Coca-Cola’da abonelik dönemi başlıyor!
Coca-Cola otomat satışlarını arttırmak için ilk defa bir abonelik modeli üzerine çalışıyor. Mayıs ayından itibaren Japonya’da başlayacak sistem oldukça deneysel bir yöntem izleyecek.
Pandemi döneminde birçok alanda olduğu gibi, otomat satışlarında da yüzde 35’in üzerinde düşüş yaşadı. COVID-19 nedeniyle kalabalık şehir merkezleri ve toplu alanlardan uzak duran insanlar, otomatları neredeyse hayatlarından çıkardı. Zira salgından bu yana çevrimiçi alışverişler eskiye nazaran çok daha önem kazandı. Bu durum geleneksel kabul edilen birtakım ticari formülleri geride bıraktı.
Ancak Japonya’da halen daha otomatlar insan hayatında büyük rol oynuyor. Yüz yılı aşkın bir süredir atıştırmalıklardan oyuncaklara, evcil hayvan gıdalarından soğuk içeceklere kadar pek çok ürün bu cihazlarda tüketicilere sunuluyor. Şimdi halkın otomatlara ilgisini düşürmek istemeyen Coca-Cola, bu makinelere özel yeni bir sistemle sevenlerinin karşısına çıkıyor.
Japonya’da yer alan 340 bin otomat makinesinde başlayacak Coca-Cola aboneliği, ayda 2.700 Japon Yeni (180 TL) karşılığında günlük bir içecek almanıza izin veriyor. Abonelik ücreti aylık ortalama 30 kola için size biraz pahalı görünse de Japonya’daki kolanın birim fiyatına göre hesaplandığında bu rakam oldukça makul karşılanıyor.
Abonelik sistemi Coke On isimli mobil uygulama ile çalışacak. Şimdiden 25 milyondan fazla indirilen aplikasyon Japonya dışında da ilgi odağı haline geldi. Birçok Coca-Cola bağımlısı aynı hizmetin diğer ülkelerde ne zaman başlayacağı konusundaki sabırsızlıklarını dile getirmeye başladı. Şimdilik bu konuda şirket tarafından hiçbir açıklama yapılmadı. Ancak sistem Mayıs ayında Japonya’da hayata geçtikten sonra muhtemelen yeni coğrafyalara da açılacak.
Aslında bakarsanız günümüzde abonelik sistemleri hızla yükselişte. Netflix, Spotify, Amazon Prime gibi birçok büyük dijital varlık uzun yıllardır kullanıcılarına bu şekilde hizmet sağlıyor. Fakat bu yöntemin fiziksel ürünlerde nasıl yankı uyandıracağı büyük merak konusu. Coca-Cola şimdi bunun için ilk adımı atarken; belki de geleceğin gıda sektörü alışkanlıklarına da yön verecek. Şirketin bu hamlesi, tüm endüstrilerin gözlerini üzerinde toplamış durumda…
Kaynak: shiftdelete