CMO’ların 2022 ajandasında neler var? -2-
Geçtiğimiz yıl istinasınız tüm liderlerin gündeminde dijital dönüşüm vardı. 2022’ye geldiğimizde ise sektörüne liderlik eden markaların bu dönüşümü hızla tamamlayıp yeni hedefler belirlediğini pazarlama liderlerinin kendi ifadelerinden anlıyoruz. Türkiye’nin başarılı CMO’ları geride bıraktığımız yılın markaları adına çıktılarından da oldukça memnun görünüyor. Peki ya gelecek için neler söylüyorlar? Hedeflerinde neler var? 2022’de pazarlama dünyasını hangi içgörüler şekillendirecek? Yanıtlar Türkiye’nin en etkili CMO’larından geliyor…
2021 Trendyol için dönüm noktası oldu
✓ 2021 yılı, Trendyol için birçok dönüm noktasını barından bir yıl oldu. Ağustos ayında tamamladığımız yatırım turumuzun ardından 1,5 milyar dolar uluslararası yatırım aldık ve şirket değerlememiz 16,5 milyar dolara ulaştı. Türkiye’nin decacorn tanımına sahip ilk şirketi olduk. Bu sadece bizim için değil, ülkemizin teknolojideki güçlü potansiyelini ortaya koyması bakımından da önemli bir gelişme. Aldığımız yatırımı bugüne kadar olduğu gibi müşterilerimize en iyi alışveriş deneyimini yaşatmak, satıcılarımızın işlerini büyütmek, e-ticaret ekosistemini geliştirmek, ülkemize olan pozitif etkimizi artırmak ve Türk markalarının potansiyelini yurtdışına taşımak için kullanacağız.
✓ Bizim temel hedefimiz Trendyol ekosisteminin sağlıklı ve uzun vadeli büyümesi. Bunun için de odak noktamız en üst seviyede müşteri memnuniyetini sağlarken satıcılarımızın işlerini dijitalde büyütmelerine destek olmak. Pazarlama alanında datayı içgörüyle birleştirdiğimiz yeni stratejiler üzerine çalışıyoruz. Müşterilerin memnuniyetini tek bir skor olarak görmeyip, her adımdaki tepkilerinin nedenlerini anlamlandırmak çalışıyoruz. Öğrenimlerimizi geliştirmeyi ve müşterimize kusursuz e-ticaret deneyimi sunmak için çalışmayı sürdüreceğiz.
Gittigidiyor’un gündeminde “deneyim” var
✓ 20. yaşımızı kutladığımız 2021 yılına yeni logomuz ve “Keşfetmeye Bak” sloganıyla duyurduğumuz reklam kampanyamızla girdik. Yıl boyunca kullanıcılarımıza keşfedecekleri yenilikler sunmaya ve ürün envanterimizi genişletmeye odaklandık. Birçok ünlü ismin markasını ilk kez GittiGidiyor’da kullanıcılarımızla buluşturduk. Hız ve kolaylık başta olmak üzere, her açıdan alışveriş deneyimini iyileştiren çözümler sunduk.
✓ Müşteri deneyimi ve pazarlama alanındaki başarılı çalışmalarımız ödülleri de beraberinde getirdi. A.C.E Awards’da sektöründe en iyi müşteri deneyimini yaşatan marka olarak, “E-Ticaret Pazar Yeri” kategorisinde Diamond Ödül kazandık. Turkey Customer Experience Awards’da “Kriz Döneminde Müşteri Deneyimi” Gümüş Ödülü’nün sahibi olduk. MarTech Awards’da “Sadakat Programı Uygulamalarında En İyi Teknoloji Kullanımı”, Pazarlama Kaptanları’nda ise “Ürün Geliştirme Projesi” ödüllerini aldık.
✓ 2022 yılında da kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını ön planda tutmaya, teknoloji tarafında büyük veri ve yapay zekâya yatırım yapmayı, mobil deneyimi iyileştirmek için çalışmayı sürdüreceğiz. İnsana ve doğaya karşı sorumlu marka bilinciyle hareket ederek, sosyal faydaya yönelik projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.
2021 Hepsiburada için rekorlarla geçti
✓ 2021’de online alışverişlerde tüketicilerin ana beklentileri geniş ürün gamı, kolay alışveriş, hızlı teslimat ve uygun fiyat deneyimi olarak şekillendi.
✓ “Efsane Kasım”da üç ana kampanya çerçevesinde sunduğumuz çok uygun fiyatlar, birçok sürpriz ve fırsatla toplam trafiğimiz yüzde 70 arttı, “Efsane Cuma”da ise üç katına çıktı. Kullanıcılarının duyduğu güven ve gösterdiği ilgiyle birçok rekora imza attık. Hepsiburada’nın akıllı telefon uygulaması, Kasım ayında Android’lerde beş gün, iOS’larda 6 gün boyunca en çok indirilen uygulama oldu.
✓ Dijital dönüşüm geleceği şekillendirmeye devam edecek. Biz de müşteri ihtiyaçlarına yanıt vermedeki hazırlığımızı, hız ve yeteneğimizi, büyük veri, yapay zekâ gibi teknolojileri, hedef segmentlere ve mecralara göre kişiselleştirilmiş içerikleri kullanmaya devam edeceğiz. Ayrıca tüketici sadakati ve müşteri memnuniyetini artırmak adına sürekli çıtayı yükselterek yatırımlarımızı sürdüreceğiz.
Yemeksepeti’ni yeniden konumlandırdık
✓ Türkiye’nin hızlı ticaret platformu olarak 20. yılımızı kutladığımız 2021 yılında, markamızı yeniden konumlandırdık. “Aklındaysa Kapında” sloganıyla yürüttüğümüz kampanyamızla müşterilerimizin istedikleri her ürünü, istedikleri zaman, hızlı, güvenilir ve pratik bir şekilde dakikalar içinde kapılarına ulaştırdığımızı vurgulayarak dinamik iş yapışımızı, hız ve hizmette çeşitlilik perspektifiyle yansıtmayı hedefledik. Bununla birlikte logo, renk ve tasarım değişikliğine giderek hızlı ticaret odaklı marka konumlandırmamızı tazeledik ve güçlendirdik. Ek olarak kullanıcılarımızın beklentisini daha iyi karşılamak ve mahalle esnafını dijitalleştirmek amacıyla Yemeksepeti Mahalle hizmetimizi hayata geçirdik.
✓ Kullanıcılarımızdan gelen talepleri her zaman birincil öncelik olarak belirleyen bir şirket olarak, hızlı ticaret sektöründeki liderliğimizi ve öncülüğümüzü pekiştirmeye ama en önemlisi tüm ekosisteme fayda sağlayacak yatırımlara devam edeceğiz. Yani önümüzdeki dönem daha fazla kullanıcımızın hayatına değer katmaya, daha fazla esnafın işini büyütmeye ve daha fazla istihdam sağlayarak ekonomiye katkı sağlamaya devam edeceğiz.
McDonald’s 2022’de daha da dijital olacak
✓ Pandemi etkisi altında geçen 2021’i çok iyi kapattık. Milli Burger lansmanımızın da etkisiyle, yaz ayları tüm zamanların en yüksek satışlarını gerçekleştirdiğimiz bir dönem oldu. Dijital kanallarımızdan gelen ciromuzu, 2020’nin iki katına çıkarmayı başardık. Paket servis performansımızla MEA’ya bağlı ülkeler içinde birinci seçildik. Kadın ve Erkek Milli Futbol Takımları sponsorluğumuzun yanı sıra A Milli Kadın Voleybol Takımı’na destek vererek toplumla bağımızı kuvvetlendiren işlere imza attık. Yıl biterken de “Hesaplı ye, hiçbir şeyden mahrum kalma” dediğimiz yepyeni TBT Burger’i lanse ettik. Tüm bunların satış, etkileşim ve ödül anlamında geri dönüşü hayli yüksek oldu.
✓ 2022’de de restoranlarımızı daha dijital hâle getirmek ve tüm kanallarda en iyi deneyimi sunmak için teknoloji yatırımlarına odaklanmayı sürdüreceğiz. Dijital dünyanın içine doğan Z jenerasyonunun tükettiği dijital ve sosyal medya kanallarında onlara uygun içerikler ve projeler sunmaya devam edeceğiz.
İthal formülleri yerelleştiriyoruz
✓ Gıdanın geleceğini sağlamayı ve toplumu güvenli şekilde beslemeyi amaç edinmiş bir şirket olarak, global trendleri yakından takip ediyoruz. Pandemi etkisiyle tüketicilerin, tercihini sağlıklı, pratik, sürdürülebilir şekilde üretilen ve portföyümüzde yer alan bezelye proteini gibi daha az suyla üretilen, bitkisel ürünlerden yana kullandığını gördük. Biz de müşterilerimize özel inovatif çözümler sunmaya devam ettik. Türkiye’deki 61. yılımızın sonunda, Cargill Hindistan’ın gıda bileşenleri iş kolunun liderliğini üstlendik, Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Hindistan bölgesini İstanbul’dan yönetiyoruz. İlk yerli ve bitkisel trafo yağımız, petrol bazlı alternatiflere kıyasla yüzde 98 daha az karbon ayak izine sahip olmasıyla “Düşük Karbon Kahramanı” ödülü aldı. 1000 Çiftçi 1000 Bereket programımız, bugüne kadar 20’nin üzerinde ulusal/uluslararası ödüle layık görüldü.
✓ 2022 yılında da değişen tüketici taleplerine yönelik Ar-Ge çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Yeni devreye aldığımız INFUSE Uygulama Merkezi’mizde, öncelikle vegan süt ve peynir gibi yeni nesil ürünlerin üreticileriyle birlikte, ithal formüllerin yerelleştirilmesi ve yerelde üretimi için çalışmalarımız sürecek. 1000 Çiftçi 1000 Bereket programı, gelişip büyüyecek. TEV iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Yarının Kadın Liderleri programı kapsamında, üniversite öğrencilerimize eğitim, kişisel ve mesleki gelişim desteği sunmaya devam edeceğiz.
Gaming evreninde akla ilk gelen marka olmak istiyoruz
✓ 2021, İŞ Gıda çatısı altında hizmet veren KFC Türkiye için tam anlamıyla değişim yılıydı. Alanında çok güçlü ajanslarımızla birlikte oluşturduğumuz yeni yol haritamızla bu değişimin pazarlama stratejimize de kuvvetle yansıdığını söyleyebilirim. 2021’de hızla büyüyen restoran sayımızla paralel olarak stratejimiz kapsamında dijital yatırımlarımızı yaklaşık üç katına çıkararak, yıl içerisinde web sitemizi yeniledik ve KFC Türkiye mobil uygulamamızı hayata geçirdik. Bunun sonucunda online kanallardan yaptığımız satışları pandemi öncesine kıyasla altı katına çıkarttık. Web sitemizle Marketing Türkiye ECHO Awards ve Social Media Awards Turkey organizasyonları kapsamında “Restoran” kategorisinde iki farklı ödülün sahibi olarak ve Lezzet Korosu iletişimimizle KFC Türkiye tarihinin ilk Effie’sini alarak çabalarımızın meyvesini topladık.
✓ Pandemide dahi dönemsel kısıtlamalar hariç hiç restoran kapatmayan bir marka olarak 2021 yılında sürdürdüğümüz agresif büyüme stratejimizi 2022’de de devam ettireceğiz. 2022 yılı pazarlama stratejimizi ve yol haritamızı da bu bakış açısıyla şekillendiriyoruz. Bu sene temelini attığımız çok duyulu lezzet yolculuğumuzun tonunu önümüzdeki sene artırmaya kararlıyız. Hem fiziksel bulunurluğumuz hem de zihin payımızla daha erişilebilir olmak 2022’deki en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor. Önümüzdeki yıl dijital yatırımlarımız devam ederken, KFC’nin DNA’sıyla birebir örtüşen gaming yatırımlarımızı yeni dönemde de sürdüreceğiz. 2021’de yoğun şekilde odaklandığımız bu çalışmalarımızı önümüzdeki yıl da artırarak gaming evreninde hızlı servis restoran sektöründe ilk akla gelen marka olmayı hedefliyoruz.
Vaillant’ın hedefi “daha iyi bir iklim”
✓ Covid-19, alışkanlıkların, günlük hayat rutininin, iş dünyasının; kısacası tüm davranışların yeniden sorgulandığı bir dönem yarattı. Vaillant Group Türkiye olarak bu dönemin ilk gününden itibaren aldığımız aksiyonlarla, sektörümüzde ayrıştığımız bir süreç yaşadığımızı düşünüyoruz. Kullanıcılarımızın, iş ortaklarımızın ve çalışanlarımızın sağlığını önceliklendirerek başladığımız bu süreçte hayata geçirdiğimiz çalışmaları, 2021 yılında daha da ileriye taşıdık. Tüm faaliyetlerimizi, pandemiyle birlikte önemi artan; evlerdeki ve mekanlardaki kesintisiz ısınma konforu, hijyen ihtiyacı ve sürdürebilirliğe odakladık. Kullanıcılarımız için yüksek verimli ve geleceğin konforunu sağlayan kombiler, benzerlerinden 700 kat daha çevreci ısı pompaları gibi özel ürünleri sunmaya devam ettiğimiz, yatırımlarımızı kesintisiz olarak sürdürdüğümüz, her koşulda müşterilerimizin yanında olduğumuz ve her alanda dünyanın geleceği için çabaladığımız bir yılı geride bırakıyoruz.
✓ Dünyanın şu andaki ana konuları pandemi ve ekonomik dalgalanmalar gibi görünse de gelecek için en hızlı şekilde önlem alınması gereken gündem küresel ısınma ve iklim değişikliği. Vizyonunu “Evimizde ve çevremizde daha iyi bir iklim oluşturmak için çalışmak” olarak belirleyen bir grup olarak 2022 yılı faaliyetlerimizin ana odağında da bu amaç olacak. Bu hedefe ilerlerken, kullanıcılarımızın kesintisiz konforuna, müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyetine ve pazar koşullarına öncülük edecek yaratıcı satış-pazarlama uygulamalarına hizmet edecek planlarımızı hazırladık.
Tüketici neredeyse Tchibo da orada
✓ 2021 yılı pandemiye rağmen Tchibo için çok başarılı bir yıldı. Çoklu kanal stratejimizle ürünlerimizi farklı ve yeni kanallarda konumlayarak özellikle mağazalarımızın kapalı olduğu pandemi döneminde müşterilerimizin olduğu yerlerde olabilme gücümüzü artırdık. İstanbul’da çok önemli lokasyonlarda üç yeni mağaza açtık. Şu anda 300’e yakın Petrol Ofisi istasyonunda kahvelerimizle bulunuyoruz. Media Markt’la olan iş birliğimizi zenginleştirdik. Filtre kahve, espresso ve kapsül kahvede pazar liderliğimizi sürdürdük. Sağlıklı, kahveli, vegan, şeker ilavesiz Tchibo Coffee Break yeni nesil atıştırmalık lansmanımızı yaptık. Yeni reklam kampanyamızda; dünyanın en verimli topraklarından, en kaliteli kahve çekirdekleriyle oluşturulan gerçek kahve lezzetinin yolculuğunu anlattık.
✓ Gerek ürün lansmanlarımız gerekse yatırımlarımızla Tchibo severleri memnun etmeye devam edeceğiz. Büyüme stratejimiz satış kanallarımızı artırmak ve kahve odaklı yatırımlarımıza devam etmek olacak. Online mağazamız başta olmak üzere online satış kanallarındaki yatırımlarımızı sürdüreceğiz, yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Hayata geçireceğimiz yeni iş birlikleri ve pazarlama yatırımlarımız ile gerçek kahve lezzetini çok daha fazla yerde kahve severlere buluşturacağız.
Monster gücünü gönül bağından alıyor
✓ 2021, bir önceki sene ortaya çıkan pandeminin etkisiyle yükselen teknoloji talebinin azalmaya başladığı bir seneydi. Buna karşın 2020’de yaptığımız yatırımların sonuçlarını aldığımız başarılı bir sene oldu. Zaten güçlü olduğumuz e-ticaretimizde ciddi atılımlar yaptık. Yurtdışı açılımlarımıza odaklandık ve yurtdışı pazarlarda da beklentilerimizin üzerinde büyümeyi başardık. 2021 yılında pazarlama açısından yeni yatırımlar da yaptık. Makro influencer’ların yanı sıra marka elçiliği programımız olan Monster Ambassador Program kapsamında mid-tier influencer’larla da kullanıcılarımıza ulaştık.
✓ Gücünü her zaman kullanıcılarıyla kurduğu gönül bağından alan bir marka olarak 2021’de de en büyük ajandamız kullanıcı deneyimi üzerineydi. Bu deneyimi Monster Notebook Dijital Mağazası’nda, yılın en büyük online etkinliği Monster #WASD’ta, altı ay süren oyun ve espor etkinliğimiz Intel Monsters Reloaded’da ve sosyal medyanın tüm platformlarında iyileştirmeye ve çoğaltmaya devam ettik.
✓ 2022 senesinin tüm dünya ile paralel olarak Türkiye’de de zor geçeceğini öngörüyoruz. Müşterilerin beklentilerini karşılayacak ve daha fazla fayda alabilecekleri birtakım projeleri gerçekleştiriyor olacağız.
Yeni bir sadakat programı kuracağız
✓ Uzaktan eğitim ve uzaktan çalışmayla artan kişisel bilgisayar ihtiyacı, eğlence dünyasının gaming endüstrisi üzerine yoğun şekilde kayması ve o dünyaya hızlıca cevap verebilmemiz ile dijitalleşen kurumlara yönelik özel çözümler sunmamız, yıl içerisinde satışlarımızın artmasını sağladı. Özellikle dünya genelinde meydana gelen çip krizinden uzun dönemli öngörülerimiz ve tedarik takibini hızlı gerçekleştirmemiz sayesinde etkilenmememiz bu yılı pozitif yönde geride bırakmamıza yardımcı oldu.
✓ Kişiye özel çözümler sunmaya devam edip, müşterilerimizle daha fazla entegre olacağımız çalışmalara yöneleceğiz. Burada ürettiğimiz teknolojiler üzerinden hem kurumsal hem de bireysel tüketici tarafında yeni kuracağımız sadakat programını büyütmek istiyoruz. Oyun ekosisteminde de öncü bir marka olmaya devam edip, Türkiye’deki üretim hacmimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Kurumsal çözümler tarafında Casper’ın pazar payını hem geliştirmek hem de şirketlerin istemiş oldukları güvenlik ihtiyaçlarına yönelik teknolojileri üretmeye devam etmek istiyoruz. Bunların yanı sıra fiziksel mağazalarımızı artırmak ve online mağazalarımızın da pazar payını geliştirme hedeflerimiz var.
“Misafir mutluluğu” saplantımız var…
✓ Yolcu360, 2021 yılında, Deloitte tarafından “Türkiye’nin En Hızlı Büyüyen Teknoloji Şirketi” seçildi. Bu başarının ardında “misafir mutluluk saplantılı” yaklaşımımız, bu anlayışı gerçeğe dönüştüren uzman takımlarımız, bir dakikadan daha kısa sürede araç kiralama olanağı sağlayan yalın ve kolay e-ticaret teknolojimiz, 100 binden fazla aracı tek bir platformda sunuyor olmamızın getirdiği yüksek tüketici tercihi yer alıyor.
✓ Markamız bu yıl Similarweb.com sonuçlarına göre dünyadaki en büyük araç kiralama siteleri arasında ilk yirmiye girerken Türkiye’nin de en büyüğü oldu. Araç kiralamalarında geçen seneye göre mobil uygulamamız üzerinde yüzde 115, web sitemiz üzerinde yüzde 93 büyüme gerçekleştirdik. Marka bilinirliğimizi bu yılı da dahil ettiğimizde, son üç yılda yüzde 350 yükselttik. Misafir memnuniyeti her zamanki gibi ana odağımızdı ve yüzde 92 gibi bir misafir memnuniyeti oranıyla çalışmalarımızı devam ettirdik.
✓ Marka hedefimiz, Türkiye’de araç kiralama dendiğinde akla gelen ilk marka olmak. Globalde de özellikle Avrupa bölgesi özelinde marka bilinirliği oluşturmak planlarımız arasında yer alıyor.
Güvenli bir gelecek için toplumsal risk bilincini artıracağız
✓ Olası risklerin çok daha görünür hâle geldiği 2021 yılında, sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeyi çok daha sık konuşmaya başladık. Bu bağlamda hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk projemiz Dijital Güvenlik Platformu hem müşterilerimiz hem de paydaşlarımız tarafından oldukça benimsendi. Bu projenin yanı sıra sokak hayvanları ve çevre için pek çok iş birliği ve proje hayata geçirdik. Ayrıca konut ve kasko sigortalarına yönelik oluşturduğumuz eğlenceli reklam serileri müşterilerimiz tarafından oldukça sevildi ve ödüllere layık görüldü. Özetle Aksigorta’nın, insana, hayvana ve doğaya kapsayıcı bir katkı sağladığı bir yılı geride bıraktığını söylemek mümkün.
✓ İçinde bulunduğumuz toplumdan müşterilerimize, çalışanlarımızdan iş ortaklarımıza kadar pek çok sorumluluğumuz bulunuyor. Bu anlamda 2022 yılında da gerçekleştirdiğimiz projelerle insana olduğu gibi doğaya da dokunmayı; güvenli bir gelecek için toplumsal risk bilincini artırmayı, gelecek nesle daha yaşanılabilir bir dünya bırakmayı hedefliyoruz.
Z kuşağını anlamak önceliklerimiz arasında
✓ 2021; topluma değer katan, dünyanın geleceği için sorumluluk alan markaların daha çok sahiplenildiği bir yıl oldu. Allianz Türkiye olarak biz de hayatın her evresinde müşterilerimizin yanında olmaya ve bulunduğumuz topluma fayda sağlamaya devam ettik. Yatırımlarımızı, hızla dijitale evrilen tüketici beklentilerine cevap verecek ve mevcut satış kanallarımızı destekleyecek çerçevede gerçekleştirdik. Ürün ve hizmetlerimizi yalınlaştırdık, dijital iletişim kanallarını etkin kullandık. Allianz Motto Müzik ile gençlerde de sigorta farkındalığını artırmak üzere, yaratıcı çalışmalara imza attık. Özetle, günceli unutmadan geleceğe yoğun bir yatırım yaptığımız bir yılı geride bıraktık. Karşılığını da gerek müşteri memnuniyeti skorları gerekse de marka metriklerinde yükselen bir ivme kaydederek aldık.
✓ Dijital ve toplumsal dönüşümdeki bu hız ile 2022 yılında; müşterilerin değişen ihtiyaç ve alışkanlıklarına hızlı ve entegre çözümler üretmek, hiç olmadığı kadar önemli hâle gelecek. Z kuşağını anlamak ve onlarla bağ kurmak da kurumsal önceliklerimiz arasında yer alıyor. 2022’de yeni neslin beklentilerine uygun, başta insanı odağına alan, teknolojik altyapı ve yetkinliklerle güçlendirilmiş çalışmalara ağırlık vereceğiz.
Mavi’nin hedefi daha mavi bir dünya
✓ 30. yaşımızı kutladığımız 2021’de en önemli odak alanlarımız; “Sürdürülebilirlik” ve “Pandemi sonrası değişen toplum ve alışveriş alışkanlıkları”na göre Mavi’nin pazarlama stratejisini yeniden yapılandırmak oldu.
✓ Daha iyi ve daha Mavi bir dünya için odağımıza sürdürülebilirliği alarak tutkuyla çalıştık. Koleksiyonumuzdaki doğaya saygılı ürünleri iki kat artırdık. Mavi Dönüşüm Başladı söylemiyle yaklaşık 600 bin plastik şişenin geri dönüştürüldüğü Mavi Pro Sport Repreve koleksiyonumuzu, Kıvanç Tatlıtuğ’un sözcülüğünde ve çarpıcı bir reklam kampanyasıyla müşterilerimize sunduk.
✓ Marka yüzlerimizle iletişim yönümüzü revize ederek; jean’deki liderliğimizi devam ettirdik ve pandemiyle büyüyen Casual giyimin de ilk adresi olduğumuzun altını çizdik. Serenay Sarıkaya ile lanse ettiğimiz MaviXİstanbul koleksiyonuyla Sokak Şık’lığını sahiplendik. Merih Demiral’la yaptığımız Birlikte Çok İyiyiz kampanyasıyla Euro 2020 döneminde, takım olmanın gücüne dikkat çektik. Les BenjaminsXMavi koleksiyonuyla yüzde 20’si yeni müşterilerden oluşan gençlerle buluştuk.
✓ 2022’de de zamanın ruhunu koklayan bir marka olarak jean’i ve müşterimizi odağımıza alarak daha iyi bir dünya için çalışmaya devam edeceğiz.
Önceliğimiz “ödediğin paraya değer” marka algımızı yönetmek
✓ 2021 hem pandeminin açtığı yaraların sarıldığı, hem de moda perakende sektöründe sosyal ve ekonomik olarak önemli değişimlerin yaşandığı bir yıldı. Yıllardır “İyi giyinmek herkesin hakkı” misyonuyla çalışmalarını sürdüren bir marka olarak, bu yıl da müşterilerimizin değişen hayat tarzlarını ve satın alma kanallarında yaşanan geçişkenlikleri doğru yönetmeye odaklandık. Global yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik ve iletişim çalışmalarımızı faaliyette olduğumuz 4 kıta, 52 ülkede sürdürdük.
✓ 2022, üç katı aşan girdi maliyetleri dolayısıyla, hazır giyim sektöründe fiyatların yükseleceği zorlayıcı bir yıl olacak. İyi giyinmek herkesin hakkı diyen bir marka olarak, önceliğimiz alışverişçilerimizin giyim bütçesine destek olmaya devam etmek ve uygun fiyatlı, ödediğin paraya değer marka algımızı yönetmek. Diğer taraftan 2022’de ihracata daha fazla odaklanarak, bulunduğumuz ülke sayısını arttırmaya ve bulunduğumuz ülkelerde müşterilerle kurduğumuz ilişkiyi derinleştirmeye öncelik vereceğiz. 90’lı yıllarda kendi ekoloji laboratuvarını kurmuş bir marka olarak sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarımızı büyüterek sürdüreceğiz. Pandemi sonrası değişen kanal dinamiklerine uygun olarak online ve offline satış kanallarımızda deneyimi iyileştirdiğimiz projeler hayata geçireceğiz.