Twitter’da yönetici istifaları artıyor | Son 24 saatin gündemi
The Wall Street Journal’da yer alan habere göre Twitter’ın marka güvenliği ve reklam kalitesinden sorumlu yöneticisi AJ Brown istifa etti. Brown, son bir hafta içinde şirketten istifa eden ikinci güvenlik şefi oldu.
Geçtiğimiz yıl Elon Musk devraldığından beri çok sayıda kullanıcı ve reklamveren tabiri caizse Twitter’dan göç etti. Platformun reklamverenleri ve kullanıcıları elinde tutmakta zorlandığı böylesi bir dönemde Twitter’dan ayrılan yönetici sayısı da artmaya başladı. AJ Brown’un görevinden ayrıldığı haberi, Twitter’ın güvenlik şefi Ella Irwin’in istifa kararından kısa bir süre sonra geldi.
LinkedIn’de yer alan bilgilere göre altı yıldan fazla bir süredir Twitter’da çalışan AJ Brown, reklamverenlerin platformdaki güvenliğinden sorumluydu.
Dolar ve euro haftaya yeni rekorlarla başladı
Türkiye’nin döviz kurlarıyla imtihanı uzun süredir devam ediyor. Tarihi seçimlerin ardından kurların tırmanışı da sürüyor.
Seçimlerin ardından piyasalarda yükseliş beklenirken, 5 Haziran Pazartesi günü dolar ve euro haftayı yeni rekorlarla açtı. Dolar, hareketli geçmesi beklenen haftaya 21,08 seviyelerinde başladı. Kur gece sığ piyasada 21,38 seviyelerini gördü.
Bir süredir 22 TL’nin üzerinde işlem gören euro ise bugün tarihi rekorunu yeniledi. Güne 22,60 seviyelerinde başlayan euro, ilerleyen saatlerde 22,64’ü görerek rekor tazeledi.
Döviz bazlı çalışan mecralar göz önüne alındığında iletişim sektörünün de kurdaki bu artıştan etkilenmemesi elbette kaçınılmaz oluyor.
BoomSonar/BoomSocial gibi tool’lar aracılığıyla tweet paylaşımı yapılabilmesi, tweet’lerin taranabilmesi ve yönetilebilecek Twitter hesap sayısına göre farklı paketler mevcut. Günde 50 tweet paylaşımı yapabilmeyi sağlayan paket ücretsiz olarak sunulurken, günde 100 tweet paylaşımı yapılabilen ve buna ek olarak maksimum 10 bin tweet taranmasına izin veren Basic paketin aylık ücreti 100 dolar olarak karşımıza çıkıyor. Start-up’ların hedef kitle konumunda olduğu, günde 9 bin 600 tweet paylaşımı ve ayda 1 milyon tweet tarama iznini içeren Pro paket ise aylık 5 bin dolar olarak fiyatlandırılıyor… Mevcut dolar kuru üzerinden değerlendirme yapıldığında ise Türkiye menşeili start-up’ların hayli zorlanacağını söylemek mümkün…
Spotify açıkladı: Haziran’ı hangi şarkılarla karşıladık?
Spotify 26 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında Türkiye’de en çok dinlenen şarkıları açıkladı. İlk sıraya Semicenk’in “Geri Dönemedim” şarkısı yerleşirken, ikinci sırada Alizade’nin 24/7 şarkısı yer aldı. Üçüncü sırada ise Simge Sağın’ın Galatasaray’ın şampiyonluk marşı olarak benimsenen şarkısı “Aşkın Olayım” vardı.
Listenin kalanında Heijan, Lvbel C5, Kubilay Karça ve Yıldız Usmanova gibi isimler yer alırken Semicenk’in listeye 4 şarkısıyla birden girmesi dikkat çekti. İşte 26 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında en çok dinlenen 10 şarkı;
- Semicenk – Geri Dönemedim 4 milyon 511 bin 70
- ALIZADE – 24/7 (w/ BEGE) 3 milyon 748 bin 208
- Simge – Aşkın Olayım 3 milyon 649 bin 466
- Semicenk – Canin Sağ Olsun (w/ Rast) 3 milyon 647 bin 260
- Semicenk – Yana Yana (w/ Reynmen) 2 milyon 725 bin 567
- Heijan – Aynen (w/ Muti) 2 milyon 641 bin 682
- Lvbel C5 – NKBI X YAPAMAM – Remix (w/ Güneş) 2 milyon 408 bin 691
- Yıldız Usmonova – Seni Severdim (w/ Yasar Günaçgün) 2 milyon 405 bin 429
- Kubilay Karça – Celladına Aşık 2 milyon 333 bin 95
- Semicenk – Sevecek Sandım 2 milyon 293 bin 791
Başarılı turist pazarlamasının sırları!
TL’nin yaşadığı değer kaybıyla birlikte Türkiye ucuz alışveriş cennetine dönüştü. Zira 2019’da 1,6 milyon turist sadece alışveriş için Türkiye’yi tercih ederken, 2022’nin ilk yarısında bu rakam 1,2 milyona çıkarak tüm zamanların ilk yarı rekorunu kırdı. Hal böyle olunca turistler artık markaların oldukça yüksek gelir getiren önemli bir hedef kitlesine dönüştü. Öyle ki perakende kanalında kimi markalar cirosunun yüzde 40’a yakınını bu kitleden elde ediyor… Peki, turistlere yönelik pazarlama stratejilerinin merkezinde hangi içgörüler var? Turistlerin alışveriş alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
“Türkiye’nin En İyi İşverenleri” belli oldu
Great Place To Work Sertifikalı organizasyonların değerlendirmeye dahil olduğu ve kapsamlı bir araştırmaya dayanan “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2023 Listesi” açıklandı. 9 Mayıs’ta gerçekleştirilen Ödül töreni ile Türkiye’nin en iyi 163 işvereni, sundukları mükemmel çalışan deneyimi ile ödüllerine kavuştu. İşte çalışanların gönlüne taht kurarak “En İyi İşveren” unvanına sahip şirketler… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.