CMO Transition Academy ilk mezunlarını verdi
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy”nin ilk eğitim programı olan “CMO Transition Academy” 1 aylık eğitim sürecini tamamlayarak ilk mezunlarını verdi. Pazarlama profesyonellerinin ileriyi görebilmesini ve hızla değişen dünyada tüketici davranışlarını önceden analiz edip, jenerik pazarlama stratejilerinin ötesine geçmesini sağlamak amacıyla kurulan akademide alanında uzman eğitmenler yer aldı. Elde edilen gelirin yüzde 20’sinin Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne (ÇYDD) bağışlandığı akademide, farklı hedef kitleler için 3 farklı eğitim programı düzenlendi. Gelin CMO Transition Academy’yi bir de eğitmenlerden dinleyelim…
NexCMO Marketing Academy eğitim programı, Nisan ayında pazarlamaya yeni bir bakış açısı getirmenin ve değişimden en yüksek faydayı yakalamanın yöntemlerinin ele alındığı CMO Transition Academy ile başladı. CMO Transition Academy’nin ilk serisi, Nisan ayında ardışık 4 Cumartesi günü gerçekleştirildi ve program ilk mezunlarını verdi. CMO Transition Academy’nin ilk serisinde pazarlama dünyasının ezber bozan isimleri ufuk açan sunumlarla katılımcılarla buluştu. CMO Transition Academy’nin eğitimleri arasında Arçelik CMO – Chief Marketing Officer Zeynep Yalım Uzun, Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Leyal Eskin Yılmaz, LC Waikiki Genel Müdür Yardımcısı Ömer Barbaros Yiş, Futurebright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl ve Labrys Yönetici Ortağı Sinan Günal yer aldı.
CMO Transition Academy resmen bir açık veri atölyesiydi
- Öncelikle çok iyi bir programdı. Transition kavramının hakkı verilmişti ve bu konuda Marketing Türkiye ve Deloitte’a teşekkür ederim.
- Zor bir dönemden geçiyoruz. Her şeyin her an değiştiği bir ortamda, pazarlamacılar da sürekli dönüşüm içindeler. Yeni problemleri eski bildikleriyle çözemeyeceklerinin farkındalar. Hâlâ az olsa da bunu yapmaya çalışanlar var gerçi… Biraz Nasreddin Hoca fıkrası gibi onlarınki. Anahtar kayboldu bir yerlerde ama ışık altında arıyorlar, çünkü sadece ışık altında görebiliyorlar. Yani eski bildikleriyle çözmeye çalışmak böyle bir şey.
- Program daha çok yeniye odaklanmıştı. Resmen bir açık veri atölyesiydi. Çok farklı isimler bilgi ve deneyimlerini paylaştı. Şirketlerin şirket dışındaki kişilerle ve kuruluşlarla iş birliğini daha çok teşvik etmemiz gereken bir dönemden geçiyoruz. Yetenekli insanların hepsi bir yerde çalışmıyor. Bu farklı yetenekleri bir araya getiren bir programdı. Eğitime gelen profil de çok hoşuma gitti. Belli ki dış kaynaklardan yararlanmak isteyen, mevcut bilgilerin çeşitliliğinden yararlanmak için geçirgenliği şirketleri içinde artıran kurumların sayısı artıyor Türkiye’de. Bu iyi bir haber.
Farklı sektörler içeriği renklendirdi
Sinan Günal, Labrys Yönetici Ortağı
- Programın geneline ilk baktığımda oldukça önemli bir boşluğu doldurduğunu gözlemledim. Pazarlamanın dikey alanlarına odaklanan bir eğitimden ziyade, gerçek anlamda yeni nesil pazarlamayı tanımlayan, zamanın ruhunu yakalayan ve yenilikçi, daha güçlü, pazarlamadaki dönüşümü anlayan ve bunun için düşünüp çözüm üreten bir CMO olmak için yol açan bir yapısı olduğunu söyleyebilirim.
- Yeni nesil CMO’nun organizasyonlarda müşteriyi sahiplenen, müşteri deneyimini öne çıkaran, şirketin gelir tablosuna da bu öncelikleriyle önemli katkı yapan bir sorumluluk taşıması gerektiğini düşünüyorum. Buradaki en önemli yardımcısı da teknoloji olacak. Pazarlama yetkinlikleriyle teknoloji perspektifini bu kapsamda birleştirmesi CMO Transition Academy’nin hem sektörde ayrıştığı hem de fayda yarattığı en güçlü taraflarından biri.
- Çok farklı sektörlerden katılımcılar olmasının içeriğe de büyük renk getirdiği kanaatindeyim. Zira katılımcı grupları bir sektörde yoğunlaştığında, bu tip programlardan diğer sektörlerden gelen katılımcıların fayda sağlaması zorlaşabiliyor. Diğer taraftan sadece e-ticaret, perakende, FMCG gibi tüketiciye yakın sektörler değil, işletmeden işletmeye çalışan sektörlerden de katılımcılar olması hem diğer katılımcıların hem de eğitmenlerin daha çok yönlü düşünmesine katkı sağladı diye düşünüyorum.
CMO Transition Academy sektördeki önemli bir ihtiyacı karşılıyor
Leyal Eskin Yılmaz, Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi
- Pazarlama alanında temel ve yenilikçi konuları, farklı sektörleri ve şirket profillerini kapsayan bir program tasarlanmış. Bu açıdan içeriği son derece doyurucu ve geliştirici bulduğumu söyleyebilirim. Eğitmenlerin her birinin kendi sektörlerinin ve şirketlerinin pazarlamaya yaklaşımını, kendi karakterleri ve anlatım stilleriyle birleştirip katılımcılara sunması programa zenginlik kattı. Bunun bir yandan katılımcıların pazarlama alanında kendilerini geliştirmelerine olanak sağlarken, diğer yandan da pazarlama liderliği alanında geniş bir skalayı deneyimlemesine yardımcı olduğunu tahmin ediyorum.
- Kendi sektörünün dışındaki pazarlama profesyonellerinin katılımcıların günlük hayatında kendi sektöründe karşılaştığı sorunlara getirdiği farklı yaklaşımların yeni fikirler için ilham kaynağı olabileceğini düşünüyorum. Özellikle uzun yıllar aynı sektörde ya da aynı şirkette pazarlama yapıp, diğer sektörleri deneyimlememiş katılımcılar için bu yanıyla programın çok faydalı olduğuna inanıyorum. Eğitmenler için de katılımcı profilindeki çeşitlilik aynı şekilde değerli.
- Farklı deneyimlerin beslediği zihinlerden gelen farklı sorular almak hem çok enerji verici hem de çok öğreticiydi. Genel olarak, içeriğin tasarımı, kurgusu, zamanlamaları, katılımcıların ilgisi ve istekliliğiyle tüm paydaşlara değer katan bir süreç olduğunu düşünüyorum. Böylesi faydalı bir fikri çok iyi şekilde hayata geçiren Marketing Türkiye ve Deloitte’u kutluyor, CMO Transition Academy’nin uzun yıllar boyunca sektörde önemli bir ihtiyacı karşılayacağına inanıyorum.
Katılımcıların interaktif katılımından etkilendim
Zeynep Yalım Uzun, Arçelik CMO’su
- Eğitim içeriğinin kapsamlı ve geleceğe dönük bakış açısıyla hazırlanmış olmasının katılımcılara fayda sağladığına inanıyorum. Aynı zamanda, katılımcıların eğitimleri veren, pazarlama dünyasında önemli işlere imza atmış profesyonellerle kurdukları network ağının da kariyer yolculuklarına katkı sağlayacağını düşünüyorum.
- Günümüzde teknolojinin geçirmiş olduğu dönüşüm, her alanda olduğu gibi pazarlama dünyasına da yenilikler getirmeye devam ediyor. Eğitimimizde, geleneksel pazarlama uygulamalarının yerini alan, büyüme odaklı pazarlama ve inovasyonun rolünü ele aldık. Arçelik’te tüketici içgörüsünden hareketle gerçekleştirdiğimiz ürün inovasyon süreçlerimizi, açık inovasyon programlarımızı ve start-up iş birliği deneyimlerimizi paylaştığımız interaktif bir eğitim yaptık.
- Eğitimimizi konuğumuz olan, Twin Science kurucu ortağı, Asude Altıntaş Güray ile girişimcilik üzerine sohbet edip öğrenimlerini paylaşmasıyla tamamladık. Katılımcılara, start-up kurum iş birliklerinde dikkat edilmesi gereken hususları, sadece kurum değil, girişimci perspektifinden de dinleme fırsatı sunmuş olduk. Bu eğitimler ile günümüz pazarlama profesyonellerini, geleceğin pazarlama dünyasına hazırladığımızı düşünüyor ve kıymetli buluyorum. Aynı zamanda fütüristik bir bakış açısıyla pazarlamayı ele almanın, deneyimleri paylaşmanın, sektörün gelişimine de katkı sağlayacağına inanıyorum.
- Eğitime çok farklı sektörlerde görev alan pazarlama profesyonelleri ve geleceğin CMO adayları katıldı. Program süresince katılımcıların interaktif olarak içeriğe katkısından etkilendiğimi belirtmek isterim.
Meslektaşlarımızla ne kadar çok ortak derdimiz olduğunu tekrar gördük
Ömer Barbaros Yiş, LC Waikiki Genel Müdür Yardımcısı
- Dijitalleşme ile beraber hızlanan değişim sürecinde, daha sık tazelenme ihtiyacı dolayısıyla eğitim programlarının önemi gitgide artıyor. Bu programlar sadece eğitim alan için değil, eğitim veren için de öğrenmek için muazzam bir fırsat sunuyor. Bu açıdan CMO Transition Academy programı eğitimci olarak katıldığım, aynı zamanda değerli katılımcılardan çok şey öğrendiğim harika bir program oldu.
- Özellikle pandemi sonrası ortaya çıkan yeni pazarlama trendlerinin aktarıldığı, müşterinin içgörüsünü anlamakla başlayan, bu içgörülerin inovasyon ile birleştirilmesi ve sonrasında ortaya çıkan değerlerin müşteriyle en doğru şekilde buluşturulmasını sağlayan değer yönetimi ve marka stratejilerinin konuşulduğu dolu dolu bir program geçirdik.
- Benim kısmımda ise ortaya çıkan bu stratejileri en verimli şekilde hayata geçirmek için gereken organizasyonel olgunluğu, değişim yönetimi gereksinimlerini, yeni nesil organizasyonel rolleri ve CMO rolünün nasıl evrileceği konularını konuşma fırsatımız oldu. Yıllarca teknoloji sektöründe sürdürdüğüm pazarlama kariyerim sonrası, perakende sektöründe bambaşka bir disiplin olan ürün yönetimi alanında elde ettiğim tecrübelerin, CMO’nun evrilen rolü üzerindeki katkısını bolca konuştuk. Konfor alanından çıkabilmenin muazzam öğretici ve geliştirici etkisi, hedef koymanın ve odaklanmanın önemi, hedeflere ivedilik duygusuyla ve tam odaklanarak koşmak için değişim yönetimi ve doğru organizasyon yapısının ne kadar elzem olduğu, silolar halinde yönetilen yapıların gelişim önünde yarattığı engeller ana konu başlıklarımız oldu. Hızlı olabilmenin, deneyim pazarlamasının, yeni medya araçlarını etkin kullanmanın, samimiyetin, iyiliğin ve veri odaklı yaklaşımın artık yeni pazarlamayı tanımladığını, organizasyon ve yetenek yönetiminin bu eksenlerde oluşacak prensipler doğrultusunda evrilmesi gerektiğinin öneminin altını çizdik.
- Meslektaşlar olarak dertlerimizin ne kadar ortak olduğunu bir kere daha gördüğümüz ve birbirimizle tecrübelerimizi paylaşarak halihazırdaki iş problemlerimize çözümler üretebildiğimiz keyifli bir program geçirdik. Katılımcıların her birinin kendi sektörlerinde çok başarılı bir CMO adayı olmasının da programa ayrı bir keyif ve kalite kattığını söyleyebilirim. Bu tarz sektör profesyonellerinin bir araya geldiği programların çoğalmasının, gelişim yolculuğumuzda bizleri daha da ileriye götüreceğine yürekten inanıyorum.
CMO Transition Academy hepimiz için çok büyük bir fırsat
Barış Sönmez, Yemeksepeti CMO’su
- Hem içerik hem de eğitmenler konusunda çok kuvvetli bir programdı. Önümüzdeki dönemin pazarlamada üst düzey yönetici adaylarına yol gösterecek önemli konulara değinildi.
- Değişim toplumun her kanalında olduğu gibi pazarlama tarafında da çok hızlı ilerliyor. Biz pazarlamacılar kendi karşılaştığımız fırsatlar ve risklerden çok fazla şey öğreniyoruz ve kendimizi geliştiriyoruz. Fakat hem pazarlama kanallarının genişlemesi hem de kullanıcı beklentilerinin hızla değiştiği bu dönemde diğer pazarlama yöneticilerinin bu dönemdeki tecrübelerini ve çözüm yollarını dinleyebilmek hepimiz için çok büyük bir fırsat. Ben bu eğitimin en büyük faydasını, benzer ekosistemden farklı bakış açıkları kazanmak olarak görüyorum.
- Katılımcılar farklı sektörlerden olsalar da konuştuğumuz her konuda net sorular ve yorumlarıyla bu eğitimi sadece bir eğitim olmaktan çıkarıp neredeyse bir workshop haline getirdiler. Ben bir eğitmen olarak bile kendime araştırmam gereken birkaç konu çıkardım bu süreçte.
Katılımcılar ve eğitmenlerin network oluşturması işin en güzel yanı
Hakan Göl, Deloitte Danışmanlık Lideri
- Pazarlama alanında ezber bozan işlere imza atmış, pazarlama dünyasının trendlerini belirleyen profesyonellerin eğitimci olarak yer aldığı; amacı pazarlama profesyonellerini geleceğe ve bir adım sonrasına hazırlamak olan CMO Transition Academy’de eğitmen olarak yer almak benim için bir onur…
- Eğitim kapsamında teorik bilgiler ile sahadan pratik bilgileri harmanlama şansımız oldu. Etkileşimin çok yüksek olduğu bir kurgu ile birbimizden öğrendiğimiz bir ortam oluşturduğumuzu düşünüyorum. Aynı zamanda katılımcılar ve eğitmenlerin bir network oluşturduğunu görmek de işin en güzel yanı.
- CMO Transition Academy’de “Pazarlamanın Evrimi”ni konuştuk. Pazarlama biriminin büyümenin ana bileşenlerinden biri haline gelen rolünden, pazarlama yönetimini zorlaştıran değişimlerden ve CMO’ların nezdinde öne çıkan trendlerden bahsettik.
➞ Büyümenin motoru olarak pazarlama – Kampanya yönetiminden gelir yönetimine, teknoloji kullanıcılığından
teknoloji yönlendiriciliğine… Taktiksel bir fonksiyondan gelir stratejisini belirleyen bir fonksiyona evrilen pazarlama
biriminin şirket büyümesinin ana bileşenlerinden biri haline gelen rolü.
➞ Yeni pazarlama dünyasındaki zorluklar – Hızla artan satış / pazarlama kanalları ve teknolojilerinin getirdiği kompleksiteler; geleneksel ve dijital pazarlama operasyonlarının maliyet üzerindeki etkileri; müşteri ve rakiplerin hızla değişen davranışlarına hızlı cevap verme ihtiyacını içeren pazarlama orkestrasyonunu zorlaştıran değişimler.
➞ CMO anketi sonuçları – Deloitte’un Duke Üniversitesi Fuqua School of Business ile gerçekleştirdiği CMO’ların gözünden dünya genelindeki trendler ve zorluklar
➞ İş modeli inovasyonu – İnovasyonun ürün ekseninden deneyime ve konfigürasyona doğru kayan dünyasında pazarlamanın rolü ve katkısı.
- Katılımcı profili her zaman öğrenmeye hazır, Pazarlama Direktörleri ve Pazarlama Müdürlerinden oluşuyor. Aynı zamanda katılımcıların kurumlarında öğrendiklerini çevresine yaydıklarını, kıvılcım yaktıklarını görmek benim için mutluluk verici.