Duyarlılığını göstermeyen marka, kitlesini kaybediyor
Toplumu derinden etkileyen meseleler karşısında “sessizliğe bürünen” markalar, boykota uğrama tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor… Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yardım yapmayan ya da yaptığı yardımı açıklamayan markaların sosyal medyada kara listeye alınması da bu durumun somut örneklerinden biri oldu.
Görünen o ki tüketici artık bir elin verdiğini diğer elin görmesini istiyor ve duyarlığını belli etmeyen markalar, yok hükmünde sayılıyor. Ruder Finn tarafından yapılan araştırma da bu savı destekliyor. Çalışmaya göre tüketicilerin yüzde 93’ü markaların sosyal meselelerle ilgili duyarlılıklarını göstermesi gerektiğini düşünüyor.
Araştırmaya göre markalar artık reaktif olduğu kadar proaktif de olmalı. Yani markalar, hem kriz anında ve sonrasında aksiyon almalı hem de bunu şeffaf bir biçimde paylaşmalı.
Tüketicilerin yüzde 38’i markalar tarafından desteklenen bir hayır kurumunu desteklediğini söylüyor.
Yüzde 36’lık bir kesim, hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşündüğü konuda doğrudan üst düzey yöneticilerin açıklama yapmasını önemli buluyor.
Ayrıca araştırmaya katılanların yüzde 78’i geçmiş dönemde duyarlılık konusundaki beklentisini bir markaya çevrim içi yollarla ilettiğini, yüzde 56’sı konuyla ilgili bir markayla diyalog halinde olduğunu yüzde 22’si ise bir markayı boykot ettiğini dile getiriyor.
Araştırmanın metodolojisi
Araştırma 16 yaş ve üstü 1.000 ABD’li tüketiciden oluşan örneklem üzerinde, 19 Aralık 2022 ile 20 Aralık 2022 tarihleri arasında yapıldı. Çalışma Full Spectrum Insights ile iş birliği içinde yürütüldü ve analiz edildi.
Halk markaları göreve çağırdı: Markalardan yanıt geldi
Günlerdir depremin bıraktığı hasarları onarıp yaralarını sarmaya çalışıyor Türkiye… Ve sosyal medyadan bir isyan yükseldi; “Markalar nerede! Neden hiçbir şey yapılmıyor?” Elbette bu zor günde vatandaşların gözü iyi günde yanında olan markaları aradı… Bu isyana markalardan da yanıt gecikmedi ve bir bir desteklerini açıkladılar.