Decathlon Türkiye, Mart ayını “Eko Tasarım” ürünlerine ayırdı
Decathlon, “Doğa Olmadan Spor Olmaz” mottosuyla çevre dostu ürünler ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları konusunda farkındalık uyandırmak amacıyla, Mart ayı boyunca süren “Eko Tasarım” kampanyasına imza attı.
2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefiyle hem ürün geliştirme hem de tüketici tarafında sürdürülebilirlik odaklı bir yol izleyen marka, Mart ayını eko tasarım ürünlerine ve çevre dostu servislerine ayırdı.
Sürdürülebilirlik konusundaki yaklaşımını ay boyunca tüm iletişim kanallarında yaşatan, sporda daha sürdürülebilir alışkanlıklar kazanmak için “yenisini satın almadan önce ekipmanlarını düzenli bakım-onarımla daha uzun süre kullan” mesajını veren Decathlon, temel servisleri ücretsiz deneyebilmeleri için kullanıcıları ay boyunca mağazalarda yer alan Atölyelere davet etti.
Mağazalardaki tüm kampanya görselleri geri dönüştürülebilir materyallerden ve sonraki, başka kampanyalarda tekrar kullanılabilecek şekilde tasarlandı. Sosyal kanallarda ay boyunca eko tasarımı ve sürdürülebilirliği her açıdan ele alıp fayda ve deneyim odaklı bir iletişim stratejisi izleyen marka, “Eko Tasarım Nedir?” adlı bir de film yayınlayarak tüm sporseverlere gelecekte harika bir doğada spor yapmaya devam edebilmek için bilinçli seçimler yapmaları konusunda çağrıda bulundu.
Eko tasarımı bir ürünün materyal seçiminde, üretiminde, dağıtımında, sonrasında kullanımında ve ömrünü tamamladığında çevresel etkilerini azaltacak yaklaşımların tamamı olarak tanımlayan Decathlon, 2026 yılına dek tüm ürünlerinin eko tasarım olmasını hedefliyor.