Disney Plus’tan dijital rekabete hızlı başlangıç!
2022’nin ilk yarısını geride bıraktık. Dev platformlar bu süreçte pek çok farklı reklama imza atarken, geniş kitlelere ulaşarak satışlarını artırmaya çalıştı. Bu dev şirketlerin dijital reklam skorlarını aylık olarak yakın markaja alan Gemius, Haziran ayında da dijital rekabete ışık tutuyor… Zirveyi aylardır bırakmayan Trendyol Haziran ayının da şampiyonu olmayı başarırken, ayın sürpriz yapan ismi ise Türkiye’deki rekabete hızlı bir giriş yapan Disney Plus oluyor… Gelin raporun öne çıkan verilerine daha yakından bakalım.
Zirvede sürpriz yok!
Haziran ayının GRP şampiyonu Türkiye’nin e-ticaret devi Trendyol oldu. Her ay olduğu gibi reklam çalışmalarında hız kesmeyen şirket, özel kampanyalarını duyurmaya devam etti ve dijital pazarlama profesyonellerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre 2730 GRP’ye ulaşarak ipi göğüsledi.
Haziran ayının sürpriz ismi ise hiç şüphesiz The Walt Disney Company’nin stream platformu Disney Plus oldu. Yurtdışında bir süredir aktif olan ve Türkiye’ye gelmesi dört gözle beklenen Disney Plus’ın 14 Haziran’da yayın hayatına başlaması büyük ses getirdi. Açılışına özel reklam çalışmalarına hız veren şirket, stream platformlarında da rekabeti kızıştıracak bir başlangıç yaptı. Disney Plus, kısa sürede sesini duyurmayı başararak açılışı 2446 GRP ile yaptı.
Disney Plus’ın ardınan 2424 GRP ile YemekSepeti, 904 GRP ile Algida ve 885 GRP ile Kwai dikkat çeken isimler oldu.
YouTube’da rekabet çetin geçti…
YouTube özelinde baktığımızda da Trendyol, 2988 GRP ile ilk sırada kendine yer buldu. Disney Plus, Trendyol’a oldukça yakın bir performans göstererek 2565 GRP’ye ulaşmasını bildi. YouTube’un rakiplerinden olan Facebook’un 581 GRP ile listede yer alması da dikkatlerden kaçmadı. Kwai 562 GRP ile Facebook’un ardından gelirken, Trendyol’un popüler servislerinden biri olan Trendyol Yemek de 488 GRP ile sıralamaya girmeyi başardı.
Instagram’da Disney Plus fark yarattı
Instagram’ın şampiyon ismi ise Disney Plus oldu. Bu platforma daha fazla ağırlık veren şirket, 850 GRP’ye ulaşırken, Trendyol ise bu kez Disney Plus’ın ardında yer aldı ve 705 GRP’ye erişti. Algida 350 GRP, Getir 279 GRP, YemekSepeti ise 276 GRP ile öne çıkan diğer markalar oldu.
Facebook’ta Disney Plus sesi…
Facebook bünyesinde de Disney Plus ilk sırayı kimseye kaptırmadı ve açılış yaptığı Haziran ayına damga vurmayı başardı. 358 GRP’ye ulaşan Disney Plus’ı 339 GRP ile Trendyol, 266 GRP ile Kwai, 193 GRP ile Hepsiburada ve 188 GRP ile YemekSepeti takip etti.
Yaratıcı video içerikleriyle fark yaratanlar!
Gemius, Haziran ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da ortaya çıkardı. Gemius Adrealin verilerine göre üç büyük sosyal medya platformu olan YouTube, Facebook ve Instagram’da öne çıkan isim 146 GRP ile Trendyol oldu.
Instagram özelinde baktığımızda ise ağırlığını hissettiren Disney Plus oldu. Platform, video kreatiflere göre 42 GRP’ye ulaşarak rakiplerini ardında bıraktı. YouTube’ta karşımıza çıkan video kreatifler söz konusu olduğunda ise Trendyol 146 GRP ile dikkatleri üzerine çeken marka olurken, Facebook’ta ise 44 GRP ile öne çıkan marka Disney Plus oldu.
GRP ölçümlemelerine yakından bakıldığında Türkiye pazarına giriş yapan Disney Plus’ın YouTube, Facebook ve Instagram’da yoğun bir çalışma yürüttüğü, özellikle de Facebook ve Instagram’da rakiplerini açık ara arkasında bıraktığı görüldü…