Çin hükümeti ChatGPT’yi yasakladı | Son 24 saatin gündemi
ABD merkezli OpenAI tarafından geliştirilen yapay zeka sohbet robotu ChatGPT, propaganda yapmak için kullanılabileceği gerekçesiyle Çin’de yasaklandı.
Çin, ABD politikalarına hizmet edebileceği gerekçesiyle Amerika merkezli teknolojilere en sık set çeken ülkeler arasında yer alıyor. Daha önce Facebook, Instagram, Reddit, YouTube, Wikipedia ve diğer bazı Google hizmetlerini engelleyen Çin hükümetinin son yasaklama hamlesinin hedefi ChatGPT oldu. Ülkedeki kullanıcıların bir kısmı yasağı VPN ile aşarken bir kısmı da Tencent’in üçüncü taraf geliştiricileri tarafından yayınlanan “mini yapay zeka aracı”nı kullanmaya başladı.
Nokia’da yeni dönem yeni logo ile başlıyor…
Bir dönem dünyanın en popüler teknoloji şirketi olan Nokia, 60 yılın ardından logosunu değiştirdi. Barcelona’da gerçekleştirilen ve 2 Mart’a kadar devam edecek olan Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) yeni logosunun lansmanını yapan şirket bu değişikliği büyüme hedeflerinin bir parçası olarak yaptığını da açıkladı.
Sade ama dikkat çekici ve modern olarak nitelendirilebilecek yeni logo, “NOKIA” kelimesini beş farklı şeklin kullanımıyla oluşuyor. Ayrıca, tüm dünyada markayla özdeşleşen ikonik “lacivert” kullanımından vazgeçildiği de görülebiliyor.
Nokia’nın CEO’su Pekka Lundmark, şirketin dönüşümünü temsil eden bu logo değişikliği konusunda Bloomberg’e verdiği röportajda “Çoğu insanın zihninde hâlâ başarılı bir telefon markasıyız; ancak artık ağlara ve endüstriyel dijitalleşmeye odaklanan yeni bir marka yaratmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Snapchat yeni AI sohbet robotunu tanıtıyor
Snapchat abonelerine özel geliştirdiği yeni yapay zeka sohbet robotunu tanıttı. OpenAI’ın GPT teknolojisiyle geliştirilen “My AI” bu hafta Snapchat Plus abonelerinin kullanımına açılacak.
MY AI, ChatGPT’nin hızlı ve mobil versiyonu olmanın yanı sıra daha sınırlı bir kapasiteye sahip. Mesela akademik makale yazması istendiğinde kibarca reddediyor. Ayrıca, küfür, şiddet, müstehcen içerik ve siyaset gibi riskli konular hakkında konuşmamak üzere eğitildi.
Sohbet sekmesine sabitlenerek ilk önce Snapchat Plus abonelerinin (aylık 3,99 dolar) hizmetine sunulacak olan MY AI’ın ilerleyen dönemde tüm abonelerin erişimine açılması bekleniyor.
Kaynak: The Verge
Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor
Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu. Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor. Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı. Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Mercedes-Benz otomobillerini ofise dönüştürecek
Günümüzün yükselen trendi hibrit çalışma, çalışanların bulundukları her ortamda esnekliğe ihtiyaç duymasını sağlıyor. Yani gerektiğinde ev ofise dönüşüyor gerektiğinde araba ya da oturulan bir kafe… Ancak hem güvenli hem de kesintisiz toplantı deneyimine erişmesi en zor mekanlardan biri otomobil. Buradan hareketle Mercedes-Benz E sınıfı araçlarında en uygun mobil ofis deneyimini sağlamak için Cisco ile çalıştığını duyurdu; Sonuçsa home office bir Mercedes oldu… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.