12 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?
Haberler

Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Sena Tufan
8 Mart 2025
2 dk okuma

Dijital dönüşüm, iş dünyasında her geçen gün daha fazla önem kazanırken, dijitalleşme hızı sektörden sektöre farklılık gösteriyor. XSIGHTS tarafından hazırlanan “Dijital Dönüşümde Öncü Sektörler” araştırması, son beş yılda yapılan teknoloji yatırımlarını ve bu yatırımların sektörlere etkisini detaylı bir şekilde ele alıyor. Dijital dönüşümde öne çıkan sektörleri ve yatırım getirisinin en yüksek olduğu alanları inceleyen rapor, sektörlerin geleceğine yönelik önemli içgörüler sunuyor.

Araştırmaya göre, beyaz eşya ve küçük ev aletleri, ev eşyaları, ayakkabı-aksesuar, spor malzemeleri ve elektronik sektörleri dijital teknolojileri en yoğun kullanan alanlar arasında yer alıyor. Ancak sektör büyüklükleri de hesaba katıldığında, giyim-moda, ayakkabı-aksesuar, beyaz eşya-küçük ev aletleri, market-gıda ve elektronik sektörleri dijital dönüşümün gerçek öncüleri olarak öne çıkıyor. Bu beş sektör, toplam dijital teknoloji yatırımlarının yüzde 56’sını gerçekleştirerek dijitalleşmede liderliği üstleniyor.

Araştırma kapsamında şirketlerin dijital teknoloji kullanım skorları da mercek altına alındı.

Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Son 5 yıldaki dijital teknoloji yatırımlarının yüzde kaçı sektör tarafından gerçekleştiriliyor? (ağırlıklandırılmış*)

  • Giyim ve moda: Yüzde 13
  • Ayakkabı ve aksesuar: Yüzde 12
  • Beyaz eşya ve küçük ev aletleri: Yüzde 11
  • Market ve gıda: Yüzde 10
  • Elektronik: Yüzde 10

Dijital teknolojilere yapılan yatırımların geri dönüş oranları da sektörler arasında farklılık gösteriyor. Son beş yılda bu yatırımlardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) yüzde 15 ila 37 arasında değişirken, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü yüzde 37’lik oranla en yüksek yatırım getirisini sağlayan sektör olarak dikkat çekiyor. Ev eşyaları sektörü yüzde 28, spor malzemeleri ve outdoor sektörü ise yüzde 22 oranında yatırım getirisi elde ediyor.

Dijital dönüşüm yatırımlarının sektörel yatırım getirisi oranlarına etkisi ise şu şekilde sıralandı:

  • Beyaz eşya ve küçük ev aletleri: Yüzde 37
  • Ev eşyaları: Yüzde 28
  • Spor malzemeleri ve outdoor: Yüzde 22
  • Elektronik: Yüzde 21
  • Ayakkabı ve aksesuar: Yüzde 20
  • Sağlık ve kozmetik: Yüzde 19
Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Her bir dijital teknoloji yatırımında ROI artışı sağladıklarını belirten firmaların oranı, sektörlerin son beş yılda yatırım yaptığı ortalama dijital teknoloji sayısıyla çarpılarak hesaplandı. Elde edilen veriler, dijital dönüşümün sadece teknolojik altyapı geliştirmekle sınırlı kalmadığını, aynı zamanda sektörlere ciddi bir finansal avantaj sağladığını da ortaya koyuyor.

featured xsights
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BİM'den Rekabet Kurulu'nun cezasına itiraz!
Haberler
BİM’den Rekabet Kurulu’nun cezasına itiraz!
Sena Tufan
4 Mart 2025
Sektörün gündemi "Çözüm Konkuru" Marketing Türkiye Mart sayısında!
Haberler
Sektörün gündemi “Çözüm Konkuru” Marketing Türkiye Mart sayısında!
Nafizcan Önder
1 Mart 2025
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards'da ödüllendirilecek...
Haberler
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards’da ödüllendirilecek…
Marketing Türkiye
4 Mart 2025
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.