Dijital reklamcılığın geleceği üretken yapay zeka destekli reklam teknolojisi Ingosa ile şekilleniyor
Mayıs 2024’te Londra’da düzenlenen en önemli pazarlama etkinliklerinden biri olan AntiCon’un MarTech Startup sahnesinden birincilikle dönen Ingosa, üretken (generative) yapay zeka ve konuşma tabanlı reklam bannerları ile markalar ve tüketiciler arasında güçlü bir bağ kuruyor. Ingosa’nın yolculuğunu ve dijital reklamcılığa katkılarını konuşmak üzere Ingosa Co-Founder’ı Gökçe Duman ile bir araya geldik.
Ingosa’nın 2022 yılında Gökçe Duman, Dürin Artuk ve Muammer Okumuş tarafından kurulduğunu belirten Duman, “Şirketin amacı, kurulduğu ilk günden bu yana, global bir marka haline gelerek dijital reklamcılıkta devrim yaratan bir teknoloji ile markaların tüketicilerle gerçek zamanlı, kişiselleştirilmiş diyaloglar kurmasını sağlamak ve pazarlama profesyonellerinin hayatını kolaylaştırmak” diyor.
Ingosa’nın çözümleri
“Ingosa, dijital reklamcılığın en büyük kamburlarından olan hızlı üretim, etkileşim ve içgörü eksikliğini çözüyor” diyen Gökçe Duman, “Şirket, reklam bannerları içerisinde gerçek zamanlı diyaloglar oluşturarak kullanıcı deneyimini zenginleştiriyor ve veri toplama süreçlerini optimize ediyor. Bu sayede, markalar kullanıcılarla ortalama 2 dakika boyunca daha derin ve anlamlı etkileşimler kurabiliyor. Ingosa, geleneksel bannerlara kıyasla 10 kat daha fazla etkileşim, 150 kat daha fazla dikkat ve 2 kat daha fazla dönüşüm sağlıyor. Aynı zamanda çerezsiz bir dünyada 1st party data (ad, soyad, telefon, e-mail vb.) toplayarak markalar için vazgeçilmez bir kaynak oluşturuyor” diye belirtiyor.
Başarı hikayeleri ve müşteri portföyü
Ingosa’nın kısa sürede global markalarla başarılı işbirliklerine imza attığını aktaran Duman sözlerini şöyle sürüdürüyor: “2024’te Ingosa SaaS platformunu 11 farklı sektörden 31 marka ve 12 dijital pazarlama ajansı kullanmaya başladı. Unilever, PepsiCo, Vodafone, Disney Studios, Audi, MediaMarkt ve Sephora gibi markalarla gerçekleştirdiği projelerle, kullanıcı etkileşimini artırdı ve dönüşüm oranlarını önemli ölçüde yükseltti. Örneğin, Pegasus ile gerçekleştirdiği Nereye Gitsem kampanyasında standart bannerlara kıyasla 2 kat daha fazla dönüşüm ve 3.6 kat uzun dikkat seviyesi sağladı. Şu anda Türkiye’de sektörün önde gelen 31 markasıyla çalışıyoruz 400 milyonun üzerinde gösterim aldığımız yayınlarımız devam ediyor. Yakın zamanda IAB Türkiye üyeleri arasına da katıldık.
Workup programı ile büyüme
Workup 7. dönem girişimlerinden olarak, pandemiye denk gelen ilk Workup döneminde, 200’den fazla görüşme yaparak startup ekosistemini tanıma ve değerli mentorlarla tanışma şansı elde ettik. Workup, KPI belirleme ve ürün geliştirme alanlarında büyük bir kaldıraç etkisi yarattı. Ayrıca, İş Kuleler’de her zaman çalışabileceğimiz alan ve mezunlar olarak birbirimizden beslenebileceğimiz bir topluluk oluşturması da programın en büyük avantajlarından biri.
Güncel başarı metrikleri ve pazar araştırması çalışmaları
Son dönemde, Ingosa Market Insights adıyla başlattığımız yayınlarımızla markalarımıza güncel ve faydalı içgörüler sunmayı hedefliyoruz. İlk raporumuzda, kampanyalarımıza önemli katkılar sunacak soruları, Ingosa diyalog bazlı bannerlar ile sorduk ve 3 farklı hedef kitleden aldığımız 4 bin tekil cevabı raporlaştırdık. Bu çalışmalar, markalarımızın tüm yıl boyunca hem sezonsal hem de davranışsal analizler yapmasına olanak tanıyor. Ayrıca, kampanya duyuruları ve first party data toplama çalışmalarına ek olarak, pazar araştırması olarak da kullanılabilen bir ürün olduğumuzu hatırlatıyor.
Orta ve uzun vadeli hedefler
Yıl sonuna kadar global pazarda 50’den fazla markaya ulaşmayı hedefliyoruz. Özellikle Kuzey Amerika, Hollanda, Fransa, Kanada ve İngiltere pazarlarına giriş yapmaya yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Product tarafında ise dinamik feed entegrasyonu ile e-ticaret reklam kampanyalarınızı diyaloğa dayalı bir şekilde güçlendireceğimiz conversational ads modülümüze ek olarak, pazarlama profesyonellerinin hayatlarını kolaylaştıracak “brief generator” fonksiyonumuzu da canlıya aldık.
Yakın gelecekte yatırım planları
Ekim 2023’te tohum öncesi yatırım turumuzu başarıyla tamamladık ve Arya Kadın Yatırım Platformu ve Türkiye İş Bankası işbirliği ile Maxis bünyesinde kurulan ARYA GYSF’den 1.5 Milyon USD değerleme üzerinden yatırım aldık. Geçtiğimiz seneyi ise yüzde 300 YoY revenue growth ile kapattık. Büyüme planlarımızı desteklemek ve yeni pazarlara giriş yapmak için ileriye dönük olarak bir yatırım turu daha planlıyoruz. Bu sene içerisinde duyurusunu yapacağız.”