E-ticarette satışları arttırmanın 6 yolu!
Dünya genelinde e-ticaret hızla yükselirken bu artış rakamlara da yansımış durumda. 2019 yılında dünyada 3.5 Trilyon dolar olan e-ticaret cirosu, 2020 yılında 4.2 Trilyona yükselirken 2021’de ise pandeminin de etkisiyle 5 Trilyon doları aşması bekleniyor. E-ticarette büyük bir rekabetin yaşandığı ve yarışın giderek daha da zorlaşacağı su götürmez bir gerçek. Peki bu dev rekabette rakiplerin önüne nasıl geçilir? Satışlar nasıl daha da artırılır? E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği (EDER) Kurucu Üyesi, Projesoft CEO’su Yüksel Eminoğlu’nun, e-ticarette en çok satış getiren denenmiş ve test edilmiş 6 yöntem tavsiyesi var…
1-Müşterilerinizi site içinde izleyin, eksiklerinizi görüp önlem alın
Sadece sitenize gelen kullanıcı sayısı ve satışı takip etmekle yetinmeyin, kategori, marka ve gerektiğinde de ürün bazlı dönüşümleri inceleyin. Bu işlem için kullanılan ücretsiz programlar, site içindeki Arama, Filtre tıklama, Kategori, Marka, Ürün, Sepet ve Ödeme adımları gibi tüm aşamaları anlamlandıran bilgileri sisteminize gönderiyor. Yapılan bu analizler, e-ticaret siteniz için size eksik, hatalı veya düzeltilmesi gereken süreçler hakkında bilgi veriyor.
2-Landing ile müşteri çekin
E-ticaretin etkinliğini artırmasıyla reklam ücretleri de yükseldi, sitelere trafik çekmenin maliyetleri arttı. Bu konuda yapabileceğiniz etkili yöntemlerden birisi de “landing page” denen sitenizde kategoriye özel siteler oluşturmak ve burada görsel ve içerik olarak müşteriyi cezbetmek. Reklam verilen dijital mecralar (Google gibi), eğer reklam verdiğiniz sayfanın içerik puanı iyi ise size daha iyi fiyata reklam verme fırsatı sunuyor. Bu sayede onlarca mecraya reklam vermek yerine daha etkin bir bütçe ile içerik ve görsel olarak daha doyurucu bir sayfaya trafik çekiliyor bu da satış ve dönüşümü artırıyor.
3-Farklı ödeme yöntemleri kullanın
BKM tarafından paylaşılan rakamlara baktığımızda, Türkiye’deki e-ticaret alışverişlerinin yüzde 25’i sadece kredi kartı ile gerçekleşirken en büyük pay Kapıda Ödemede. Kapıda ödeme yönteminin çalışma şeklinden dolayı belli iş kollarında iade oranları da ister istemez yüksek olabiliyor. Yemek kartları ve ödül/puan sistemlerini sitenize entegre ettiğinizde oldukça iyi talep alındığını göreceksiniz. Bu yöndeki çalışmalar hem firmaların satışını artırıyor (puan ve ödül kartlarının doğası gereği), hem de bu şekilde hizmet veren site sayısı az olduğu için müşteri sayısı artıyor.
4-Süreye bağlı indirimler tanımlayın (FOMO-Fear Of missing Out)
Bu terim kısa zaman için yapılan ve müşteriyi sepete hızla gitmeye zorlayan kampanyalar için kullanılan bir deyim. Ör: “EK yüzde 15 indirim için son 30 dk.” gibi. Bu kampanyalar kararsız olan müşterilerin satın alma süreçlerini hızlandırıyor ve Google’ın paylaştığı yüzde 67’lik sepet terk oranlarında gözle görülür bir düşüş sağlıyor.
5-İndirim ve kampanyaları şarta bağlayın
Günümüzde müşterilerin indirim kavramının olmadığı bir ürünü satın almak istemedikleri gözleniyor. Bu süreci bilen site sahipleri de her zaman bir indirim olgusu kullanıyor. Fakat bunu sadece indirim olarak değil bir sonraki alışverişe kaynak olarak da kullanabilirsiniz. ‘Ör: X ürünü alana Y ürünü için yüzde 15 anında indirim ve bir sonraki alışveriş için de anında yüzde 15 indirim’ gibi bir kampanya, çok etkili olabilecek uygulamalardan biridir.
6-Farklı kargo opsiyonları sunun
Milyonlarca müşterisi olan e-ticaret devlerinin yaptığı çalışmalarda ortaya çıkan en önemli kriterlerden bir tanesi de satın alma kararında kargo ücretinin etkisi. Örneğin kimi büyük e-ticaret sitelerinin yaptığı gibi yıllık belli bir ücret karşılığı tüm sene ücretsiz kargo ve diğer birçok başka avantajdan faydalanma imkânı sunulabilir. Müşterilere daha yavaş ama ücretsiz kargo seçeneklerinin de sunulması alışverişi artıracaktır.