Deezer markalar için ne vadediyor?
Deezer müzik deneyiminde “kişiselleştirmeyi” yeniden tanımlıyor. Flow özelliğiyle sonsuz bir çalma listesi vadeden uygulama, kullanıcılarının “sakıncalı” bularak kaçındığı içerikleri filtreleyecek yeni bir çözüm de sunuyor. Markalar için sunduğu hizmetlerde de yenilikçi bir yaklaşım benimseyen Deezer, yenilikçi sponsorluk fırsatları, medya reklamcılığı ve Deezer ödülleri gibi çeşitli alternatifler sunuyor.
Müzik sektörü tarihinde hiç olmadığı kadar değişik bir dönemden geçiyor. Fiziksel buluşmaların, konser ve dinletilerin yerini artık sanal konserler, akustik performanslar aldı. Tabii bundan müzik platformları da nasibini aldı. Sanatçılara olan sadakat yerini hızla müzik platformu aboneliklerine bırakıyor. Burada en çok öne çıkan konuysa dinleyicilerin ne istediğini bilebilmek yani yapay zeka… Deezer’da son dönem yatırımlarında yapay zekanın payını arttırdı. Hatta öyle ki kullanıcılarının ne istediğini önemsediği kadar neden kaçındığına da önem verdi ve bunun sonucunda yapay zekalı bir filtreleme özelliği geliştirdi. Fakat bizim için en önemli konu pazarlama ve reklam alanında sunduğu çözümler… Zira reklamcılık sektörü uzun zamandır ses tabanlı platformların erişim gücüne odaklanmış durumda. Konu bu kadar sıcakken Deezer Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye Reklam Satış Başkanı Mazen Abdallah ile yaratıcı reklam hedefleme hakkında keyifli bir sohbet ettik.
Son dönemde hem sosyal platformlarda hem de reklam unsuru olarak “sesin yükselişini” nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dijital ses sektörüne ilgi bölgede hızla yükseliyor ve popülerlik ve penetrasyon oranları artıyor. Reklam perspektifinden bakıldığında, yaratıcı çözümlerin yanı sıra son derece özelleştirilmiş ve hassas hedefleme imkanlarından dolayı, daha fazla marka yatırımlarını ve erişimlerini optimize etmek için teknoloji destekli platformlara odaklanıyor…
Size mevcut fırsatların ölçeği hakkında bir fikir vermek için, internet sesli reklam geliri 2019’da ABD’de 2,7 milyar doların üzerine çıktı ki bu yıllık bazda yüzde 21,2’lik bir artış. Türkiye’de ise mobil internet kullanımının hızla arttığını biliyoruz. 2021 yılı sonunda yüksek hızlı mobil internet kullanımının yüzde 79,8 olması bekleniyor. Bu çok yüksek bir oran… 16-64 yaş arası vatandaşların yüzde 89’u akıllı telefon kullanıyor. Türkiye’de dijital reklamcılık pazarında reklam harcamalarının 2021’de 821 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Türkiye’nin internet sesli reklamcılığında da benzer bir eğilim izlemesini bekliyoruz.
Deezer abonelerine nasıl bir müzik dünyası sunuyor?
Müzik söz konusuysa, daha bireysel veya kişisel bir şey daha yoktur. Bugünün müzik hayranları tahminen 10 yıl önceki hayranlardan çok farklı. O zaman dinleme deneyimi çok sınırlıydı. Radyo DJ’leri tarafından oluşturulan listelere bağlıydık. Bugünün hayranları ne dinlemek istediklerini, dinlemek istedikleri zamanı ve yeri seçme imkanına sahip.
Her insanın kendi müzik DNA’sına sahip olduğuna inanıyoruz ve Flow özelliğimiz ile onlara en kişisel deneyimi sağlamak istiyoruz. Kendi geliştirdiğimiz algoritmalara editörlerimizin önerilerini de ekleyen Flow her bir kullanıcıya özel sonsuz bir çalma listesi oluşturuyor.
Flow dinleyicilerin bir müziksever olarak kişiliklerini tam olarak yansıtan dinamik bir deneyim olmak üzere tasarlandı. Dinlenen türler ve benzer sanatçılara göre önerilerde bulunmaktansa Flow birçok farklı faktöre bakar. Neleri beğendiniz, arkadaşlarınız neler dinliyor, bugünlerde en çok neler dinleniyor ve tabi ki editörlerimiz neler öneriyor? Flow tüm bu etkenlerin bir karışımını oluşturarak sizi anlayan bir deneyim yaratıyor. Deezer’ı ne kadar çok dinlerseniz ve Flow’a hangi şarkıları beğendiğinizi ne kadar çok söylerseniz deneyiminiz o kadar iyi oluyor!
Flow’un yanı sıra Deezer kullanıcıların müzik keyfini en üst seviyeye çıkarmak için bir dizi benzersiz özellik sunuyor:
- Lyrics- şarkı sözleri özelliği şarkının sözlerini eş zamanlı olarak takip etmenizi sağlıyor.
- Songcatcher: Uygulama içi bu özellik bulunduğunuz ortamda çalınan şarkının ne olduğunu buluyor ve eğer istenirse direkt olarak kişisel arşive alınmasını sağlıyor.
- Channels (Kanallar), kullanıcıların yeni içerikleri kategori ve türe göre arayabilmelerini ve keşfetmelerini sağlıyor. Deezer, 20’nin üzerinde müzik kategorisi, haber, podcast, okazyon ve tercih tabanlı özel yapım içerik kanalına sahip bulunuyor.
- Daily mixes (Günlük miksler), kullanıcıların hafta boyunca dinlediği şarkılardan esinlenmiş yeni 40 şarkı önerisi listesidir.
- Discovery (Keşif) bölümü her hafta güncelleniyor ve kullanıcılara daha önce hiç Deezer üzerinde dinlemedikleri ancak zevklerine uygun parçalar sunuyor.
Ayrıca Flow gibi yapay zeka özelliklerini farklı alanlarda da kullanıyoruz. Bir kısmını kullanıcılarımız fark etmiyor bile. Örneğin çok yakın zamanda şarkılardaki sakıncalı/küfürlü dili tespit etmek ve filtrelemek üzere geliştirdiğimiz bir yapay zeka aracını duyurduk. Şu anda oldukça yeni; ancak görünüşe göre bu tarz araçlar kullanıcı yeni bir sekme ya da özellik görmese de bizim arka planda sizin dinleme deneyiminizi geliştirmemize yardımcı olacak. Bu yapay zeka aracının tespit ettiği içeriklere bakarak bu tarz içerik almak istemeyen kullanıcılar için daha iyi filtreleme yapabileceğiz ve daha iyi önerilerde bulunabileceğiz.
Ayrıca bu yıl, kullanıcılarımızın uyku zamanı oynatma listelerimizin ve uyku vakti hikayelerimizin keyfini çıkarırken uygulamalarının duracağı zamanı seçmelerine olanak tanıyan uyku zamanlayıcısı özelliğini duyurduk.
Reklamverenlere sunduğunuz çözümler neler?
Deezer olarak markalara yenilikçi sponsorluk fırsatları, medya reklamcılığı ve Deezer ödülleri gibi çok çeşitli reklam çözümleri sunuyoruz.
En cazibeli reklam seçeneğimiz, sponsorlu editoryal çalma listeleri, markalar için yeni ve yenilikçi bir reklam çözümü. İş ortaklarımıza, hedef kitlelerine ve kampanya hedeflerine göre Deezer’in editoryal çalma listelerinden herhangi birine özel olarak sponsor olma fırsatı sunuyoruz. Seçilen çalma listesi, özel ölçülebilir görüntülü ve sesli reklamlar içeriyor. Türkiye’deki markaların sponsorlu editoryal çalma listesini küresel olarak ilk test eden markalardan biri olduğunu da söyleyelim. ve bu çözümün 2021 boyunca Türkiye’deki ana reklam güçlerinden biri olacağından eminiz.
Normal formatların ötesine geçen bir dizi yenilikçi markaya özel tasarlanan kampanyayla da büyük başarı elde ettik. Bunu daha çok, markalar için “etkileşimli ve ilgi çekici müzik deneyimleri oluşturmak” olarak düşünmeyi seviyoruz. Örneğin, oyuncuların oyundaki karakterlerle etkileşime girebileceği oldukça popüler bir video oyunu serisi için markalı bir müzik bilgi yarışması oluşturduk. İyi bir kampanyayı harika bir kampanyaya dönüştüren de bu ekstra yaratıcılık dokunuşu oldu.
Bunlara ek olarak, Deezer sesli spotlar, video reklamlar ve çeşitli görüntüleme biçimleri sunar. En yüksek performans gösteren mobil videodan önce gösterilen reklamlar.. Bu format, sosyal ağlarda gördüklerinize benzer, ancak Deezer ürününün kalbinde yer alır ve oyuna girer girmez kullanıcıların dikkatini çeker. Ek olarak, format ilk 6 saniye boyunca atlanamaz ve 30 saniyeye kadar çıkabilir.
Son olarak, markaların hedef kitleleri ile maksimum etkileşime girmeleri için mevcut bir Deezer kampanyasına bir eklenti olarak veya müşterinin kendi çevrimiçi veya çevrimdışı kanallarında bağımsız bir katma değerli çözüm olarak teşvik etmek için Deezer Premium abonelikleri gibi Deezer ödüllerinden yararlanabilir.
Markalarla yaptığınız en verimli iş birlikleri hangileri oldu? Birkaç örnek verebilir misiniz?
Kullanıcıları bütün deneyimlerin merkezine koyan ortaklıklar en üretken iş birlikleridir. Deezer’da, alışılmışın dışında ve kullanıcılarımıza fayda sağlayan yöntemler uygulandığından emin olmak için iş ortaklarımızla yakın temasta çalışıyoruz. İster Deezer premium ödülleri olsun ister kişiye özel marka teklifleri olsun, her zaman kullanıcılarımıza değer sunarak marka ortaklıklarını öne çıkarma yaklaşımını benimsiyoruz.
Türkiye’nin önde gelen yiyecek ve içecek markası ile yaptığımız anlaşma ile sponsorlu bir çalma listesi hazırlandı. Bu liste hassas hedeflememiz sayesinde sadece ilgili kitleye ulaşmadı, aynı zamanda bu listeyi daha çok önemseyecek, keyifle dinleyecek ve zamanının büyük kısmını en sevdiği müzik türünün çaldığı listeyi dinleyerek geçiren bir kitleye ulaştı.
Deezer’ın marka çözümleri ve başarı hikayeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için https://www.deezer-brandsolutions.com/tr/ linkini ziyaret edebilirsiniz.
Reklamverenler açısından analiz ettiğinizde Deezer’ı ne tür bir kitle takip ediyor?
Deezer kitlesi hevesli, ilgili ve meraklı olarak tanımlanabilir. Müzik için gerçek bir tutkuyu paylaşıyorlar, çok eklektik dinleme alışkanlıklarına sahipler ve yeni şeyler aramakla ilgililer.
Ayrıca genç bir dinleyici kitlesine sahibiz, kullanıcılarımızın yüzde 82’den fazlası 35 yaşın altında. Öte yandan, bölgedeki kullanıcılarımızın yüzde 93’ü mobil uygulamayı kullanıyor, bu da gittikleri her yerde en sevdikleri şarkıları keyifle dinlemelerini sağlıyor.
Deezer uygulamasında her gün hiç de azımsanmayacak kadar zaman geçiren bir dinleyici kitlesine sahibiz. Bu da markaların hedef kitleleri ile etkili ve yenilikçi yollarla etkileşim kurmaları için heyecan verici fırsatlar yaratıyor.
Bununla birlikte, reklam ortaklarımız seçtikleri demografik grup için kim?, ne zaman? ve ne? soruları doğrultusunda hassas hedefleme yapabilir. Hedef kitleye gerçekten hitap eden içeriğe bağlı reklam için de olağanüstü fırsatlar yaratır. Kullanıcılarımız platforma giriş yaptıkça her reklam yerleşiminden ölçülebilir veriler elde edilir.