Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi
Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor
Fidye yazılımı saldırılarında nispeten yeni olan Stormous çetesi, ilk olarak Epic Games’e yaptığı saldırıyla ön plana çıkmıştı. Epic Games’ten 200 GB veri çaldığını açıklamasının ardından dikkat çeken Stormous, şimdi de gözünü Coca-Cola’ya dikmiş durumda.
Rusya ile bağlantılı olduğu bilinen fidye yazılımı çetesi, Coca-Cola’yı hackledi. Stormous fidye yazılımının arkasındaki hackerlar, şirketten 161 GB veri çaldığını iddia etti. Bu iddianın arkasındansa Coca-Cola cephesi, ağ saldırısını araştırdığını doğruladı ve Coca-Cola İletişim Küresel Başkan Yardımcısı Scott Leith, hukuk kuvvetleriyle koordineli çalıştıklarını belirtti.
Stromous’un sitesinde yer alan açıklamada, “Coca-Cola’nın sunucularından bazılarını hackledik ve büyük miktarda veriyi onların bilgisinin dışında çaldık. 161 GB’lık veriyi başka birine veya kuruma satmak istiyoruz” denildi. Henüz doğrulanmayan bu verilerin arasında; Coca-Cola ve üretim ortaklarının finansal dosyaları, parolaları, ticari hesapları, e-posta adreslerini ve diğer verileri yer aldığı belirtildi.
Coca-Cola’ya ait olan verileri 64 bin dolara veya 1,6 Bitcoin’e satacağını söyleyen grup, “istenilen veri miktarına bağlı olarak” en yakın teklife de açık olduğunu aktardı. Ayrıca 2.2 milyon dolarlık fidye karşılığında Coca-Cola ile anlaşabileceğini ifade etti.
Google ve Microsoft ikinci çeyrekte ne kadar kâr elde ettiklerini açıkladı
2022 yılının ilk yarısını geride bırakmaya az bir zaman kalmışken şirketler de ikinci çeyrek raporlarını yayınlamaya başladı. Google’ın çatı şirketi Alphabet ve Microsoft da Ocak–Mart dönemine ilişkin mali tablosunu yayınlamış olan şirketler arasında. İki teknoloji devinden Microsoft gelirinin yanı sıra kârını da artırmış görünüyor. Buna karşın Alphabet’in kârında düşüş var. Microsoft, yüzde 18 artışla gelirini 41,7 milyar dolardan 49,4 milyar dolara ulaştırdı. Şirketin net kârı da bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 16,7 milyar dolara ulaştı.
Alphabet’in raporunda ise, Ocak–Mart dönemi içinde toplam 68 milyar dolar gelir elde edildiği (bir önceki yılın aynı döneminde 55,3 milyar dolar), net kârın ise yüzde 8 azalarak 16,4 milyar dolara gerilediği görülüyor.
Bu sonuç çok da şaşırtıcı sayılmaz. Nitekim karantina döneminde video izleme oranlarının ve haliyle reklam taleplerinin artması Alphabet’e büyük avantaj sağlamıştı. Şimdi ise kısıtlamaların kalkmasıyla Google’ın iki ana reklamcılık hizmetine olan talepte azalma başladı.
Twitter satışıyla servetine servet katan Jack Dorsey’den açıklama: “Bu doğru yol…”
Elon Musk geçtiğimiz hafta Twitter’ı satın alma hedefine ulaştı. Peki bu durum Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey’e nasıl yansıdı?
Tüm hissedarların gelirini önemli ölçüde etkileyen bu satın alma kısa süre önce Twitter’ın CEO’luk görevini bırakan Jack Dorsey, 18 milyon civarı hisseyle beraber 44 milyar dolarlık satıştan 974 milyon dolarlık bir gelir elde edecek. Yani hemen hemen 1 milyar dolarlık bir kazancı olacak.
Bu satın alımla ilgili Dorsey memnuniyetini Dorsey şu sözlerle ifade etti; “Elon’un güvenilir ve geniş kapsamlı bir platform oluşturma isteği doğru. Bu doğru yol… Buna tüm kalbimle inanıyorum.”
Perakende sektörünün dijitalleşme trendleri açıklandı
“KPMG Perspektifinden Perakende Sektöründe Dijitalleşme Trendleri ve Dijitalleşme Işığında Yatırımlar” raporuna göre sektörde yapay zekâ, IoT, AR/VR, robotik, analitik ve metaverse teknolojilerin yanı sıra tıkla-al ve fabrikadan tüketiciye uygulamaları gibi yeni trendler ivme kazanıyor. Türkiye’de e-ticaret pazarının, 2025 yılı sonunda 638 milyar TL değere ulaşmasının beklendiği kaydedilen raporda, alışveriş deneyiminin iyileştirilmesinde bulut ilk sırada yer alırken, metaverse uygulamalarında showroom’lar da öne çıkıyor.
Perakende sektöründe fiziksel ve dijital iş modelleri arasında dinamik bir gelişim söz konusu ve bu gelişime paralel olarak mağazalar yeni teknolojilerle donatılarak dijital dünya ve teknolojileriyle uyumlu hale geliyor. KPMG’nin 2021 Küresel CEO Araştırması’na katılan perakende ve tüketici ürünleri liderlerinin yüzde 74’ü, yeni teknolojilere ve inovatif süreçlere yönelik yatırımlarını artırmayı hedefliyor. Katılımcıların yüzde 79’u, teknolojik dönüşümü bir tehditten ziyade fırsat olarak algılıyor.
Markalar için yeni bir evren: Brandverse Awards
“Social Media Awards Turkey, 6’ncı yılında büyük bir yeniliğe adım atarak dijitaldeki en başarılı marka ve projeleri artık Brandverse Awards’un 360 derece kapsamlı evreninde ödüllendiriyor!
Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey bu yıl büyük bir dönüşüm geçirerek yeni dönemde “Brandverse Awards” çatısı altında katılımcılara merhaba diyor.
Brandverse Awards, reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında üretilen tüm işleri “bütünleşik pazarlama” anlayışıyla değerlendiren geniş kapsamlı bir yarışma olma özelliği taşıyor. Başvuru dönemi 18 Mart Cuma günü başlayan yarışmanın kazananları ödüllerine görkemli bir törenle kavuşacaklar. Yarışmaya katılım, 22 Nisan Cuma saat 23.59’da son bulacak.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Jorge Jesus |
2 | Recep Tayyip Erdoğan |
3 | Devlete |
4 | #salı |
5 | AND OLSUN |
6 | Müslümanlıktan |
7 | Cumhurbaşkanını |
8 | Ramazan Bayramı |
9 | 27 Nisan Çarşamba |
10 | Portekiz |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Kadir Gecesi 2022 |
2 | Şampiyonlar Ligi |
3 | Real Madrid |
4 | Kadir Gecesi ne zaman |
5 | KADİR GECESİ NE zaman |
6 | MASKE KALKTI MI |
7 | A Haber canlı |
8 | Serkan Reçber |
9 | Bilim Kurulu toplantısı |
10 | Maske kalktı mı |