CMO’ları nasıl bir yıl bekliyor?
Sektörün yıllardır gündeminde olan “dijital dönüşüm” 2020’de bir tercihin ötesinde zorunluluk haline geldiğinde dijital kasları güçlü olan yapılar yelkenlerini rüzgârla doldurdu, çevik şirketler hızlı aksiyonlarla sınavı üstün bir performansla tamamladı. Ancak her şey daha yeni başlıyor! Şimdi 2021 başlarken yeni hedeflerle geleceği yeniden şekillendirme zamanı… Peki, Türkiye’nin başarılı pazarlama liderleri bu zorlu sınavda neler yaptı? Yeni yıl hedefleri arasında neler var? 2021’de pazarlama dünyasını hangi içgörüler şekillendirecek? Türkiye’nin en etkili CMO’larıyla bu soruların yanıtlarını aradık…
Odağımızda kullanıcının ihtiyaçları olacak!
✓ Pazarlamanın en temelinde tüketiciyi doğru anlama çabası yer alıyor. Planlarımızı şekillendirirken daima bu hususa önem veriyoruz. 2020 yılında hayatımıza giren olağanüstü koşullar nedeniyle ihtiyaç, beklenti ve alışkanlıklardaki değişimi anlamak ve cevaplamak daha büyük bir önem kazandı. Bireylerin ve işletmelerin değişen koşullar nedeniyle eğitim, bilgiye erişim, yeni normale uyum sağlamak, alışveriş gibi alanlarda çok daha fazla yardıma ihtiyacı olduğunu gördük. Bundan yola çıkarak bu alanlarda teknolojiyle nasıl daha fazla yardımcı olabiliriz sorusunu sorduk ve Google olarak pazarlama stratejilerimizi, projelerimizi bundan yola çıkarak şekillendirdik. Birey ve işletmelerin dijital alandaki gelişimlerine ve yetkinliklerini artırmalarına destek vermek temel önceliğimiz oldu.
✓ 2021 yılında da odağa yine kullanıcının ihtiyaçlarını koyacağımız bir pazarlama stratejisiyle daha fazla bireyin ve işletmenin dijitalin sunduğu olanaklarla yeni fırsatlara ulaşmalarına destek olmayı hedefliyoruz. Google Dijital Türkiye Platformu ile ülkemizde 1,5 milyon işletme ve bireyin dijital yetenekler kazanıp büyümesine olanak sağlamayı hedefliyoruz. Online eğitimler ve araçlara tek bir noktada erişim olanağı sunacak olan Google Dijital Türkiye Platformu işletmelerin ve bireylerin dijitalleşmesine rehberlik edecek uzun soluklu bir proje olarak 2021’de de önceliklerimiz arasında olacak. Müşteriyi doğru anlamada ve onlara bulundukları yerde yanıt vermede dijitalin sunduğu avantajları en etkin şekilde kullanan işletmelerin sayısının artması için onlara her alanda destek olmayı sürdüreceğiz.
Türkiye’de dengeli bir büyüme bekliyoruz
✓ Pandemiyle birlikte iş yapış şekillerimizi, analitik yaklaşımlarımızı tekrardan ele almamız, bu değişime hızlı bir şekilde yanıt vermemiz gerekti. Markamızı, kampanyalarımızı, sunduğumuz değeri müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda güncelledik. Yaşadığımız süreci başarılı şekilde yöneten kurumların en göze çarpan özelliklerinin ani değişimlere uyum sağlamak, hatta bu değişimleri ön görmek için veriyi en etkin şekilde kullanmaları, analitiği karar alma süreçlerinin merkezi haline getirmeleri olduğunu hep birlikte gözlemledik.
✓ Pandemi döneminde gerçekleştirdiğimiz müşteri deneyimi araştırmamıza göre pandemiden önce müşterilerin yüzde 61’i iyi müşteri deneyimini tanımlarken fiyatı ilk 3 kıstas arasına koyuyordu, şimdi bu oran yüzde 54’e kadar düştü. Pandeminin etkilerini hissettiğimiz ilk günden beri bu konuda veri merkezli dijital dönüşümü sağlamaları için kurumları ve şirketleri desteklemeye devam ediyoruz.
✓ Pandemi döneminde gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre müşterilerin yüzde 15’i karantinadan bu yana ilk kez bir dijital hizmet kullanmaya başladı ve yüzde 70’i bunları kullanmaya devam etmeyi planlıyor. Buradan anlıyoruz ki dijital müşteri deneyimi ajandamızda yer almaya devam edecek ve yapay zeka ve analitik pazarlama, hiper kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak anlık olarak müşterilerimizin yanında olduğumuzu hissettirmek için süreçlerimizin olmazsa olmazları arasında yer almalı.
✓ Bu süreçleri yönetmek ve Türkiye’nin ihtiyacı olan dijital yetenekleri geliştirmek için, geleceğin mesleklerinden olan veri bilimci yetiştirme programımız Dijital Teknoloji Geliştiriciler’i de büyütmeye devam edeceğiz. Ülkemizin verilerin korunması noktasındaki hassasiyetinin de bilinciyle Turkcell ile gerçekleştirdiğimiz bulut teknolojileri iş birliği sayesinde hem şirketler veri güvenliği sağlayacak hem de biz altyapıyla analitik iş çözümlerinin daha hızlı hayata geçeceği bulut ortamını sunacağız.
Eşsiz müşteri deneyimi sunmaya devam edeceğiz
Pandeminin yarattığı olumsuz koşullara rağmen 2020’nin ilk 9 ayında başarılı sonuçlara imza attık. 2019 sonunda açıkladığımız 3 yıllık strateji planımızın ne denli doğru olduğunu bu süreçte deneyimlemiş olduk. Dijital servislerimiz daha da öne çıktı, altyapının önemi arttı.
✓ Türkiye’de artan genç nüfusun değişen ihtiyaçlarına yönelik dinamik çözümler sunmaya devam edeceğiz. Pandemi ile beraber tercihten çıkıp bir mecburiyet haline gelen dijital dönüşüm yolculuğuna güçlü teknolojik altyapımız sayesinde tüm sektörlerde katkı sağlamaya devam etmek en önemli hedeflerimizden. Özellikle; dijital servis ve ürünler, dijital iş servislerimiz ve TechFin tarafındaki odağımızla beraber 5G, e-sim, IoT gibi alanlarda güçlü yatırımlarımız ve yenilikçi yaklaşımlarımız sayesinde fark yaratmayı sürdüreceğiz.
✓ Her bir müşterimizin ihtiyacına özel sunulan tekliflerle müşteri deneyimini farklılaştırmaya ve sunduğumuz yenilikçi ve dijital tekliflerle eşsiz müşteri deneyimi sağlamaya devam edeceğiz. Bizce, Platinum ve GNÇ ile segment odaklı yaklaşımımız tüm hızıyla devam edecek.
Salgın söylemlerimizin tümünü kanıtlama fırsatı sundu
✓ Pandemi etkisiyle geçen 2020 yılında en büyük önceliğimiz her zamanki gibi çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını korurken kesintisiz hizmet sunmak oldu. Gündemin hiç olmadığı kadar anlık değiştiği bu olağandışı günlerde, marka iletişim çalışmalarında mesaj ve aksiyonların hızla belirlenip üretilmesi bir gereklilik halini aldı. Biz de Yapı Kredi olarak teknolojik altyapımız, çevik yapımız ve yüksek iletişim kültürümüzle sürece büyük bir hızla uyum sağladık ve müşterilerimizin hayatındaki sınırları kaldırmak adına var gücümüzle çalışmayı sürdürdük.
✓ Aşı haberleri ışığında umudumuz 2021 yılında salgının etkisinin azalarak sona ermesi. Müşterilerimize ürün ve hizmetlerimizi anlatırken “Hayat sana sınırlar koyar, Yapı Kredi o sınırları kaldırmak için var” diyerek hayatı kolaylaştırdığımızı, her daim onların yanında olduğumuzu ve hizmette sınır tanımadığımızı hep söylüyorduk. Salgın dönemi bize söylemlerimizin tümünü kanıtlama fırsatı sundu.
✓ Bu anlamda 2021 yılında da müşterilerimizin her ihtiyacı olduğunda yanında hissettiği bir marka olmaya devam edeceğiz. Topluma her alanda değer katma sorumluluğuyla, hayatın koyduğu sınırları kaldırmayı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz.
Pazarlama yatırımlarımızı artıracağız
✓ 2020, Covid-19 pandemisinin etkisiyle kurumların dijitalleşmesinin hız kazandığı bir yıl oldu. Pandemide perakende gelirlerinin e-ticarete ve pazaryerlerine kayması, mağaza içi ödeme teknolojilerine olan ihtiyacın artması, ödeme teknolojilerinin bütünleşik ve konsolide hale gelmesi ihtiyacını doğurdu.
✓ Paynet tarafında müşterilerimizin çok kanallı bütünleşik ödeme deneyimini geliştirmeye odaklandık. Pazarlamanın ürünle bütünleşik ve müşteri odaklı yapılması gerektiğini düşündüğümüz için bu alandaki yatırımlarımızı artırma kararı aldık. 2020 Mayıs ayı itibariyle dinamik ve tecrübeli bir pazarlama ekibi kurduk. 2020’yi çalışan sayımızı yarı yarıya artırarak, yüzde 100’e yakın bir büyümeyle tamamladık.
✓2021, ilk çeyreğinden itibaren tüm kaynaklarımızla müşterilerimizin istediği yeni ürünleri pazara sunduğumuz, ekosistemimizi geliştirecek iş ortağı faaliyetlerimizle sahada daha çok yer aldığımız bir yıl olacak. Mevcut B2B ve B2B2C operasyonumuzu genişletmekle birlikte, yeni pazarlara da adım atacağımız bu yıl da Z jenerasyonunu da ilgilendiren yeni ödeme teknolojilerimizle kurumların kendi arasında ve müşterileriyle alışveriş yapabilecekleri dijital tahsilat köprüleri kurmaya devam ediyor olacağız.
2021 dijitalleşme yılı olacak
✓ Tüm dünyadan gelen sevindirici aşı haberlerinin de verdiği umut ve inançla, olağanüstü bir yılı geride bıraktık. Güven ve hijyenin vazgeçilmez olduğu gıda sektörü doğal olarak pandemi döneminde en çok etkilenenler arasında yerini aldı. Biz de pazarlama çalışmalarımızı tüm bu gelişmeler doğrultusunda planlayarak bu süreci oldukça başarılı bir şekilde yönettik. Gıda ürünlerinin sadece pandemide değil, her dönemde en sağlıklı ve güvenli şekilde insanlara ulaştırılması gerekiyor. Dolayısıyla bu hassas süreçte, tüm prosedürlerimizi daha da kuvvetlendirip sıfır tavizle uyguladığımız bir döneme girdik.
✓ Biz işimizin odağına müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığını yani insanı koyuyoruz. Bu 25 yıl önce de böyleydi, bugün de aynı şekilde devam ediyor, yarın da böyle olacak. Dolayısıyla bizim için önce hijyen ve gıda güvenliği geliyor.
✓ TAB Gıda olarak önümüzdeki yılı, pek çok fırsatı içinde barındıran bir dönem olarak görüyor ve hazırlıklarımızı buna göre yapıyoruz. Önümüzdeki dönem yeni mecralar, mobil uygulamalar ve restoran içinde ve dışında yeni teknolojilerin sektörümüzde efektif kullanımı ve dijitalleşmenin yılı olacak. Bu doğrultuda 360 derece iletişimimizde, dijitalin ve teknolojinin payını daha da artıracağız.
Yapay zeka teknolojilerini daha yaygın kullanacağız
✓ Hiç kimsenin beklemediği ve daha önce tecrübe etmediği Covid-19 pandemisi süresince ilk önceliğimiz çalışanlarımız, müşterilerimiz ve toplumumuzun sağlığını gözetmek oldu. Sağlığımızı korumak için uymamız gereken sosyal mesafeli yaşam ve evde kalmamız gereken bu dönemde; çalışanlarımızın evden kesintisiz olarak çalışabilmeleri, faaliyetlerimizi aksatmadan sürdürebilmek, müşterilerimizin mekan ve zamandan bağımsız olarak kesintisiz ve güvenli bir şekilde ihtiyaçlarını karşılayabilmek, bugüne kadar dijitalleşme adına yaptığımız yatırımların ne kadar kıymetli olduğunu, dijitalleşmeyi doğru yorumladığımızın en önemli göstergesi oldu.
✓ Değişim ne yönde olursa olsun değişmeyen tek gerçek insanın kendisi, insani değerler ve müşteri deneyimi olacak. 2021 yılında; her zaman bireyi odağına alan, teknolojiyi müşterilerimize daha fazla değer yaratmak ve çalışanlarımızın verimliğini artırmak adına kullandığımız pazarlama faaliyetlerimizde her daim iyi niyetle, koşulsuz müşteri deneyimine odaklanmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda bireye indirgenmiş kişiselleştirilmiş tarzda hizmet sunumu için yapay zeka teknolojilerimizin daha yaygın kullanımına odaklanacağız.
✓ Hizmet sunumlarımızda kendi kanallarımızın ötesine geçerek, geliştireceğimiz dijital işbirlikleriyle ekosistemler içerisinde uçtan uca deneyimler tasarlayacağımız yenilikçi değerleri hayata geçirmeyi hedeflediğimiz 2021’de, Türkiye’nin en büyük özel bankası konumumuzu devam ettirmek istiyoruz.
Uygun fıyatlı ürünlere yönelim artacak
✓ McDonald’s Türkiye olarak lezzetli ve doyurucu ürünleri doğru ve uygun fiyatlarla sunarak 2020’ye artan satış ve müşteri sayısıyla başladık. Pandeminin neden olduğu olumsuz koşullara hızlıca uyum sağladık ve planlarımızı yeni düzene uyumlu hale getirdik.
✓ Evde geçirilen vaktin artmasıyla McDelivery’ye ağırlık verdik. “Online Öde, Gel-Al” ve “Temassız Teslimat” gibi projeleri hızlıca hayata geçirdik. Uygun fiyatlı ve paylaşımlık “Evdekal” menüleri çıkardık. Sağlık çalışanlarımız için hastanelere menü gönderdik, ücretsiz kahve ikramı yaptık. Kadın ve Erkek Milli Futbol Takımlarımıza sponsor olarak hem milli birlik ve beraberliği vurguladık hem de kadınları her alanda desteklediğimizi gösterdik.
✓ 2021’de tüketicilerin hijyen ve güvenli gıda arayışı devam edecek. Alım gücünün düşmesinden dolayı uygun fiyatlı ürünlere ve promosyonlara yönelim artacak. Dijital kanalların kullanımı daha da artacak. Beraberlik olgusu ve kadınlara destek gündemin önemli konu başlıkları olmayı sürdürecek. Biz de tüketicilerin bu beklentilerini odağa alan işler yapacağız.
2019’a göre e-ticarette yüzde 400 ilerdeyız
✓ Öncelikle PepsiCo her zaman çalışanlarının ve başta tüketiciler olmak üzere paydaşlarının sağlığına ve güvenliğine öncelik veren bir şirket olmuştur. PepsiCo Türkiye olarak, bu dönemde özellikle salgının toplumdaki dezavantajlı kesimler üzerindeki etkisini azaltmaya odaklandık. Tüketicilerimizin ihtiyaçlarını ön plana alarak, onların istek, talep ve beklentilerine yönelik yeni kampanyalar düzenlediğimiz 2020 yılını, bu aksiyonlar sayesinde oldukça başarılı bir şekilde geçirdik. Öyle ki, pek çok sektöre göre çok daha iyi iş sonuçları elde ettik.
✓ Pazar paylarında son derece iyi sonuçlar almamızın yanı sıra toplumsal fayda gözettiğimiz pek çok çalışma hayata geçirdik. PepsiCo olarak, yüz binlerce kişiye, 12 milyon TL’yi aşan değerde temel gıda ve hijyen malzemesi sağladık.
✓ 2021’de, 2020 yılında “doğru işlediğini” gördüğümüz aksiyonlarımızı devam ettirerek, yine yılın en başarılı atıştırmalık markası olmayı hedefliyoruz. Dijitalleşme uzun süredir ajandamızın en önemli başlığı olmayı sürdürüyor.
Pandemiye rağmen frene basmadık
✓ Türkiye’de gıda şirketi olarak başladığımız yolculuğumuza, her yıl büyüyerek, ürün portföyümüzü genişleterek devam ettik. Şu anda yaptığımız yerli üretimle gıda, hayvan beslenmesi ve biyondüstriyel sektörlerine hammadde ve ara ürün tedarik ediyoruz. Pandemi döneminde ise değişen tüketim tercihleriyle, gıda, tekstil, enerji, ambalaj gibi onlarca farklı sektörde kullanılan yerli ürünlerimizin önemi ve ihracatımız arttı.
✓ Çalışma arkadaşlarımızın güvenliği için aldığımız önlemlerle üretime ara vermeden artan talebi kesintisiz karşıladık. Pandemi sürecinde çevik esnekliğimizle Cargill’in Hindistan’da duran üretimini Türkiye’den karşılayarak, Çin dahil Uzak Doğu’daki 20 ülkeye ihraç ettik. Öte yandan gıda trendlerini yakından takip eden inovasyon odaklı bir şirket olarak, müşterilerimizin son tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamasına katkı sağlayacak yeni ürün geliştirme süreçlerimize hem Türkiye’de hem de Türkiye’den yönettiğimiz Ortadoğu ve Afrika bölgesinde daha da odaklandık.
✓ Gelecek yıl Türkiye’deki 60. yılımızı kutlamaya hazırlanıyoruz. Bu yıl ürün portföyümüzü katma değerli ve trendlere uygun yeni ürünlerle geliştirme stratejimizi devreye aldık. Pandemiye rağmen frene basmadık ve 30 milyon dolar ilave yatırım yaptık. 2021’de de teknoloji, Ar-Ge ve kapasite artırımı alanlarında yatırıma devam edeceğiz.
2021’nin anahtarı: kişiselleştirilmiş teklifler
✓ Nesillerdir yaşanmamış pandemi öncesi 600’ü aşkın mağaza sayısıyla en kaliteli ürünleri en uygun fiyatlarla müşterileriyle buluşturan Gratis gratis.com ile bu rakipsiz misyonunu online’a da taşıdı.
✓ Geçtiğimiz dönemlerde daha çok geleneksel medya kanallarını tercih etmemize rağmen, 2020’de reklam bütçelerimizin önemli bir kısmını dijital medyada kullandık.
✓ 2021 yılında da müşterilerimizi etkin bir şekilde dinleyeceğiz, yeni dönemdeki beklenti ve ihtiyaçlarını hızlıca öğrenmeye çalışıp kendimizi geliştirmeye, onlara yenilikçi, yaratıcı ve eşsiz deneyimler sunarak sektörde fark yaratmaya odaklanacağız. Önceliğimiz, bu belirsizlik döneminde değişen koşullara hızla uyum sağlayarak müşterilerimize daha fazla yardımcı olmak.
✓ Yeni dönemin beklentilerine uygun ve dijitalden beslenen içerik stratejimizle tüketiciler tarafından maksimum seviyede fark edilerek etkileşimimizi arttırmaya ve tüm kanallardaki müşteri davranışlarını analiz ederek onlara, kişiselleştirilmiş teklifler sunmaya devam edeceğiz.
Gereksinimlere hızlı adapte olmaya odaklanacağız
✓ Yaşadığımız pandemi süreci gündelik yaşamdaki birçok alışkanlığı değiştirdi. Evde kalınan dönemde, tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticarete yöneldi. GittiGidiyor olarak bu dönemde yaptığımız bütün çalışmaların merkezine her zamanki gibi müşterilerimizi koyduk. Değişen talebe göre çok hızlı aksiyonlar aldık. Kullanıcıların dönemsel ihtiyaçlarını kapsayan kategorilere yönelik ürün envanterimizi genişlettik ve kampanyalarımızı bu ihtiyaçlara göre şekillendirdik. Ayrıca kişiselleştirilmiş çözümleri ön plana çıkardık. Yalnızca hedefli içerik ya da ürün gösterimi tarafında değil, kullanıcıya özel hizmetlerin sunulmasında da kişiselleştirme uyguladık.
✓ 2021’deki stratejimiz çerçevesinde yine kişiselleştirmeyi ve tüketicinin ihtiyaçlarını ön planda tutup gereksinimlere hızlı adapte olmaya odaklanacağız. Hız ve kolaylık başta olmak üzere, her açıdan alışveriş deneyimini iyileştiren çözümler sunmaya devam edeceğiz. İçinde bulunduğumuz pandemi sürecinde yardımlaşmanın ve sosyal faydanın önemi giderek artarken sosyal sorumluluk çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu anlamda, tüketiciyle bağ kuran ve sorumluluk üstlenen bir marka olarak yeni projeler hayata geçirecek, toplum yararına sosyal etki yaratmaya devam edeceğiz.
Farklı iş ortaklıklarına açığız
✓ Pandemi sebebiyle gelen kısıtlamalar, ülkemizin ve perakende sektörünün yaşadığı bu zorlu dönem; “tüm pazarlamacılara direkt ve indirekt iletişim kanallarımı nasıl daha da efektif kullanabilirim?” sorusunu sordurdu. Satış kanallarımızın çeşitliliği, aynı şekilde ürün kategorilerimizin çok çeşitli olması sebebiyle pandemide de müşterilerimizden hiç uzaklaşmadık. ✓ Mağazalarımız 3 ay kapalı kalsa da internet mağazamıza ve geleneksel kanallardaki ürünlerimize olan talep artışı sayesinde satış grafiğimiz hiç düşmedi. Tekstil gibi bazı kategorilerin satışı azalsa da kahve, spor, ev giyim, gıda hazırlama ürünlerimizin ve kahve makinalarımızın satışlarında artış yaşandı. Müşterilerimizle iletişimde, çok daha hassas ve dikkatli olduğumuz bir yıl geçirdik. ✓ Tchibo’nun benzersiz perakende modeliyle sektörde fark yaratan bir marka olmaya devam edeceğiz. Bu vizyonumuz doğrultusunda yeniliğe, değişime ve farklı iş ortaklıklarına her zaman açığız. Üretimden dağıtıma, pazarlama iletişimden satın alma davranışlarına kadar her alanı domine eden dijitalleşme argümanını daha güçlü bir şekilde kullanacağız. Internet mağazamızın daha etkin kullanılması için dijital reklam yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Kişiselleştirilmiş deneyimlere ve Tchibo hikayelerinin gücüne odaklanacağız. Yeni projeler ve yeni ürünlerimizle çok kanallı bir şirket olmanın avantajını 2021’de de yaşayacağımızı düşünüyorum.
Robotlarla insanlar omuz omuza!
✓ Bizim yüzyılımızda yaşamış hiçbir insanın yaşamadığı, tarihin tozlu sayfalarında kaldığını zannettiğimiz günlerin modern uyarlamasını yaşadık. Bu süreç, zaten uzun zamandır mesai harcadığımız dijitalleşme sürecine inanılmaz hız kazandırdı.
✓ Şirket olarak 10 yıldır uyguladığımız entegre perakende sistemi sayesinde bugün taleplere çok hızlı yanıt verebilir durumdayız. Sahip olduğumuz esnek ve çevik yapı sayesinde, değişen talep, beklenti ve en önemlisi ihtiyaçlara hızlı kararlar alarak yanıt verme avantajına sahibiz.
✓ 2021 yılında teknoloji liderliğimizi perçinlemek, yeniliklerle insanlarımıza fayda sunmak ve onlar engellerini aşarken yanlarında yer almak en önemli isteklerimiz. Pazarlama tarafında kullanıcımız merkezde olmaya devam edecek. Onları memnun etmek en büyük hedefimiz olacak.
✓ Kullanıcılarımızın talep ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurup, yapay zeka ve nesnelerin internetini kullanarak, robotlarla insanların omuz omuza çalıştığı bir ortamda teknoloji üretmeye devam edeceğiz. Diğer taraftan sürdürülebilirlik hedeflerimiz doğrultusunda doğa, insan ve gelecek nesiller için pozitif değer yaratmaya odaklanacağız.
Pandemı samimiyetin önemini gösterdi
✓ 2020 yılı son derecede öğretici bir yıldı. Çevik bir şekilde her konuyu ele alarak iş devamlılığını sağlamaya ve pozitif mesajlar vermeye odaklandık. Dijital altyapımız sayesinde pürüzsüz bir şekilde yeni normale geçtik. WhatsApp for Business ve tüm diğer dijital platformlar üzerinden 7/24 hizmet verdik. Dijital araçlarla temassız keşif alternatifi sunduk. Hayata geçirdiğimiz “Vaillant ile Kafa Rahatlatan Sohbetler” podcast serisinde artan dijital içerik talebine kaliteli bir alternatif sunduk.
✓ Pandemi; müşterileri dinlemenin, ihtiyaçlarını anlamanın, samimi bir diyalog kurmanın ve anlamlı bir amaç için çalışmanın önemini gösterdi. Her zaman sürdürülebilirlik konusuna vurgu yaptık. Piyasaya çıkan doğa dostu ürünlerimizle ve Doğa Derneği ile yürüttüğümüz projelerle önemli bir noktaya temas ettiğimizi gördük. Bu konuya yatırım yapmaya ve farkındalığı artırmaya yoğunlaşacağız.
✓ Yeni yıla girerken güçlü pazarlama planlarımızı hazırladık. Tüm müşterilerimiz için fark yaratacak projeleri hayata geçireceğiz. Müşteri deneyimini farklı noktalara taşıyacak ve dijital dönüşüme katkı sağlayacak projelere önem veriyoruz. Podcast kanalımız için de yeni sürprizler hazırlıyoruz.
Dijitaldeki aktivitelerimizi zenginleştireceğiz
✓ 2020 yılında; Müşterilerimizin arama motorlarında yaptığı arama sonuçlarına göre son kullanıcılar için bilgi videoları hazırladık. Her iki marka için de büyük ilgi gören ve arama motorlarında sektörümüzle ilgili en çok sorulan sorulara cevap niteliğinde çektiğimiz videolarla YouTube listelerimizi oluşturduk. Bununla birlikte, pandemi döneminin gerekliliklerine çevik bir şekilde adapte olarak, her sene iş ortaklarımızdaki bilgi seviyesini güncel tutmak için verdiğimiz ürün ve marka eğitimlerini online platformlara taşıyarak bu alanın da devamlılığını sağladık.
✓ 2021 yılında müşterilerimizle her temas noktasında onlara fayda ve değer yaratmaya odaklanıyoruz. 2021’de de; tüm paydaşlarımıza verdiğimiz online eğitimlerimizi artırarak devam ettirmenin yanı sıra, geçtiğimiz senelerde de odağımız olan online pazarlama kanallarındaki aktivitelerimizi zenginleştireceğiz. Dijital kanallar üzerinde yürüttüğümüz reklam çalışmalarını yani performans pazarlama stratejimizi, elde ettiğimiz verileri daha da anlamdırarak geliştireceğiz. Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla çok daha detaylı ölçümlemeye olanak vermesi nedeniyle stratejimize dinamik olarak bu yöntemle yön vermeye devam edeceğiz.
Pazar payımız da satışlarımız da arttı
✓ 2020 yılı zorluklar kadar başarılarla da hatırlanacak bir yıl olacak. Pazarlamanın işi öncelikle şirkete ve işe değer katmak, bunun içinde doğru stratejiyi belirlemek ve uygulamaktır.
✓ OPET yapılan sayısız algı araştırmasında ve tarafsız değerlendirmelerde yıllardır en sevilen ve tüketici tercihinde lider marka olma özelliğini koruyor. Pazar payımızı son verilere göre yüzde 20’ye çıkardık. Böylesine zor bir dönemde ve satışlarımızın artması ve pazar payı kazanmamız yaptığımız faaliyetlerin sonucu açısından önemli bir durum. Aynı şekilde içinde bulunduğumuz sürece rağmen tüm tüketici memnuniyeti skorlarımızı yukarı taşımayı başardık.
✓ Mobil ödeme uygulamamız, otomasyon ürünlerimiz ve banka işbirlikleriyle temassız güvenli bir ödeme seçeneği gibi imkanlar sunarken 20 yıldır devam eden Temiz Tuvalet Kampanyamız’dan gelen hijyen standartımızı korumaya ve sensörlü ekipmanlarımızla temassız bir deneyim sunmaya devam ettik.
✓ Yine 2020 yılı içinde ülkemizin en kıymetli sanatçılarından Cem Yılmaz ile olan iş birliğimiz önümüzdeki yıl da sürprizlerle devam edecek.
Ür-Ge çalışmalarına devam edeceğiz
✓ Covid-19 pandemisi kesintisiz ve katma değeri yüksek ürün üretimi için fabrikaların robot, otomasyon ve dijital çözümlerle yenilenmesinin gerekliliğini ortaya koydu. Bu nokta da akıllı fabrika teknolojisine tam olarak geçmeyen Türkiye imalat sanayisi, değişim sürecine girdi. Biz de Tezmaksan ailesi olarak, Tezmaksan Teknoloji Kiralama Şirketi ile Tezmaksan Robot Teknolojileri ve Otomasyon Şirketini kurduk ve imalat sanayisine bu değişimde destek veriyoruz.
✓ 2020’nin 3. çeyreğinde parkurda.com’u talaşlı imalat sanayisinin hizmetine açtık. İş ağı platformu parkurda.com, sahip olduğu e-b2b tabanıyla şirketlere iş hacimlerini büyütme ve yeni iş bağlantıları oluşturma fırsatı sunmanın yanı sıra tanıtım noktasında firmalara zaman, kaynak ve alan avantajı sağlıyor. Parkurda.com’un sanayi sektörüne olan faydalarından kısaca bahsetmek gerekirse; tedarikçi havuzların zenginleşmesi, prototip hazırlama ve ürün geliştirme süreçlerinin hızlandırılması ve yeni fason iş alanlarını keşfetmek gibi geniş kapsamda bir iş ağı imkanı sağlıyor. Yanı sıra uzaktan üretim verimlilik takip yazılımı Kapasitematik, yine 2021’de ağırlıkla üzerinde duracağımız Ür-Ge çalışmalarına devam edeceğimiz bir ürün olacak.
Hedefimiz liderliğimizi korumak
✓ 2020 yılını, Tofaş çatısı altında temsil ettiğimiz tüm markalar için oldukça başarılı bir şekilde geride bırakıyoruz. Mart ayından itibaren dünyayı ve ülkemizi etkisine alan pandemiden kaynaklı üretim kayıpları ve kısıtlamalar sebebiyle yılın ikinci çeyreği yavaş ve kayıplarla kapandı.
✓ Öte yandan pandeminin etkisiyle alışkanlıklar değişti ve toplu taşımadan uzaklaşıp bireysel seyahat ihtiyacı arttı. Bu durum pandemi önlemlerinin hafifletildiği Haziran ayından itibaren otomobil talebinin hızla artmasını tetikledi. Eş zamanlı olarak alışverişin internete kayma trendinde ivme yaşadık. Bu sebeple de hafif ticari araç talebi hep canlı kaldı. Süreç boyunca, Türkiye’nin hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üreten tek otomobil fabrikası olan Tofaş; fırsatları iyi değerlendirdi ve Pazar payını artırmayı başardı.
✓ 2021 yılını belirsizlikler içinde karşılıyoruz. Avrupa pazarlarında kısıtlamalar yeniden başladı. Türkiye’de de durum benzer. Tüm bu gelişmelerin yanında aşı çalışmaları gelecek için umut veriyor. 2021 yılının ilk yarısının aşılama çalışmalarına odaklı ve talebin nispeten düşük olacağı bir geçiş dönemi olacağını öngörüyoruz. Yılın ikinci yarısında ise bir toparlanma olacağını tahmin ediyoruz. Temsil etmekte olduğumuz tüm markalarımzda hedefimiz, başarılarla dolu 2020 yılının ardından 2021 yılında da liderliğimizi ve başarılı iş sonuçlarını korumak.
Yeni nesil sigortacılığa öncülük etmeyi hedefliyoruz
✓ Allianz Türkiye olarak “Allianz Seninle” yaklaşımımızla hayatın her evresinde müşterilerimizin yanında olduğumuzu hissettirmeye odaklanan bir şirketiz. Pandemi döneminde de, müşterilerimizin bu döneme özel doğabilecek ihtiyaçlarına çözümlerimizle destek olabilmeyi hedefledik. Bu amaçla, mevcut hizmetlerimizi pandemi sürecine uyumlu hale getirdik, birçok uygulama değişikliğini gündeme aldık, dijital uygulamalar başta olmak üzere birçok yeni hizmeti hayata geçirdik ve mevcut hizmetlerimizi de müşterilerimiz için daha ulaşılabilir yaptık. Geleneksel yöntemler yerine çevik metotlarla aksiyonlar alarak, markamızın yenilikçi ve vizyoner yapısını ve dijital iletişim kanallarını yaratıcı içeriklerle etkin şekilde kullanarak sürdürdüğümüz bir yılı, pandeminin getirdiği tüm zorluklara karşın başarılı bir şekilde geride bırakıyoruz.
✓ Allianz Türkiye olarak tüm çalışmalarımızda dijitalizasyon odaklı yeni nesil sigortacılığa öncülük etmeyi hedefliyoruz. Bizim yol haritamızı sigortalılarımızın beklentileri belirliyor. 2021 yılı için de başta insanı odağına alan, teknolojik alt yapı ve yetkinlikler ile güçlendirilmiş çalışmalara ağırlık vereceğiz. Yatırımlarımızı verdiğimiz hizmet kalitesinin artması ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlayacak şekilde tasarlıyoruz. Taahhütlerimizi eksiksiz yerine getirerek Allianz Türkiye’nin çevik yaklaşımı ile müşterilerimize çok daha iyi ve yeni deneyimler sunmaya devam edeceğiz.