ChatGPT’nin Google’a rakip olacak arama motoru yayında! | Son 24 saatin gündemi
OpenAI, ChatGPT’nin arama motorunu tüm kullanıcıların erişimine sundu. İlk kez Ekim 2024’te duyurulan bu özellik, artık bir OpenAI hesabı oluşturan herkes tarafından kullanılabiliyor.
ChatGPT’nin arama motoru, kullanıcı dostu ve sade bir arayüz sunuyor. Google benzeri bir deneyimle, bir arama terimi yazıp “Ara” butonuna basarak sonuçlara ulaşmak mümkün. Bazı aramalarda görsel destek sunan motor, yol tarifleri için harita hizmeti de sağlıyor.
Mobil cihazlarda da kullanılabilen arama motoru, özel optimizasyonlarla dikkat çekiyor. Ayrıca, gelişmiş ses modu desteğiyle kullanıcılar sesli komutlarla da arama yapabilecekler.
OpenAI’nin bu yeniliği, ChatGPT’yi günlük bilgi arayışlarında güçlü bir alternatif hâline getirecek gibi görünüyor!
C Level Club’ın Ankara buluşmasında pazarlamanın mega trendleri konuşuldu
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, yeni nesil misafir ağırlama anlayışının öncülerinden Lucis Companies’in “hospitality” standartlarını yeniden tanımladığı Assembly Buildings One Tower’da bir araya geldi.
C Level Club üyeleri, Ankara’da gerçekleştirilen buluşmada pazarlamanın mega trendlerinin hangi sektörleri, ne ölçüde ve nasıl etkileyeceğini küresel araştırmaların yol göstericiliğinde keşfetti.
Buluşmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
TikTok’un karbon ayak izi Yunanistan’ı geride bıraktı
Greenly Danışmanlık Şirketi’nin son araştırmasına göre sosyal medya platformu TikTok’un yıllık karbon ayak izi Yunanistan’ınkinden daha büyük. Ortalama bir kullanıcı her yıl benzinle çalışan bir arabayla 123 mil yol kat etmeye eşdeğer sera gazı üretiyor.
Paris merkezli Greenly Danışmanlık Şirketi’nin araştırması, 1 milyar kullanıcıya sahip sosyal medya platformu TikTok’un yıllık karbon ayak izinin Yunanistan’ın toplam emisyonundan daha fazla olduğunu ortaya koydu.
Platformun genel karbon ayak izinin ABD, İngiltere ve Fransa‘nın TikTok’un küresel kullanıcı tabanının yaklaşık yüzde 15’ini oluşturduğu düşünüldüğünde, genel karbon ayak izinin muhtemelen 50 milyon metrik ton civarında olduğu düşünülüyor. Yunanistan’ın 2023 yılı karbon emisyonu ise 51,67 milyon metrik ton idi.
Squid Game’in “şeker oyunu” McDonald’s menüsüne girdi! Ödül 100 bin dolar!
Squid Game’in yeni sezonuna sayılı günler kala tüm dünyada renkli iş birlikleri de hız kesmeden boy göstermeye devam ediyor. McDonald’s Avustralya, Netflix’in küresel fenomeni Squid Game ile unutulmaz bir deneyim sunmak için bir araya geldi. 11 Aralık 2024 ile 7 Ocak 2025 tarihleri arasında, hayranlar sınırlı bir süre için sunulan Squid Game Menü ile tanışırken dizinin ünlü Dalgona Candy Challenge’ına eğlenceli bir dokunuşla katılabiliyorlar.
Türkiye farklı cihazlarda farklı müzikler dinlemeyi seviyor
Spotify 2024 Yılın Özeti’yle Türkiye’de ve dünyada en çok dinlenen sanatçı, şarkı, albüm ve podcast’leri duyurmasının yanı sıra merakla beklenen kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimini de tüm kullanıcılarıyla geçtiğimiz günlerde paylaştı. Spotify’ın bu verileri kullanıcıların müzik zevklerinin yıl boyunca nasıl değiştiğini de gözler önüne serdi.
Spotify 2024 Yılın Özeti’ndeki verilere göre, kullanıcıların müzik dinlemeyi tercih ettiği cihazlara göre de müzik zevklerinde şaşırtıcı farklılıklar ortaya çıkıyor. 2024’te Türkiye’de otomobilde en çok dinlenen sanatçılar arasında Tarkan, Mabel Matiz, Mert Demir ve Zeynep Bastık gibi isimler olurken, araba yolculuklarında geçen saatlere en çok Türkçe Pop’un yıldızları eşlik ediyor.
Öte yandan oyun konsolu sahiplerinin en çok dinlediği sanatçılara bakıldığında rap’in ağırlığı; hoparlöre bağlıyken en çok dinlenenlere bakıldığında ise ilk 3’ü kimseye bırakmayan dünyaca ünlü yıldızlar Taylor Swift, The Weeknd ve Billie Eilish dikkat çekiyor.
2024 yılı boyunca farklı cihazlar üzerinden Spotify’da en çok dinlenenler listeleri için TIKLAYIN!