DHL’nin kargo uçağı binaların üzerine düştü | Son 24 saatin gündemi
Litvanya’nın başkenti Vilnius’ta, DHL adına faaliyet gösteren bir kargo uçağı trajik bir kazaya karıştı. Leipzig’den kalkış yapan uçak, Vilnius Havalimanı yakınlarında bir evin üzerine düştü. Kazada uçağın pilotu hayatını kaybederken, uçakta bulunan iki kişi yaralandı. Evde yaşayanlar ise şans eseri kazadan sağ kurtuldu. Ulusal Kriz Yönetim Merkezi’nden yapılan açıklamada, kazanın sabah saat 03:30 civarında gerçekleştiği belirtilirken, uçuşun SWIFT havayolu şirketi tarafından işletildiği bildirildi. Olay yerine intikal eden polis ve itfaiye ekipleri, soruşturmanın devam ettiğini açıkladı.
Enflasyon günlerinde tüketicinin dostu markalar
Enflasyonist dönemde tüketicilerin eski tüketim alışkanlıkları tamamen değişirken, kendilerini anlayan “dost” gördükleri markalarla bağlarını güçlendirmesi de elbette sürpriz değil. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü “Enflasyon Günlükleri: Dost Markalar” araştırması tam da bu içgörüyü destekliyor ve marka evrenine önemli bir mesaj veriyor…
Kozmetikte yerli markaların yükselişi!
Marka sayısıyla, ürün çeşitliliğiyle hayli renkli bir pazar kozmetik sektörü. Her ihtiyaca, her bütçeye göre ürün bulmak mümkün. Bu çetin rekabette son yılların parlayan yıldızı ise yerli kozmetik markaları… Pek çok yerli marka pazardaki ağırlığını günbegün artırıyor… Peki, sektörde öne çıkan yerli kozmetik markaları hangileri? Tüketicilerin yerli markalara olan ilgisi nasıl bu denli arttı? Yanıtlar, başarılı yerli markaların temsilcilerinden geliyor…
Dikkat, şirketinizde “suistimalci” olabilir!
KPMG Türkiye ve Etik ve İtibar Derneği (TEİD) tarafından Türkiye’de faaliyet gösteren yerel ve uluslararası şirket çalışanlarının katılımıyla düzenlenen anketin sonuçlarına dayanan ve şirketlerde en sık rastlanan suistimal türlerini, bu vakaların en çok hangi sektörlerde yaşandığını, suistimalcilerin genel özelliklerini ve demografik yapısını ortaya koyan “Bir Suistimalcinin Profili 2024” raporu yayımlandı. Raporda yer alan bilgilere göre son iki yıl içerisinde Türkiye’deki çok uluslu şirketlerin yüzde 27’sinde, yerel şirketlerin ise yüzde 24’ünde, son iki yıl içerisinde en az bir suistimal vakası yaşandı. Suistimal vakalarının gerçekleşme oranı ile şirketlerin çalışan sayıları arasındaki ilişki incelendiğinde ise 100 ile 10.000 arasında çalışanı bulunan şirketlerde suistimal vakalarının diğer şirketlere göre daha yaygın olduğu gözlemlendi.
Son iki yılda Türkiye’de en çok suistimal vakası ile karşılaşılan sektörler sıralamasında yüzde 28 ile ilk sırada üretim yer aldı. Bunu yüzde 15 ile bankacılık/finans, yüzde 11 ile satış ve pazarlama, yüzde 9 ile enerji takip etti.
2025’te müşteri deneyimi ekosistemi nasıl değişecek?
Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği (MDYD), Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araştırması 2024’ün sonuçları açıklandı. 2024 yılında geçen yıla oranla yüzde 64 büyüyerek 68,5 milyar TL’lik hacme ulaşan müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi sektörü, destek ve yönetici kadrolarıyla birlikte toplam 167 bin 620 istihdam sayısına ulaştı.