XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22, bu yıl sekizinci kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de 11 ana başlık ve 29 alt başlıkla ele alınacak. Zirvede gerçekleştirilecek deneyim atölyeleriyle katılımcılar “deneyimdeki dönüşümü” bizzat yaşama fırsatı da bulacak. Zirvenin sonundaysa A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Günümüz tüketicisinin tutum ve davranışı durmaksızın değişirken, markaya duyulan sadakat deneyime evrildi. Artık tüketici “ürüne” ve “markaya” değil yaşadığı deneyime göre tercihlerini şekillendiriyor. Tüketici davranışındaki bu önemli evrim “mükemmel müşteri deneyimini” sadık bir tüketici kitlesi yaratmanın ilk koşulu haline getiriyor.
Pazarlamada uzmanlık gerektiren dikey alanlarındaki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Marketing Türkiye sekizinci kez “Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO”yu pazarlama dünyasının dikkatine sunuyor…
Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’22’nin bu yılki ana teması, “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” olarak belirlendi. 11 ana başlık, 29 alt başlıkla içeriği şekillenen zirve, 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de olarak gerçekleşirken küresel trendlerin nabzını da tutacak.
XCO’22’nin destekçileri…
Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirvenin destekçileri şöyle sıralanıyor: Yapı Kredi, Shell, Ticket Restaurant Edenred, Great Place to Work, Petrol Ofisi, FLO, Teknosa, SAS, Hopi, Philips, Ülker, Monster Notebook, Taskhouse, Bir Adım Sağlık, Teleperformance Türkiye, Group DP, PUX, Filli Boya, İstanbul Akvaryum, Kahve Dünyası ve The Museum Hotel Antakya.
Markaların Deneyim Karnesi A.L.F.A. Awards’da verilecek
En iyi müşteri deneyimini yaratan markaların ödüllendirildiği A.L.F.A Awards’un kazanları her yıl olduğu gibi bu yıl da Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’nun hemen ardından gerçekleştirilecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’da 50’nin üstünde kategoride aldıkları A.L.F.A puanlarıyla müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirilecek.
A.L.F.A. Awards’ın Metodolojisi:
A.L.F.A. Awards’ta kazanlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen Türkiye Temsili 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor.
50’nin üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi parametrelerde değerlendirmeler yapılıyor.
XCO’22’de neler konuşulacak?
1. Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
2. Web 3.0
3. İş Birlikleri ile Mükemmel Karışım
4. Markadan Deneyime Kayan Sadakat
5. Sürdürülebilirlik ve Etki
6. Deneyimde Yeni Sermaye – Güven
7. Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
8. Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
9. Özünde Tasarım Var
10. Eğlenmeyi Unutma
11. Çalışan Deneyimi
Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
XCO’22’nin ilk bölümü olan “Pazarlama Teknolojileri ve İnsan”da; “Deneyimde Rönesans”, “Omnichannel Müşteri Deneyimi” ve “Hiper Kişiselleştirme” oturumlarıyla deneyimin merkezine yeniden insanı koymanın yolları tartışılacak, omnichannel ve hiper kişiselleştirmedeki son trendler ele alınacak.
Deneyimde Rönesans
Deneyimde Rönesans oturumunda “Teknolojinin hızla geliştiği, şirketlerin ve bireylerin hızla teknolojiye adapte olduğu günümüzde markalar deneyim borcunu nasıl ödeyecek?” ve “Teknoloji hayatımızdaki yerini her geçen gün artırırken insan olduğumuzu hatırlayıp deneyimin merkezine yeniden insanı koyarak geleceğe nasıl hazırlanabiliriz?” sorularına yanıt aranacak.
Omnichannel Müşteri Deneyimi
Uzun bir süredir tüketici satın alma deneyimini çok kanallı olarak sürdürüyor. Ve satın almaya giden yol her zamankinden daha karmaşık. Dolayısıyla omnichannel her ne kadar uzun süredir hayatımızda olan bir kavram olsa da markaların hala soru işaretleri var: “Teknolojiyi mi deneyimleteceğiz yoksa deneyimde teknolojinin olanaklarından mı faydalanacağız?”, “Omnichannel müşteri deneyiminde pürüzsüzlüğü nasıl sağlayacağız?”… İşte Omnichannel Müşteri Deneyimi oturumunda tüm bu soruların yanıtları aranarak, markalara güncel gelişmeler ışığında yeni bir yol haritası çıkarılacak.
Hiper Kişiselleştirme
Bu oturumda, hiper kişiselleştirmeye nasıl ölçek ekleneceği, milyonlarca kişiye kişiselleştirilmiş değer önerisi geliştirmek için hangi teknolojilerin kullanılabileceği ve farklı sektörlerdeki kişiselleştirme deneyimleri örnekler üzerinden anlatılacak.
Web 3.0
İnternet çağının devrimi olarak kabul edilen Web 3.0 kullanıcı deneyiminin şekillenmesinde de büyük rol oynuyor. Web 3.0 bölümünde teknolojinin deneyime olan yansımaları “Web’in Rönesansı” başlığıyla ele alınacak. Aynı zamanda Web 3.0’ın sadece bir buzzword’den ibaret olup olmadığı ve markaların web 3.0’a geçiş için ne tür hazırlıklar yapması gerektiği de tartışılacak.
İş Birlikleriyle Mükemmel Karışım
Bu bölümde yer alan “Partner (İş Ortağı) Deneyimi” oturumunda: “Marka ve tüketiciler arasında tekil arayüz olarak partner deneyimi nasıl sağlanır?”, “Ekosistemi deneyim yaratmak için nasıl mobilize edebiliriz?” ve “B2C deneyimde B2B iş birliklerine nerede yatırım yapmalıyız?” sorularına yanıt aranacak.
Markadan Deneyime Kayan Sadakat
Çok değil kısa bir süre önce tüketicinin sadakatini kazanmanın yollarını bulmuştu markalar… Fakat artık belirsizliklerle dolu bir dönemdeyiz ve müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalar, kimi zaman tek bir cazip teklife ya da daha iyi bir deneyime yenilebiliyor. Araştırmalar önce tüketicinin sadakatini markaya değil ürüne vermeye başladığına daha sonrasında da deneyimin bu sadakati kazanmada baş aktör olduğuna işaret ediyor. Buradan hareketle “Markadan Deneyime Kayan Sadakat” bölümünde mevcut sadakat programlarının müşteri deneyimini nasıl etkilediği ve tüketiciyi çeken deneyim unsurları tüm yönleriyle ele alınacak.
Sürdürülebilirlik ve Etki
Pandemi, ardından gelen çevre felaketleri ve elbette küresel ısınma tüketicinin gündeminde önemli bir yer tutuyor. Markaların ajandalarında da öyle… Sürdürülebilirliği bir iletişim aracının ötesine taşıyarak içselleştiren markalar da tüketicinin hem gönlüne hem de zihnine girmeyi başarıyor. Ancak temel handikaplardan biri sürdürülebilirliği deneyim tasarımına doğru bir şekilde entegre etmek… Sürdürülebilirlik ve Etki bölümü, deneyim tasarımında sürdürülebilirliğe nasıl yer verilebileceğini ve bu deneyimde nasıl fark yaratılabileceğini merak edenlere yol gösterecek.
Deneyimde Yeni Sermaye: Güven
Bu bölümde; “Siber Güvenlik” ve “Deneyimde Etik Yaklaşımlar” oturumlarıyla veri ve uygulama güvenliklerinin nasıl sağlanacağı ve deneyimdeki etik yaklaşımlar ele alınacak.
Siber Güvenlik
Siber güvenlik sadece markaların itibarını değil müşteri deneyimini de önemli oranda etkiliyor. Son bir yılda hiç olmadığı kadar çok veri ihlali yaşandı ve bu aşamaya gelindiğinde ne kaybedilen itibarın ne verilerin ne de tüketici güveninin kolayca geri kazanılmadığını bizzat tecrübe etti markalar.
Bu olumsuzlukların deneyimde bıraktığı hasarın nasıl önlenebileceğinin konuşulacağı “Siber Güvenlik” oturumunda eş zamanlı olarak: “Teknolojiye göbekten bağlı olan e-ticaret, sosyal medya, sosyal ticaret gibi alanlarda veri ve uygulamaların güvenliği nasıl sağlanır?”, “Deneyimde güven sağlayan siber güvenlik uygulamaları nelerdir?” ve “Markaların tüketici yolculuklarını kolaylaştırırken aynı zamanda siber güvenlik önlemleri almaları nasıl sağlanır?” soruları yanıt bulacak.
Deneyimde Etik Yaklaşımlar
Bu oturumda; “Markaların kurumsal sürdürülebilirlik ve yönetişim deneyiminde kapsayıcı olmaları nasıl sağlanabilir?”, “Deneyimde etik yaklaşımlar nelerdir?”, “Deneyimde etik olmayan sonuçlara giden kurgu hataları nelerdir?” ve “Etiğin etkisini nasıl gösterebiliriz?” soruları alanında uzman isimler tarafından yanıtlandırılacak.
Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
Deneyim Kurgusu
Tüketici deneyimi yaşıyor ama acaba “Sahne önünde yasatılan deneyimin arka planında ne var?”, “Nasıl bir organizasyonel yapı ve nasıl bir dönüşümle hedeflenen deneyim hayata geçirilebilir?…” Bu sorular Deneyim Kurgusu oturumunda sektör profesyonellerinin tecrübeleriyle yanıt bulacak.
Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
“Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği” bölümünde: Otomotiv, Turizm, Sağlık, Lüks, Perakende, Streaming Platformları, Akaryakıt, Enerji ve Sipariş Platformları gibi alanlarda ünik bir deneyimin nasıl tasarlanması gerektiği konuşulacak.
Özünde Tasarım Var
Bu bölümde “Deneyim Mağazaları”, “UX/VD” ve “Ürün Tasarımı” oturumlarıyla ürün ve deneyim tasarımına dair en son trendler ele alınacak.
Deneyim Mağazaları
Bu oturumda, “İyi bir deneyim mağazası nasıl yaratılır?”, “Tüketiciye mağazada deneyim sunmak için fiziksel ortamda ne gibi değişiklikler yapmak gerekir?” ve “Deneyim mağazalarında değişen performans göstergeleri nelerdir?” soruları yanıt bulacak.
UX/VD
“UX/VD” (User Experience/ Visual Design) oturumunda, dijital deneyimde nasıl farklılaşılacağı, kullanıcı deneyimi ve görsel tasarımda “wow” etkisinin nasıl yaratılacağı konuşulacak.
Ürün Tasarımı
“Ürün Tasarımı” oturumu öze dönerken ürünü unutmamak için bir hatırlatıcı görevi görecek ve iyi bir ürün tasarımında fonksiyonalite ile estetiğin nasıl birleştirilebileceğine dair çıktılar ortaya koyacak.
Büyük Alan Tasarımı
Mağaza – AVM – Şehir üçgeninde kitlelerin lokasyona nasıl çekileceği yani nasıl fark yaratılacağı “Büyük Alan Tasarımı” oturumunda tartışılacak.
Eğlenmeyi Unutma
Oyun
Oyun ve deneyim adeta iç içe geçmiş kavramlar. Peki, bir deneyim markası nasıl yaratılır ya da ürün-mağaza-oyun denkleminde fark yaratan deneyim unsurları neler? Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22’nin “Oyun” oturumunda bu soruların yanıtları aranacak.
Mobil Oyun
Bu oturumda, “Mobil oyunlarda uçtan uca oyuncu deneyimi nasıl sağlanır?”, “Oyunları tutundurmak için hangi taktikler uygulanabilir?” ve “Oyuncu deneyiminde global ölçekte fark yaratan unsurlar nelerdir?” sorularına yanıt aranacak.
Çalışan Deneyimi
Çalışan Deneyiminde Kazananlar
Son yılların en dikkat çeken konularından biri olan “Çalışan Deneyimi” zirvenin de en can alıcı ana başlıklarından biri. “Çalışan Deneyiminde Kazananlar”ın konuşulacağı bu bölümde, deneyimde kazandıran uygulamalar ve deneyim kurgularında farklılaşan unsurlar ele alınacak.
Yan Haklardan Ek Haklara Geçiş
Çalışma sistemlerinin değişmesiyle birlikte yan haklar temel haklara dönüştü ve özellikle uzaktan çalışmayı tercih eden şirketlerde çalışanlara ek haklar tanımlandı.
Peki, beklentiler nasıl değişti ve haklar nereye doğru evriliyor? Yanıtları insan kaynakları profesyonelleri verecek…
Kariyer Sitesinden Fazlası
Bir siteye cv yükleme ya da profesyonel iş hayatına dair bilgilerini doldurarak başlıyor iş arama yolculuğu ve özellikle günümüz şartlarında iş değiştirme sürelerinin de kısaldığı düşünüldüğünde bitimsiz bir sürece dönüşüyor. Çalışanlar, ayrılmak için can atmıyor fakat bir sonraki fırsat için durmaksızın bir arayış içerisindeler. Dolayısıyla kariyer siteleri sadece iş arayanların değil aktif bir iş yaşamı olan herkesin odağında. Peki, işe alımdan yerleştirmeye fark nasıl yaratılır? Bu soru Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22’nin “Kariyer Sitesinden Fazlası” oturumunda yanıt bulacak.