Dijital reklam yelkenlerini rüzgarla doldurdu!
Hayatın her noktasının dijitalleştiği günümüzde reklam sektörü de elbette payına düşeni aldı. Geride bıraktığımız son iki yılda hızla büyüyen sektör ivmesini kaybetmediği gibi büyümesini sürdürmeye de devam ediyor. IAB Europe AdEx 2021 Benchmark Çalışması da bunu hayli kanıtlar nitelikte… Çalışma dijital reklamın tüm pazarlarda çift haneli olarak büyüdüğünü ortaya koyarken, Türkiye’nin, Avrupa ortalamasından daha fazla büyüme gerçekleştiren 7 ülke içinde yer aldığının da altını çiziyor…
IAB Avrupa AdExBenchmark araştırması dijital reklam pazarını üç ana başlıkta inceliyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Bu formatlardaki büyüme, gelişen cihaz kullanımı ve tüketim alışkanlıklarındaki değişikliklerle de destekleniyor…
25 Mayıs’ta Madrid’te gerçekleştirilen Interact Konferansı’nda açıklanan AdExBenchmark 2021 Raporu’na göre Avrupa Dijital Reklam Yatırımları 2021’de yüzde 30,5 artarak 92 milyar Euro’ya ulaştı.
2021 dijital reklam yatırımları
AdExBenchmark çalışması Avrupa’da on altı yıldan beri yapılmakta ve 28 ülkeyi kapsamaktadır. AdExBenchmark Raporu’na göre 2021’de hiçbir ülke dijital reklamcılıkta düşüş yaşamadı. Bu büyüme, dijital reklam pazarının COVID-19’un zorluklarının ve etkisinin üstesinden gelerek toparlandığını gösteriyor.
Rapor, 2021 yılında tüm pazarların iki haneli büyüme kaydettiğini ortaya koydu. Türkiye 18 milyar 867 milyon TL’ye ulaşan dijital reklam yatırımları ile Avrupa’nın büyüme gösteren ilk 10 ülkesi ve ortalamanın üzerinde büyüme gösteren 7 ülkesi içinde yer alıyor.
En güçlü büyüme dijital ses ve videoda
- Çalışma, dijital sesin 2021’de yüzde 51,3 ile en büyük büyümeyi gördüğünü gösteriyor. Dijital ses pazarı hala küçük olsa da olumlu bir büyümeyi temsil ediyor.
- Video da yüzde 46,2 gibi etkileyici bir artışla 18,5 milyar Euro’ya ulaşmış durumda.
- Display’in yüzde 34,5 artarak 45,6 milyar Euro’ya, Arama’nın ise yüzde 29,9 artışla 39,5 milyar Euro’ya ulaştığı rapora yansıyan veriler arasında.
Türkiye’de dijital reklam yatırımlarının büyüme potansiyeli var!
Rapora değerlendiren IAB Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın “Türkiye geçen sene olduğu gibi Avrupa’da en fazla büyüme gösteren ülkeler arasında yer almaktadır. 92 milyar Euro’ya ulaşan Avrupa Dijital Reklam Yatırımlarının yüzde 50 den fazlasının geçen sene olduğu gibi sırasıyla İngiltere, Almanya ve Fransa’da gerçekleştiğini görüyoruz.
Türkiye Avrupa ortalamasının üzerinde büyüme gösteren 7 ülke arasında. Bununla birlikte yatırım içindeki toplam payı yüzde 2,6 olarak gerçekleşerek bu sene 10. sırada, kişi başına düşen reklam harcamaları sıralamasında ise 28 Euro ile 21. sırada. Avrupa ülkeleri ile karşılaştırıldığında reklam yatırımları büyümesi yüksek gerçekleşmesine rağmen kişi başına düşen reklam yatırımlarının düşük olması Türkiye’deki dijital reklam yatırımlarının büyüme potansiyeline işaret etmekte” diyor…