Markanızın dijital röntgenini çekin!
Dijital pazarlama alanında hizmet veren Digital Advice Lab, gerek kurumsal ve akademik eğitimleri, gerekse Digital Health Check hizmetiyle markalara alanında benzersiz bir danışmanlık sunuyor. Pazarlama, IT ve CRM departmanlarıyla konuşarak gerçekleştirdiği analizlerle, global denetim firmalarından ayrışan Digital Advice Lab çalıştığı markalarla somut faydalar üzerinden başarı hikayeleri yazıyor. Şirketin kurucusu Berk Kuşaksız sundukları faydayı şöyle özetliyor: “Bugüne kadar markalarımıza, yıllık dijital reklam yatırımlarının yüzde 5 ile yüzde 14 arasında değişen miktarlarda katkı sağladık…”
Digital Advice Lab’i nasıl tanımlıyorsunuz? Kaç kişilik bir ekiple nasıl bir yaklaşımla çalışıyorsunuz?
Tam bağımsız, çözüm odaklı, dijitalin mutfağından yetişmiş ekibe sahip bir danışmanlık firması olarak tanımlıyoruz. Farklı yeteneklerde ve departmanlarda toplamda 10 kişilik bir ekibiz. Kurulduğumuz günden bu yana uzaktan çalışma stilini benimseyen bir firma olduk. Ekipteki herkes karar verici, iş yöneten ve iş geliştiren tarafta. Ancak hepimiz farklı konularda birbirimizden ayrışıyoruz.
Hangi alanlarda şirketlere hizmet veriyorsunuz?
Biz en temelde dijital pazarlama alanında hizmet veren bir danışmanlık firmasıyız. Digital Health Check isimli, markaların işleyişini 144 maddede analiz eden bir ürünümüz var. Markaların tüm panellerine giriş yaparak, pazarlama, IT ve CRM departmanlarıyla konuşarak gerçekleştirdiğimiz analiz sayesinde, global denetim firmalarından ayrışıyoruz. İş modelimiz Türkiye’de tek. Her birimiz işin mutfağından geldiğimiz için tüm reklam otomasyon panellerine, ölçümleme araçlarına, kampanya kurulum ve yapılarına çok hakimiz. Ajanstan gelen tecrübemizle her sektöre ait strateji, planlama ve satın alma, operasyonel sürece hakimiz. Gerçekleştirdiğimiz analizlerde ve denetimlerde marka ve ajans özelinde hemen hayata geçirilebilecek bir reçete çıkarıyoruz. Sonrasında marka bunları bizimle çözmek isterse reçeteyi birlikte hayata geçiriyoruz. Bunun içinde marka ekiplerinin eğitimi varsa bu eğitimleri de gerçekleştiriyoruz. Daha sonrasında marka talep ederse 6 ay ya da 1 sene markanın yanında durarak danışmanlık vermeye devam ediyoruz. Denetim, süreç ve işleyiş iyileştirme, eğitim, danışmanlık sırasıyla en ideal döngü ancak markaların net sorunları da olabiliyor ve biz danışmanlık, eğitim, denetim gibi hizmetleri ayrı ayrı da verebiliyoruz. Buradaki tecrübemizi konkur danışmanlığı hizmetimizde de sergiliyoruz. Medya konkuruna çıkan markalara, dijital ajans seçiminin her aşamasında destek veriyoruz. Son olarak da göz bebeğimiz olan akademimiz var. Bu aslında sektörün kanayan yarası olan yetenek konusuna çözüm ürettiğimiz eğitim programımız.
Birlikte çalıştığınız şirketlere sunduğunuz somut faydalar neler? Bu anlamda bir ölçüm mekanizmanız var mı?
Çalıştığımız firmaların hepsinde farklı somut faydalar var ve hepsinde başarı hikayeleri yaratıyoruz. Bugüne kadar markalarımıza, yıllık dijital reklam yatırımlarının yüzde 5 ile yüzde 14 arasında değişen miktarlarda katkı sağladık. Bu kazancı da onların kendi panelleri (Google Analytics ya da Admin paneli) üzerinde gösteriyoruz.
Verdiğiniz hizmetler arasında en dikkat çekenlerden biri de “Digital Health Check”… Nasıl bir süreç var bu hizmetin gerisinde?
Bence bizi denetim firmalarından ayıran hizmetimiz tam olarak da bu. Çünkü, Digital Health Check bizim tüm tecrübemizle kanalize olduğumuz, 144 maddelik derin bir denetimden oluşan, markanın stratejisinden, iş yapış şekline, kampanya raporlarından, reklam kurulumlarına, ekiplerin bilgi seviyesinden, fiyat kontrollerine kadar dijitalin yer aldığı ve hiçbir süreci atlamadığımız kapsamlı bir denetim. Çalışma sonunda markanın tabiri caizse röntgenini çekiyor ve bulgularımız sonucunda neleri nasıl düzeltmesi gerektiğine dair bir reçete veriyoruz. Digital Advice Lab bir ajans gibi operasyon yapmadığı için, reçetesi ile sorunun temeline inerek düzeltiyor ve sürdürülebilir bir çözüm sunmuş oluyor. Marka ekiplerinin sorunu ve çözümü aynı anda görmelerini ve hangi yolda ilerlemeleri gerektiğini belirtiyor.
Bugüne kadar markaların en çok hangi noktalarda eksik kaldığını fark ettiniz? En çok hangi konularda hata yapılıyor?
Ekip bilgi seviyesi, aynı dili konuşmayan marka ve ajans, yanlış ve bazen hayali hedefler (KPI’lar) ve optimize edilmeyen kampanyalar ile çok sık karşılaşıyoruz. Bulguların bazılarını düzeltmek zaman alsa da bu iyileşme sürecini baştan sona tasarlıyor ve yönetiyoruz.
En güçlü olduğunuz alanlardan biri de eğitim. Bu alanda ne tür eğitimler veriyorsunuz?
Eğitimlerimiz kurumsal ve Academy olarak ikiye ayrılıyor. Kurumsal eğitimlerimiz; C-level, yönetici ve marka ekibi olmak üzere üç ana eğitim başlığımız var. Her biri kişiye ya da kuruma özel hazırlanıyor. C-level’ın zamanı çok değerli, ihtiyacı olan bilgileri iki saatlik bir toplantıda kendisine aktarıyoruz, toplantıda ortaya çıkan ihtiyaçları da sonrasında kendisine iletiyoruz. Yönetici eğitimi C-level ve ekip arasında sağlıklı bir köprü inşa etmek için önemli. Bunu da bir yarım gün olarak tasarlıyoruz. Yöneticinin ekibi etkin yönlendirmesi ve üst yönetime sağlıklı bilgi verebilmesini amaçlıyoruz. Marka ekibi eğitiminde ise eğitimi alacak profesyonellerin ihtiyaçlarına, seviyelerine göre eğitimler tasarlıyoruz. Bu eğitimlerle herkesi önce aynı seviyeye getirip, sonrasında tüm ekibin seviyesini yükseltiyoruz. Eğitim sonunda marka ekiplerini reklam panellerini kullanabilecek, raporları daha iyi okuyabilecek seviyeye getirmeyi, ajansıyla arasındaki iletişiminde ve iş yapış şeklinde fark yaratmalarını amaçlıyoruz.
Eğitimlerinizi sektördeki diğer eğitimlerden farklı kılan taraflar neler?
Eğitimlerimizin hepsi birbirinden farklı, kişinin ya da markanın ihtiyacına, bizim tespit ettiğimiz gereksinimlere göre özel olarak tasarlanıyor. Eğitimlerde reklam panellerini açıyoruz, sektöre özel vakalar yaratıyoruz, sunum ekranının dışına çıkıp canlı örneklerle anlatıyoruz. Bizim eğitimlerimizde aktif katılım, sunum ekranlarından çok, markalarla o anda geliştirdiğimiz diyaloglar, örnekler, soru-cevaplar çok daha değerli. Academy’den de bahsedelim… Kısaca Academy nedir? Academy’de, her ay 100 yeni üniversite mezunu arasından başvuran 10 adayı yüz yüze mülakat, İngilizce sınavı ve Excel sınavıyla seçerek ücretsiz olarak dijital pazarlama konusunda eğitiyoruz. Ardından anlaşmalı olduğumuz 32 firmaya kendilerini öneriyor, onlara bir ay içinde dijital pazarlama sektöründe iş bulmaları için referans oluyoruz. Tekrar belirtmekte fayda var, Academy yeni mezunlar için tamamen ücretsiz. Şu ana kadar Academy’de 12 dönemi geride bıraktık, 132 mezunumuzun 123’ü, yani yüzde 93’ü işe yerleştirildi.
Adaylar, mezun olduklarında hangi seviyede oluyor? Sıfırdan bir kariyere başlamak için aldıkları eğitim yeterli mi?
Eğitimlerimizin esas amacı, birinci gün işe girdiklerinde iş arkadaşları ve yöneticileriyle, kendi dönemindekilerle aynı dili konuşabilmeleri. Birinci gün eğitim aldıkları panellerden rapor çekebilmelerini istiyoruz. Pazarlamaya giriş, Google, Facebook, Influencer, Mobil, Native, Programatik, DMP/CDP birçok konuyu öğrendikleri 5 haftalık bir eğitimden geçiyorlar.
Firmalar açısından, Academy ile çalışmanın faydaları neler? Neden mezunlarınızı işe almalılar?
Birkaç avantajı var. En önemlisi bu öğrenci Academy’den mezun olabildiyse kendisinin eğitimine kesinlikle garanti veriyoruz. Eğer eğitimde bir eksik varsa kendisine o konuda yeniden yardımcı oluyoruz. Her ay bir kere bilgilerini güncellemeleri için farklı buluşmalar düzenliyoruz. Bir yandan da eğer herhangi bir konuda soruları olursa, daha önce mezun olmuş ve sektörde çalışan arkadaşlarından yardım alabiliyorlar. Böylece onları işe alan bir firma, yüz kişi arasından seçilmiş, konusunda uzmanlarından eğitim görmüş bir yeteneği işe alıyor.
Marketing Türkiye Eylül sayısını okumak için TIKLAYIN!