e-ticaretin en iyileri ilk kez ECHO Awards’da ödüllerine kavuşacak…
Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformlarının ödüllendirileceği ECHO Awards için araştırma süreci başladı. Marketing Türkiye ve Akadetmetre iş birliğiyle gerçekleştirilen ECHO Awards kazananları 14 Kasım Perşembe günü Commerce Head Organization Summit’in (ECHO) hemen ardından Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.
TÜİK verilerine göre internet üzerinden mal veya hizmet satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı, 2018 yılı Nisan ayı ile 2019 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 34,1 olarak gerçekleşti. Önceki yılın aynı döneminde bu oran yüzde 29,3 seviyelerindeydi. Bu rakamlar e-ticaret konusunda tüketicilerin zihnindeki önyargıların yıkıldığını ve online alışveriş alışkanlığının hızla yayıldığının da bir göstergesi. Online alışveriş alanındaki bu haraketlilik e-ticaret platformları arasında da kıyasıya bir rekabet yaratıyor. Bu durum, e-ticaret sektöründe başarıyı alkışlama ihtiyacına da işaret ediyor.
Marketing Türkiye ve Akadetmetre bu içgörüden yola çıkarak ECHO Awards’u hayata geçirdi. Türkiye’de bir ilk olan ECHO Awards’da e-ticaret sitelerinin ve satıcılarının performansını ölçümleyerek, en başarılı markaları, platformları ve satıcıları ödüllendirecek. 38 kategoride müşterilerine değer veren e-ticaret platformlarının ödüllendirileceği ECHO Awards, 14 Kasım Perşembe günü e-Commerce Head Organization Summit’in hemen ardından Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek görkemli bir törenle e-ticaretin en iyilerini belirleyecek. Titiz bir hazırlık sürecinin ürünü olan ve kapsamlı metodolojiyle dikkat çeken ECHO Awards’da iki aşamalı bir ölçüm gerçekleştiriliyor…
E-Ticaret sitelerinde faaliyet gösteren satıcıların performans değerlendirmesi:
Akademetre’nin kendi yazılımı olan ve e-ticaret siteleri arasında online & offline mağazalardaki ürünleri birebir eşleştirerek karşılaştırma olanağı sağlayan Vanilla Price ile satıcıların e-ticaret sitelerindeki toplam puanları belirlenerek en yüksek performans gösteren satıcılar kategori bazında ödüllendirilecek.
E-Ticaret sitelerinin performans değerlendirmesi:
Jürisi halk olan ECHO Awards’da e-ticaretin en iyileri nihai tüketicilerin değerlendirmeleri sonucunda belirlenecek. Bu kapsamda, Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilecek. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilecek.
Araştırma kapsamında değerlendirmeler iki şekilde gerçekleştirilecek:
Sektör bazlı değerlendirme:
Otomobil, Küçük Ev Aletleri, Tatil, Online Bankacılık, Alışveriş Siteleri, Teknoloji, Kitap, Fırsat Siteleri, Araç Kiralama, Kişisel Bakım & Kozmetik, Emlak, Ayakkabı, Yemek, Hediyelik Eşya, Sigorta, Kargo, Saat, Güneş Gözlüğü, Hobi & Eğlence, Kadın Giyim, Erkek Giyim, Çocuk Giyim, Beyaz Eşya, Gıda/Market, Anne & Bebek, Ofis & Kırtasiye, Yapı Market, Hava Yolu, Kara Yolu, İkinci El Ürünler, Ödeme Sistemi, Mücevherat, Mobilya, Lüks Giyim, Sadakat Programları, Ev Tekstili, Bilet Satın Alım, Gsm Operatörleri kategorileri olmak üzere toplam 38 kategoride en başarılı e-ticaret siteleri belirlenecek.
Süreç bazlı değerlendirme:
ECHO Awards’da sektör bazlı değerlendirmelerin yanı sıra “Kullanım Kolaylığı, Estetik Tasarım, Ürün Çeşitliliği” gibi süreçlerdeki başarısıyla öne çıkan marka ve platformlar da ödüllerine kavuşacak.