Çinli satıcılardan TEMU ayaklanması! | Son 24 saatin gündemi
Çinli satıcılar TEMU’nun sahibi tarafından uygulanan haksız cezaları protesto etmek için bir araya geldi. Ana şirket PDD Holdings Inc.’nin Çin’in güneyindeki ofislerinde toplanan yüzlerce esnaf, TEMU’nun artan cezalarına karşı seslerini duyurmak için bir araya geldi. Küçük ölçekli işletmelerin oluşturduğu bu grup, platform üzerinden Batılı müşterilere Çin malları satan tedarikçilerden oluşuyor. Ellerinde pankartlar taşıyan ve sloganlar atan Çinli esnaflar, Guangzhou’daki ofisin önünde toplandı ve bazıları ofisleri basarak üst düzey yöneticilerle görüşmeye çalıştı. Satıcılar, PDD’nin müşteri beklentilerini karşılamayan satıcıların ödemelerini alıkoymasına ve perakende fiyatların katbekat fazlası ceza kesmesine karşı çıkıyor. Son aylarda bu cezaların sıklıkla ve açıklama yapılmadan artırıldığı belirtiliyor. Satıcılar, teslimat sürelerini kaçırmaktan yanlış ürün listelerine kadar çeşitli nedenlerle bu cezalara maruz kaldıklarını söylüyor.
İTO’dan istihdam raporu: Mavi yaka personel ve vasıflı usta bulmak çok zor!
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Stratejik Araştırmalar Merkezi’nin hazırladığı “istihdam” raporuna göre, firmaların ciddi oranda ilave çalışan ihtiyacı var. Anket yapılan firmaların görüşlerine de yer verilen raporda “Usta kaynakçı 10 yıllık bankacıdan daha yüksek maaş alıyor” denildi. Rapora göre, mavi yakalı çalışan istihdamında yaşanan sorunlar arasında teknik eğitim sistemindeki yapısal sorunlar ve imaj-statü problemleri ön planda bulunuyor. Beyaz ve gri yakalı çalışanlarda ise yükseköğretim sistemindeki yapısal sorunlar ve teknolojik açık öne çıkıyor. İstanbul’un Türkiye’deki toplam istihdamın yüzde 20’sini barındırdığına dikkat çekilen istihdam raporunda, işveren tarafından ilan edilmiş ve doldurulmayı bekleyen “açık işlerde” mavi yakalı mesleklerin ciddi bir hakimiyeti olduğu görülüyor.
Kimi rekorlar dünyanın sonunu getirir!
Rekor sıcaklık artışları, yok olan doğal ormanlar ve eriyen buzlar, her biri insanlığın bugününü ve geleceğini tehdit eden birer sinyal olarak karşımıza çıkıyor. WWF, Paris Olimpiyatları’na nazire olarak kırmak istemediğimiz, benzeri görülmemiş rekorları vurgulayan bir kampanya yayınladı. “İklim Oyunları” filmi ile WWF “Ancak bir araya gelirsek, dünya liderlerine oyunu değiştirmeleri için ilham verebiliriz” diyor. 2023’te kırılan iklim rekorlarını etkileyici spor yorumlarıyla vurgulayan film 4 Ağustos Pazar günü erkekler 100 metre finalinden hemen önce Fransız televizyonlarında ve Paris’te açık havada da yayınlanacak.
Vestel şampiyonları bir eve topluyor!
“Şampiyonlar Vestel kullanır” sözüyle yola çıkan Vestel, yeni projesi “Şampiyonlar Evi” ile ürünlerini ve sporcuları bir araya getiriyor. Vestel, spor ve sporcuların gelişimi için attığı adımlara bir yenisini ekledi. Vestel, “Şampiyonlar Evi” projesi kapsamında farklı spor branşlarından çok sayıda sporcuyu bir araya getiriyor. Vestel, kendi branşlarında uluslararası başarıları bulunan sporcuların gelişimine de katkı sağlıyor.
Google Olimpiyat reklamıyla eleştirilerin hedefi oldu!
Hayranlık duyulan birilerine mektuplar yazmak en tatlı çocukluk geleneklerinden biridir. Yani en azından öyleydi… Zira Google yeni reklamında bunu, çocuklar adına yapabileceğini söylüyor. Olimpiyat aralarında yayınlanan TV reklamı, bir kız çocuğunun Amerikalı atlet Sydney McLaughlin-Levrone’a (engelli ve kısa mesafe koşucusu) olan hayranlığını konu ediyor. Reklamda, küçük kızın kahramanı gibi yarışabilmek için antrenman yaparken Google’ın yapay zeka arama özelliği sayesinde engelli koşu teknikleri öğrendiği gösteriliyor. Daha sonra baba, Gemini’dan kızı adına McLaughlin’e sevgi dolu bir mektup yazmasını istiyor. Reklam, Gemini’ın insan gibi metinler oluşturabilme yeteneğini sergilemeyi amaçlıyor.