CMO’ların sahip olması gereken en önemli 5 yetkinlik
Dünya hızla değişip pazarlama dünyasına dair tüm ezberler bozulurken, şirketlerin CMO’lardan beklentileri ve bu beklentileri karşılayan yetkinlikler de hızla farklılaşıyor. Bundan birkaç yıl öncesine kadar 8 yıl olan CMO’ların ortalama görevi süresinin şimdilerde 3,5 yıla kadar düşmüş olduğu verisini göz önüne aldığımızdaysa da CMO’ların sahip olması gereken yetkinliklerin önemi bir adım daha öne çıkıyor. Tam da bu nedenle biz de Human Group Genel Müdürü Gaye Özcan ile CMO’ların sahip olması gereken en önemli yetkinlikleri mercek altına aldık…
1- Eleştirel Düşünme (Critical Thinking)
Neredeyse her alanda aranan 21.yy yetkinliklerden biri olan eleştirel düşünme, CMO’da da aranan önemli bir özellik. Farklı açılardan bakabilmek ve bilgileri birbirine sentezleyebilmek gibi özellikler yeniliğe ayak uydurabilmek için gerekli görülüyor.
2- Merak/Sürekli Kendini Geliştirme
Dijital pazarlamanın ve teknolojinin hızla geliştiği ve şekil değiştirdiği bu dönemde yenilikleri çok yakından takip etmek, farklı kaynaklar ve araştırmalardan faydalanmak ve kendini her durumda yenilemek.
3- İçgörü Sahibi Olmak
Özellikle müşteri ilişkileri ve marka stratejisi konularındaki beklentileri karşılayabilmek; müşterilerde ve pazarda oluşacak tepki ve sonuçları önceden belirlemek.
4- Çevik Olmak
Değişime direnmemek, hızlı adapte olabilmek ve gerekli aksiyonları kısa sürede alabilmek.
5- Hızla Baş Edebilmek
Diğer yetkinliklerle yakından bağlantılı olan bu terim, pazarlama liderlerinin değişim içindeki dünyada kaybolmamaları için son derece önemli.
“CMO’lar artık insan deneyimine odaklanmalı!”
Gaye Özcan – Human Group Genel Müdürü
✓ Kuruma ve markaya adaptasyon, pazar dinamiklerini değerlendirme, strateji ve yol haritalarının revizyonu, alınan aksiyonlar ve sonuçlar derken bir CMO’nun görevde kalma süresinin üç yıldan kısa olmaması gerektiğini düşünüyorum. Sadece CMO rolü için değil, optimum performansı sağlamak açısından genel olarak üst düzey rollerde üç yılın kritik olduğunu düşünüyorum.
✓ Aynı zamanda günümüzün son derece dinamik piyasa ve rekabet koşullarını ve belirsizlikle mücadele ettiğimiz bu dönemi dikkate aldığımızda, bir CMO’nun görev süresinin 6-7 yıldan fazla olmamasının da anlamlı olacağını düşünüyorum. Bu kadar hızlı değişen bir ortamda yeni heyecan ve markaya kazandırılacak yeni bir soluk her zaman önemli olacaktır. Rutine dönmemek ve işletme körlüğünü engellemek için özellikle CMO gibi kritik bir rolün performansının yakından sorgulanması gerekecektir. Ancak CMO; sürekli öğrenen, çevik, kendini her koşulda yenileyen, dijital yetkinliklere sahip ve yaratıcı fikirleriyle şirkette öncü bir rol üstlenmekten kaçınmayan bir kişilikse şirket için her zaman faydalı olacaktır. Bu noktada herhangi bir süre kısıtı uygulanmasına gerek olmayacaktır, tam tersi markaya her koşulda değer katmaya devam edecek ve şirketin sürdürülebilirliğinde önemli bir rol oynayacaktır.
✓ Sadece CMO değil, C -Suite ve diğer liderler için yetkinlik ve beklentiler tekrar tanımlanıyor. 21. yüzyıl yetkinliklerine baktığımızda sosyal seviyede çevreye uyum, ileri iletişim, sosyal öğrenme ve empati gibi yetkinlikler; teknoloji açısından da ileri veri analizi, verilerin gizliliği ve etik kullanımı gibi konular odak noktası haline geliyor.
✓ Toplumsal fayda yaratmayan, çevre bilinci olmayan markaların sürdürülebilir olması artık mümkün değil. Bu nedenle “müşteri deneyimi” nin bir adım ilerisine geçerek “insan deneyimi”ne odaklanmak, insan davranışını yorumlayabilmek ve buna uygun değer önermesi yaratabilmek CMO’lar için önemli bir yetkinlik.
✓ Toplum 5.0 Japonlar tarafından ortaya atılan bir kavram ve insan merkezli, teknoloji çıkışlı bir toplum düzenine geçiş anlamına geliyor. Günümüzde düzen artık toplumsal olmaktan çıktı ve bireyin isteklerine odaklandı; deneyimler kişiselleşiyor ve hızla sosyal fayda sağlamaya doğru kayıyor. Kısaca ölçek ekonomisi artık kayboluyor, pazarlama kitleselden çıkıyor ve bireysel tercihlere dönüyor. Bu yeni düzenin şampiyonları teknoloji okuryazarlığı iyi olan, insan ve toplumu öne koyan markalar olacak.
“CMO’ların iş süreleri neden kısalıyor” haberini okumak için TIKLAYIN!