Dubai Çikolatası furyası e-ticarete de sıçradı!
Sosyal medyayla dünyaya yayılan ve Türkiye’de de her geçen gün ilginin arttığı Dubai Çikolatası, online alışverişte de yükselişe geçti. Hepsiburada verilerine göre Ekim ayından bu yana kullanıcıların en çok arattığı kelimeler arasında Dubai Çikolatası üçüncü sırada yer alıyor.
Sosyal medyada hızla yayılan ve viral hale gelen Dubai çikolatası, Türkiye’de büyük bir ilgiyle karşılanarak pastaneler önünde uzun kuyruklara yol açarken e-ticaret platformlarında da hızla kendine yer buldu. Eylül ayında Hepsiburada’da satışa sunulmasının ardından platformda güçlü bir satış ivmesi yakalayan Dubai Çikolatası, ev kategorisinin ardından en çok aranan ilk 3 kelime arasına girdi.
En yoğun talep İstanbul, Ankara ve İzmir’den
Geçen aya kıyasla Hepsiburada’da çikolata kategorisindeki satışlar genel olarak 1,5 kat artarken, Dubai çikolatası özelinde 5 kat gibi çarpıcı bir büyüme görüldü. En yoğun talebin gösterildiği ilk 3 şehirde ise İstanbul, Ankara ve İzmir yer alıyor.
Dubai çikolatasına karşı Trabzon Çikolatası
Fırtınalar estiren Dubai Çikolatası’na yerli bir rakip geldi: Trabzon Çikolatası. Trabzon’da yaşayan Seyyare, Sinem, Demet ve Kübra Sungur isimli dört kız kardeş üç kuşaktır fındık üretimi yapan bir aileden geliyor. Kendi markalarını yaratan Sungur kardeşler fındıkla çikolatayı buluşturdukları ürünleriyle üç şube açmış. Son günlerin çılgınlığa dönüşen Dubai çikolatası trendinin bir yerinden dahil olmaya karar veren kardeşler fındık ezmeli Trabzon çikolatası üretmeye başladı.
Trabzon çikolatasının çıkış noktasını Seyyare Sungur şöyle anlatıyor: “Aslında tüm dünyada popüler kültürün bir getirisi var. Sosyal medyanın bunda etkisi söz konusu. Bununla birlikte içerisinde fındığın, fıstığın ve kadayıfın da bulunduğu, tamamen Türkiye’nin ürünleri olan bu ürünün Dubai adı altında meşhur olması tüm dünyada viral oldu. Herkes bununla ilgili üretimler yapmaya başladı. Biz de dahil. Tabii ki ilk etapta biz bunu fıstıklı değil de kendi bölgemizde yetişen fındıklarla yapmaya başladık.”