E-ticaret devi, e-mail marketing’i yeniden keşfediyor
Amazon, yıllık satıcılar konferansı Amazon Accelerate’de, ABD’li satıcıların platformdaki mevcut müşterilerine ulaşmak için yakında ücretsiz pazarlama e-mailleri gönderebileceklerini duyurdu.
Amazon platformuna güvenen birçok satıcı için bu hareket, müşterileriyle daha doğrudan bir ilişki kurma ve potansiyel olarak onları tekrar tekrar alışveriş yapmaya ikna etme imkanı sunuyor. Amazon ayrıca, dünya çapında 1,9 milyondan fazla satış ortağına ve 300 milyondan fazla aktif müşteri hesabına sahip olduğunu da paylaştı.
Amazon Kuzey Amerika Satış Ortağı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Benjamin Hartman yaptığı açıklamada, “Markalar Amazon mağazasında hızla yeni müşteriler kazanabiliyor, ancak müşteri yaşam boyu değerini artırmak için geliştirilmiş araçlara ihtiyaç duyduklarını dile getirdiler” dedi.
Bu talebe karşılık Amazon, Tailored Audiences adlı programı test etmeye başladı. E-ticaret devi, yeni programı 2023’ün başlarında tüm ABD’li satıcılara sunmayı planladığını söyledi. Aracın satıcılara ücretsiz olarak sunulacağı, yeni şablonlarla ve e-mail tasarımlarıyla düzenli olarak geliştirileceği duyuruldu.
Öte yandan müşteriler, isterlerse Amazon ve markalardan gelen pazarlama e-maillerini devre dışı bırakabilecekler.
Amazon Sözcüsü Patrick Graham CNN Business’a yaptığı açıklamada, “Müşteriler her zaman ne tür tanıtım ve pazarlama e-postaları alabileceklerini kontrol edebilirler ve her zaman vazgeçme hakları var” dedi.
Kaynak: CNN Business
Küçük işletmeler ve girişimciler için “E-mail pazarlama”nın ipuçları!