Çin, TikTok’u Elon Musk’a satabilir | Son 24 saatin gündemi
TikTok, 19 Ocak’ta Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yürürlüğe girecek olan yasağı kaldırmak adına son dönemde önemli yasal adımlar atıyor. Çin hükümetinin dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biri olan TikTok’un yasaklanmasını önlemek amacıyla, platformu X’in sahibi Elon Musk’a satabileceği iddia edildi. TikTok’un ABD’deki operasyonlarının değerinin 40 ila 50 milyar dolar arasında olduğu tahmin ediliyor.
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?
Bu yıl dördüncü kez, artık gelenekselleşen “10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nü” Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu ve Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak’ın davetiyle meslektaşlarımızla “Kadın Gazeteciler Günü” olarak kutluyoruz. Her yıl olageldiği üzere Emre Hantaloğlu, bilişim teknolojileri pazarına ilişkin hem dünya hem de Türkiye verilerini paylaşıyor, küresel ve ülkesel ekonomik konjonktürü de refere ederek 2025’i yorumluyor. Hantaloğlu, “Beklentilerin yüksek olduğu yıllarda hedefler gerçekleşse bile mutsuzluk oluyor. 2025’in zorlu bir yıl olacağı öngörüsüyle yıla girerken makul başarılar daha çok mutluluk verecek” diyor. Meslektaşlarımızla “Çalışan Gazeteciler Günü”nü kutlarken kendisini her zamanki gibi hem öğrenerek hem de keyifle dinliyoruz.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in yazısının tamamını okumak için TIKLAYIN!
Kiralamanın liderleri iPhone ve Honda oldu
Ürün kiralama şirketi Kiralabunu, 2024 yılına ait kiralama raporunu açıkladı. Rapor, kiralama sektöründeki önemli büyüme ve değişimleri gözler önüne serdi. Teknoloji ürünlerine olan talebin her yıl olduğu gibi bu yıl da arttığı gözlemlendi. Bireysel kullanıcılar özellikle bilgisayarlar, tabletler ve akıllı telefonlar gibi ürünleri tercih ederken, anne&bebek ürünleri ve e-mobilite kategorilerinde de kısa süreli kiralamalar dikkat çekti.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Alman Döneri Amerika’ya açılıyor: “Ağzının zihnini aç”
Birleşik Krallık merkezli fast-casual restoran zinciri German Doner Kebab (GDK), ABD pazarına eğlenceli ve sıra dışı bir kampanya ile giriş yaptı. Quality Meats tarafından hazırlanan kampanya, hızlı konuşan bir Alman sözcünün yer aldığı renkli ve düşük bütçeli animasyonlarla Gen Z’nin ilgisini çekmeyi hedefliyor. Kampanyanın ana mesajı, GDK’nin kebap konseptini tanıtmak. Restoranın sunduğu döner kebap, geleneksel “şiş kebap” anlayışından farklı olarak gyro’ya (Yunan döneri) daha çok benzeyen bir formda sunuluyor. Casey Lock ve Ross Zuchowski tarafından yönetilen 18 saniyelik eğlenceli reklam filmlerinde absürt görseller ve esprili ifadeler öne çıkıyor. Kampanyanın dikkat çeken sloganı ise: “Ağzının zihnini aç”
Ticaret Bakanlığı’ndan “cayma hakkı” açıklaması: 2026’ya ertelendi
Ticaret Bakanlığı; 1 Ocak itibarıyla internet alışverişlerinde, bazı ürünler için cayma hakkının kaldırıldığı iddialarını yalanladı: Değişiklik kararının uygulanması 1 Ocak 2026’ya dek ertelendi. 1 Ocak’ta yürürlüğe girdiği öne sürülen bir düzenleme ile internetten satın alınan cep telefonu, akıllı saat, tablet, bilgisayar ve motosiklet gibi ürünlerde cayma hakkının kaldırıldığına dair iddialar üzerine Ticaret Bakanlığı’ndan bir açıklama geldi. Bakanlık, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN!