ChatGPT ile “sesli” konuşma dönemi başlıyor | Son 24 saatin gündemi
Son zamanlarda Sam Altman ve Yönetim Kurulu arasındaki çekişmeyle gündemde olan OpenAI, ChatGPT’nin sevilen özelliğini ücretsiz sürüme taşımaya karar verdi.
Birkaç ay önce fotoğraf ve ses kaydı ile iletişim kurabilmeye başlayan ChatGPT, Plus aboneleriyle konuşarak da iletişim kuruyordu.
Bir X gönderisi aracılığıyla bugünden itibaren özelliğin ücretsiz sürüme de tanımlandığının duyurusunu yapan OpenAI’ın paylaştığı videoda bir kullanıcı ChatGPT’ye “Takımımız için oldukça uzun bir geceydi ve hepimiz çok açız. 778 kişi için 40 cm’lik kaç tane pizza söylemeliyiz?” promptu veriyor ve ChatGPT’nin sesli yanıtını dinliyoruz.
Aras Kargo’dan bir ilk: “Kargonu esnaftan gönder”
Aras Kargo, “Aras Burası Esnaftan Gönder” hizmetini tüketicilerle buluşturarak Türkiye’de bir ilke imza atıyor. Firma bu yenilikle müşteri deneyimini iyileştirmeye odaklanırken, tüketiciler için kargo gönderimini daha kolay ve hızlı hale getirmeyi hedefliyor.
Türkiye genelinde 2 bin 800’den fazla Aras Burası noktası bulunan Aras Kargo, “En Yakında, Hep Yanında” hizmet anlayışı ile tüketicilere en yakın teslimat ağı olmayı hedefliyor. Tüm Türkiye’yi kapsayan ve Kasım ayı itibarıyla uygulamaya geçen “Aras Burası Esnaftan Gönder” hizmeti ile tüketiciler artık evlerine en yakın esnaftan kargosunu kolayca gönderebiliyor. Yeni hizmetin lansmanına özel olarak, “Aras Burası Esnaftan Gönder”le gönderilen bireysel kargolarda yüzde 40 indirim avantajı da tüketicileri bekliyor.
Yeni modelle birlikte tüketiciler kendilerine en yakın Aras Burası esnafını bulup gönderilerinin boyutunu belirleyerek adres bilgilerini girebiliyor, ödemeyi online olarak gerçekleştirip kargolarını tercih ettikleri esnafa 3 gün içinde bırakabiliyor. “Aras Burası Esnaftan Gönder” hizmeti tüketicilere kolay ve erişilebilir bir kargo gönderim deneyimi sunarken esnafa da ek gelir fırsatı sunuyor.
Oyun devi Ubisoft, X’teki reklamlarını durduruyor
Geçtiğimiz günlerde antisemitik bir paylaşımı destekleyen Elon Musk ve dolayısıyla X platformu reklamverenlerin tepkisini çekmişti.
Aralarında Apple, IBM, Disney ve Warner Bros gibi markaların da olduğu birçok reklamveren, X’teki reklamlarını durdurma kararı aldığını açıklamıştı. Şimdi bu listeye oyun devi Ubisoft da eklendi ve konuyla ilgili tepki gösteren ilk oyun şirketi oldu.
Black Friday’in favori ürünü hangisi?
Kimi pazaryerlerinde indirim dönemi tüm aya yayılsa da esas Black Friday’e günler kaldı. Tabii bu arada tüketici nelere ihtiyaç duyduğunu gözden geçirdi, aklında yer eden ürünleri favorilerine ekledi ve hatta belki çoktan alışverişe başladı bile… Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Algı Araştırması”na göre Black Friday alışverişlerinin merkezinin Trendyol olacağını söylemiştik. Şimdi ise tüketicinin en çok hangi kategoride alışveriş yapmayı planladığına bakalım…
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Tüketicinin “Black Friday” bütçesi ne kadar?
Hem pazarlama evreni hem de alışveriş tutkunları için yılın en heyecanlı döneminde sona geliyoruz. Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Algı Araştırması” kapsamında indirim döneminin favori pazaryerini Trendyol, favori ürününü ise cep telefonu olarak açıklamıştık. Peki Black Friday bütçeleri ne kadar? En çok indirim beklenen giyim markası hangisi? Yanıtları incelemek için TIKLAYIN!