli bir yıldı. Casper olarak yaptığımız ürün, marka iletişim ve kullanıcı deneyimini artırmak üzere gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmaların meyvesini pazar payımızı artırarak ve tüketici beğenisini artırarak somutlaştırdık. Gerek Ar-Ge gerekse üretim tesisimizin olanakları ile kişisel bilgisayar alanında binlerce farklı konfigürasyon ve kategori seçeneği ile hem bireysel hem kurumsal çözümler üretmek adına, teknolojinin hızlı ve rekabetçi doğasında Türkiye pazarı ve tüketici araştırmalarından çıkan içgörülerimizle yıl boyunca yenilikçi ürünler ve mükemmel tüketici deneyimi konusunda büyük adımlar attık. Marka iletişim çalışmalarımız kapsamında, sekiz reklam filmi ile TV ve dijital platformlarda aktif bir rol oynadık. Yılı bitirdiğimiz bugünlerde ise, 2025 yılına “Casper teknolojiyi yaşatır, Casper her zaman yanımdadır” söylemiyle geniş bir iletişim kampanyası hazırlığı içerisindeyiz.
✓ 2025 yılında, yapay zeka destekli teknolojilerin öne çıkacağı ve tüketici deneyimini çok daha ileri taşıyacağı bir dönem olacağını biliyoruz. Özellikle yapay zeka, oyun ve performans bilgisayarlarında, daha verimli ve optimize çözümler sunacak. Pazar tespitlerimizi destekleyecek şekilde yaptığımız tüketici araştırmalarına da devam edecek, PC pazarının kullanım alışkanlıklarının yönünü belirleyecek ve kusursuz tüketici deneyimi sağlayarak ürün ve hizmet kalitesini kullanıcılarımıza sunmak için çalışmalarımıza Ar-Ge ve ürün özelinde devam edeceğiz. Casper olarak 2025’te, premium bilgisayar modellerimizin çoğunu yapay zeka destekli hale getirmeyi ve yeni geliştirilen teknolojilerle donatılmış farklı kategorilerde 15 yeni ürünü piyasaya sunmayı planlıyoruz.