e-Ticaret’te haksız rekabet Meclis gündeminde | Son 24 saatin gündemi
e-Ticaret’te haksız rekabet Meclis gündeminde
Ticaret alanında tekelleşmenin ve haksız rekabetin önüne geçebilmek ve vatandaşın bu durumdan zarar görmesini engellemek amacıyla e-Ticaret yasası tekrar düzenlenecek. Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na sunulan 15 maddelik yasa teklifi ile birlikte firmaların rakiplerine kıyasla daha fazla reklam bütçesi ayırması engellenecek, bu giderler kontrol altında tutulacak.
Teklife göre bireysel emeklilik, bankacılık, sigortacılık, seyahat acenteliği, sivil havacılık sermaye piyasası ve ödeme hizmetleri alanlarında faaliyet gösteren işletmeler, e-Ticaret aracı hizmet sağlayıcı veya e-Ticaret hizmet sağlayıcı olarak kabul edilmeyecek. Ayrıca net işlem hacmi 10 milyar Türk lirasının, iptal ve iadeler hariç işlem sayısı 100 bin adedin üzerinde olan ticaret siteleri, artık elektronik ticaret lisansı almak zorunda kalacaklar. Bahsi geçen lisans maddesi, 1 Ocak 2025 tarihi itibarıyla geçerli olacak.
WhatsApp’a fotoğraf “sansürleme” özelliği geliyor
WhatsApp’ın fotoğraf paylaşımı için yeni bir özellik geliştirdiği ortaya çıktı. WABetaInfo tarafından keşfedilen özellik, kullanıcılar için önemli bir avantaj sunacak gibi görünüyor. Zira henüz geliştirme aşamasında olan bu özellik sayesinde kullanıcılar, karşı tarafa gönderecekleri fotoğrafların istedikleri bölümünü bulanıklaştırabilecekler.
WhatsApp’ın üzerinde çalıştığı yeni özellik, oldukça kolay bir şekilde kullanılacak. Bulanıklaştırma butonuna dokunduktan sonra, göndereceğiniz fotoğrafın bulanıklaştırmak istediğiniz yerini parmağınızla ayarlayacaksınız. Bu tür bir özellik WhatsApp’ta daha öncesinde yoktu ve üçüncü taraf uygulamalara gerek duyuluyordu. Bazı kullanıcılar ise kalem aracını kullanarak ilgili bölümü karalıyorlardı.
WhatsApp, üzerinde çalıştığı yeni özellikle ilgili henüz bir açıklama yapmadı. Haliyle bu özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağı bilinmiyor…
Elon Musk zorda: SpaceX müşterilerinden yardım istiyor
Elon Musk’ın sahibi olduğu uzay taşımacılığı şirketi SpaceX, Starlink müşterilerinden yardım istiyor.
Dish Network isimli bir firma yetkisiz bir şekilde mobil Starlink kullanımıse sebebiyle SpaceX’e tepki göstermiş ve hatta Federal İletişim Kurulu (FCC) ile iletişime geçmişti.
Aslında şirketlerin anlaşmazlığının temelinde ikisinin de 12 GHz bandını yalnızca kendisi kullanmak istemesi.
Eğer Elon Musk için işler yolunda gitmezse Starlink’in hareket halinde kullanılması ve dolayısıyla da 12GHz frekansında müşterilerine hizmet sunması mümkün olmayacak.
Buradan hareketle SpaceX müşterilerinin bugün Federal İletişim Komisyonu ve Kongre üyeleriyle iletişime geçmelerini istediği bir e-posta gönderdi. E-posta, “Starlink’i sizin ve Amerikalı müşterilerimizin büyük çoğunluğu için kullanılamaz hale getirmekle tehdit eden bir lobi kampanyasını sona erdirmek için desteğinizi istiyoruz” cümlesiyle başlıyor.
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’ta kazanlar ödüllerine kavuşuyor. 30 Haziran’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşecek olan Brandverse Awards Ödül Töreni’nde pazarlama ve reklam sektörünün en başarılı projeleri ödüllerine kavuşacak. Ödül töreni Brandverse Awards ve Marketing Türkiye YouTube kanallarından da canlı olarak yayınlanacak…
Sektör liderlerinin bir araya geldiği Brandverse Awards reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarındaki en güncel gelişmeler doğrultusunda tasarlanan genç, dinamik ve kapsayıcı kurgusuyla öne çıkıyor.
2018’den beri başarıyla düzenlenen Social Media Awards Turkey de bu yıl Brandverse Awards çatısı altında yer aldı. Social Media Awards Turkey’nin mevcut yapısıyla birlikte tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Marka Deneyimi, Strateji ve Craft bölümleri altında yer alıyor. 1 Ocak 2021 – 1 Mayıs 2022 dönem aralığında ilk kez yayınlanmış iletişim çalışmaları ve 1 Nisan 2021 – 1 Nisan 2022 dönem aralığında sergilenen sosyal medya performanslarının yarıştığı organizasyonda reklamverenlerin ve ajansların başarısı detaylı olarak değerlendirildi. Brandverse Awards ile ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Golden Drum son başvuru tarihini açıkladı
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin yaptığı Golden Drum için son başvuru tarihi 5 Ağustos olarak açıklandı. Bu yıl fiziksel bir buluşmaya ev sahipliği yapmaya hazırlanan Uluslararası Yaratıcılık Festivali, 23 Eylül’de Hırvatistan’ın Rovinj kentinde gerçekleşecek.
Golden Drum bu yıl iki yeni ödülü takdim edecek olmanın da heyecanını yaşıyor: Digital Agency of the Year (Yılın Dijital Ajansı) ve Production Agency of the Year (Yılın Prodüksiyon Ajansı).
Yakın zaman önce Cannes Lions’da Bronz Aslana uzanan Finish’in Havas İstanbul imzalı projesi “Cap the Tap” Golden Drum entrylerinde de dikkat çekiyor.
Türkiye’den paylaşılan diğer entryler şöyle;
- 4129Grey “Mastercard Calculating Hope” kampanyası
- Havas Worldwide İstanbul “Save Our Water”
- MullenLowe İstanbul “SensiDaily”
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Cüneyt Arkın |
2 | Erol Evcil |
3 | Survivor kim elendi |
4 | Mazot indirim |
5 | Bartın |
6 | Bakayoko |
7 | Aysun Kayacı |
8 | Devlet Bahçeli |
9 | Tarık Akan |
10 | Motorin indirim |