Çevik pazarlama, ajans modelini dönüştürüyor
Pazarlama liderleri, ekiplerinin hızını ve performansını iyileştirmeye yardımcı olmak için giderek daha fazla çevik metodolojilere yöneliyor. Ancak çevikliğe geçiş zorlu bir süreç. McKinsey & Company’nin yaptığı son anketin sonuçlarına göre; pazarlama yöneticilerinin sadece yüzde 3’ü, iş ortaklarıyla çevik pazarlamaya geçişlerini “pürüzsüz” olarak nitelendiriyor.
Makaleye göre; çevik pazarlama, ajans modelini dönüştürüyor. McKinsey araştırmaları, önde gelen birçok pazarlama organizasyonunun başarılı bir şekilde çevikliğe geçiş yaptığını gösteriyor. 150’den fazla çevik pazarlama dönüşümü üzerinde yapılan çalışmaların yanı sıra sektör liderleriyle, yaratıcı kadrolarla, medya ve içerik ajanslarıyla gerçekleştirilen anketler ve görüşmeler sayesinde, son derece etkili bir çevik pazarlama ekibi oluşturmanın mümkün olduğunu tespit ediliyor.
McKinsey & Company bu makalesinde; pazarlama liderlerini, ajansları ve üçüncü tarafları çevik pazarlama ekiplerinde başarılı bir şekilde birleştirmek için gereken zorlukları ve nelerin gerektiğini özetliyor. Uzmanlar, takım halinde çalışan şirketlerdeki pazarlama ekiplerinin ve ajansların yaşadığı zorlukları 5 başlık altında topluyor. Bunlar;
- İşin kapsamı
- Ücret düzenlemeleri
- İşletim modeli
- Yetenek ve kültür
- Başarı için metrikler
Çevik pazarlamaya geçiş, genellikle ajans ile şirketin pazarlama departmanı arasındaki ilişkide bir kırılma noktası gibi görülebilir. Birçok pazarlama yöneticisi, bütün ihtiyaçları için bir konkur açmaktan ya da her şeyi şirket içinde kurulan bir ekiple çözmekten başka yol olmadığı fikrine kapılabiliyor. McKinsey uzmanları, bu tür aşırı önlemlerin maliyetli ve etkisiz olabileceğine dikkat çekiyor. Makalede; çok sayıda pazarlama liderinin, bu süreçleri başarıyla yönettiği ve hizmet aldığı ajanslarla güçlü ortaklıklar oluşturduğu belirtiliyor. Bu sürecin yönetimi için yaratıcı çözüm önerileri paylaşılıyor.
Geleneksel anlaşmaları yenilemenin ve veriler konusunda şeffaflık gibi çözümlerin önerildiği makalenin tamamını okumak için tıklayın.