Dünyadaki ekonomik iyimserlik medya bütçelerine nasıl yansıdı?
MMA Global her yıl hazırladığı “State of Attribution” raporunu bu yıl sekizinci kez yayınlandı. Pazarlama ve ölçümleme dünyasında dikkate değer değişimlerin yaşandığını gösteren araştırmaya göre, yılın ilk çeyreğinde pazarlamacılar arasında ekonomik iyimserlik yükselişte olsa da bu durum medya bütçelerinde karşılık bulmuyor. Öyle ki rapora göre, pazarlamacıların yüzde 88’i 2024 yılı için ekonomik olarak daha iyimser olduklarını belirtirken yüzde 86’sı medya bütçelerinin ya aynı kalacağını ya da azalacağını öngörüyor. Çarpıcı sonuçlar ortaya koyan raporun öne çıkan verilerine gelin birlikte bakalım.
Raporda, MTA (Multi Touch Attribution) kullanımının yüzde 52’ye yükselmesi, pazarlama dünyasında bu yönteme olan ilginin arttığını gösterse de MTA sağlayıcılarının Net Tavsiye Skoru (NPS) negatif kalmaya devam ettiği ve endüstri olgunluğunda dalgalanmalar yaşanmasına engel olamadığı gözlemlendi. Yeni pazarlamacıların MTA’yı benimserken, daha tecrübeli pazarlamacıların bu sistemden vazgeçmesi, MTA’nın sunduğu yatırım getirisinin algısal olarak düşmesine neden olduğunu söylemek mümkün.
2024 yılı “MMA State of Attribution” raporunda öne çıkan çarpıcı istatistikler:
- Ekonomik İyimserlik: Pazarlamacıların yüzde 88’i 2024 yılı için ekonomik olarak daha iyimser olduklarını belirtmiş, ancak bu iyimserlik medya bütçelerine yansımamış; yüzde 86’sı medya bütçelerinin ya aynı kalacağını ya da azalacağını öngörüyor.
- MTA Kullanım Oranı: MTA kullanımı yüzde 52’ye yükselmiş durumda, bu da MTA’nın pazarlama dünyasında giderek daha fazla benimsendiğini gösteriyor.
- Memnuniyetsizlik Oranı: Pazarlamacıların yüzde 80’i kullandıkları ölçümleme araçlarının sonuçlarını uyumlu hale getirme konusunda memnuniyetsiz. Ayrıca, katılımcıların yüzde 67’si uzun vadeli çözümler oluşturma konusunda endişe duyuyor.
Araştırmanın tamamını incelemek için TIKLAYIN!