Deneyimi bilimle tasarlama çağı başladı!
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 10. yılında sektör profesyonellerini “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla bir araya getirecek. 11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleştirilecek zirve global trendleri deneyimin usta isimlerinin yorumlarıyla sahnesine taşıyacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleşecek olan ALFA Awards ödül töreninde ise “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brand” unvanını alarak ödüllerine kavuşacak…
İş dünyası, deneyimin önemi konusunda hemfikir! Nitekim Gartner’ın yakın zamanda gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre şirketlerin yüzde 89’u, müşteri deneyimini rakiplerine karşı önemli bir mücadele alanı olarak görüyor.Kuşkusuz bunun en önemli nedeni müşteri deneyiminin artık şirketlerin ciro ve kârlılıklarını doğrudan etkileyen bir unsura dönüşmesi…
Bakın araştırmalar bu konuda ne diyor:
PwC’nin gerçekleştirdiği bir çalışmaya göre müşterilerin yüzde 86’sı daha iyi bir müşteri deneyimi için daha fazla ödeme yapmaya hazır.
Sanmayın ki tüketicinin bu vaadi söylemde kalıyor. Deloitte tarafından gerçekleştirilen bir başka araştırma gerçekten de tüketicilerin daha iyi deneyime daha fazlasını ödediğini gösteriyor. Çalışmaya göre müşteri odaklı şirketler, diğerlerine göre yüzde 60 daha kârlı… Bu da şirketlerin neden müşteri deneyimine bu denli odaklandığını kanıtlar nitelikte.
Treasure Data’nın verileri de müşterilerin yüzde 74’ünün satın alma alışkanlıklarını sadece deneyimlere göre şekillendirdiğini ortaya koyuyor.
Tüm bu veriler iyi bir deneyim yaratmanın artık markalar için yaşamsal bir öneme sahip olduğunu kanıtlıyor…
Peki, iyi bir deneyim yaratmakla kalmayıp onu müşteri datasıyla her geçen gün mükemmelleştirmenin yolu ne?
Dikey alanda uzmanlık gerektiren konularda içerik tasarlayan Marketing Türkiye işte bu önemli soruya yanıt bulmak için tam 10 yıldır, Deloitte iş birliğiyle Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı deneyim etkinliği XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’ni gerçekleştiriyor. Deneyim tasarımının uzman isimlerini sahnesine taşıyan zirve bu yıl 11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent gerçekleştirecek.
5 ana bölümden oluşacak
Zirvede küresel ölçekte yükselen pazarlama disiplini olan “deneyimin” görece yeni ve bilinmez konularda öne çıkan başlıkları farklı perspektiflerden ele alınacak.
XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nde, dün iyi bildiğimiz “Pazarlama Tüneli” kavramı bu kez ilk bakışta göz korkutucu olabilecek yeni yetkinliklerin ve gelişmelerin gerekliliğini ortaya koyacak. Zirve “Pazarlama Tüneli”nin de aşamalarını temsil eden 5 ana bölümden oluşacak:
- Farkındalık (Awareness),
- İlgi (Interest),
- Arzu (Desire).
- Hareket (Action)
- Sadakat ve Marka Elçiliği (Loyalty and Advocacy)
Zirve katılımcıları yola kitabın bildiğimiz yerinden, bilmediğimiz yeni yöntemlerle çıkacak. Yolda giderken de hep birlikte öğrenecek…
10. yılında XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde teknoloji paydasından pazarlama süreçlerine kadar hangi sektör olursa olsun teknolojiyle kesişme noktasına ve çalışan deneyiminden bir işletmedeki tüm fonksiyonlara kadar bütüncül bir bakış açısıyla deneyimi sahnesine taşıyacak.
“Customer Brand”ler ödüllerine kavuşacak…
2014 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın belirlendiği ALFA Awards’da “Customer Brand” seçilen markalar XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından gerçekleştirilecek törenle ödüllerine kavuşacak. ALFA Awards’ta bu yıl müşterileriyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markalar 60’ın üstünde kategoride ödüllendirilecek. Akaryakıttan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar pek çok kategorinin “en”leri halk jürisi tarafından belirlenecek…
ALFA Awards kazananları nasıl belirleniyor?
ALFA Awards’ta kazanlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor. Araştırmada “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride ilk izlenimi oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendiriliyor.