
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
110 yıllık tasarım mirasını kutlayan Coca-Cola, şişesinin efsanevi silüetini yaz mevsiminin gölgeleriyle buluşturuyor.
Coca-Cola, cam şişesinin 110. yıl dönümünü kutlamak için WPP Open X imzalı “Gölgeler” (Shadows) kampanyasını başlattı. Açık hava kampanyasında, markanın ikonik şişe formunun gölgeleri gündelik manzaralara yerleştirildi.

Kampanya görsellerinde Coca-Cola şişelerinin siluetleri bir havuzun yüzeyindeki yansımada, çimlerin üzerindeki gölgede ve güneş ışığı alan fayanslarda karşımıza çıkıyor. Bu minimal ama etkileyici yaklaşım, markanın görsel kimliğinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.
Nisan ayı boyunca İngiltere, Belçika, Danimarka ve Almanya’daki açık hava mecralarında ve dijital platformlarda boy gösterecek olan kampanya, özellikle teknolojik bir yenilik sunuyor: Dijital billboard’larda sergilenen şişe gölgeleri, gün boyunca güneşin hareketine göre değişiyor ve gerçek zamanlı etkileşim yaratıyor.

Zamansız tasarımın kutlaması
Coca-Cola’nın Global Yaratıcı Strateji ve İçerik Başkan Yardımcısı Islam ElDessouky kampanyayla ilgili şunları söyledi: “Bu önemli yıldönümü, klasik Coca-Cola cam şişesinin anlamını vurguluyor. Şişemiz, markamızın ruhunu yansıtan bir tasarım ikonu. Bu kampanya, Coca-Cola şişesini canlı arka planlarla birlikte yakalayarak, Coca-Cola’nın her mevsim getirdiği zamansız ferahlık ve neşeyi hatırlatıyor.”
Kampanya, Ogilvy UK liderliğinde, EssenceMediaCom ve VML Berlin’in desteğiyle WPP Open X tarafından geliştirildi. Ogilvy UK’nin Yaratıcı Direktörü Jules Chalkley ise şu değerlendirmelerde bulundu: “Coca-Cola şişesi sadece bir biçimden ibaret değil; kolektif hafızamıza kazınmış bir sembol. ‘Gölgeler’, markanın ikonik yapısının güzel bir kutlaması ve Coca-Cola’nın neşe, ferahlık ve zamansız çekiciliğinin güçlü bir hatırlatıcısı.”
Kaynak: AdAge