19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticarette “uzmanlık” çağı başlıyor!
Haberler

E-ticarette “uzmanlık” çağı başlıyor!

Marketing Türkiye
5 Mayıs 2023
2 dk okuma

E-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit, bu yıl “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” ana temasıyla sektörün en iyilerini sahnesine taşıyacak… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle beşinci kez düzenlenecek olan etkinlik 25 Mayıs Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de sektörü bir araya getirecek. 9 ana, 36 alt başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ala alınacağı buluşmada sektördeki en son trendler ilham veren sunumlarla katılımcılara aktarılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.

E-ticaret sektöründeki büyüme rakamları kelimenin tam anlamıyla baş döndürücü. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’nin (ETBİS) verileri’ne göre 2022 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800,7 milyar TL olarak gerçekleşti. 2022 yılında sipariş adetleri bir önceki yıla göre yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyon adetten 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. 2022 yılında perakende e-ticaret hacmi ise 458 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise yüzde 18,6’yı buldu…

Büyüme hızlı ancak potansiyel çok daha fazlasını vadediyor. Bu da e-ticareti sonsuz fırsatlarla dolu bir dünyaya dönüştürüyor…

Ancak bu fırsatları değerlendirmek elbette hazırlıklı olmakla ve trendleri yakından takip etmekle mümkün. Zira pazar büyüme hızından çok daha yüksek bir ivmeyle dönüşüyor…

ECHO Summit e-ticaretin geleceğine ışık tutacak

Değişen ve değiştiren teknolojilerin çağındayız. Geçtiğimiz yıl, olmakta olan diye konuştuklarımızı bu yıl artık konuşmuyoruz. Bugün tüketiciye ulaşan kanalların online’dan offline’a çeşit­lendiği süreçten, teknolojinin e-ticarete sağladığı çeviklikten söz ediyoruz. Dün pazar yerlerinin yükselişinden söz ediyorduk bugün her markanın kendi pazarını oluşturmasının önemine vurgu yapıyoruz. Dün SuperApp’in yatay kapsayıcılığını anlatırken bugün dikey alanda konsant­rasyondan söz ediyoruz. Artık markaların tüketiciye daha hızlı ve pürüzsüz de­neyim yaşatma çağındayız, kaybedecek bir an bile yok!
ECHO Summit 2023’te teknoloji odağından çıkıp insan dokunuşuna dönüşen geleceğe ışık tutarken, olmakta olana tanıklık edeceğiz… Beşinci kez gelecekteki değişimi öngörmek üzere içeriği tasarlanan ECHO Summit, Deloitte’un 150 ülkedeki deneyimleri­ni de kapsıyor. Teknoloji odağından bakarak büyükten küçüğe her coğrafyadan tüketicinin nabzını tutarak hazırlanan ECHO Summit 2023’teki ana başlıklar içeriğin günümüz e-ticaret ekosisteminin tüm ayrıntılara değindiğini göste­riyor. Her bir ana başlığın önemine vurgu yapacak ve deneyimiyle kavramın içini dolduracak anlatıcısı ECHO Summit’te önceden atanıyor. Bu kapsamda destekçileri de içeriğin bağlamına uygun olanlardan seçiliyor.

ECHO SUMMIT’TE NELER KONUŞULACAK?

  1. Kalabalık SuperApp’lerden Yalın Pazaryerlerine
  2. Pazaryerlerinin Evrimi
  3. DTC – Direct to Consumer Brands / Dolaysız Markalar
  4. Social Commerce
  5. Running MA&C – Marketing Analytics and Cognitive
  6. Omnichannel ve Pürüzsüz e-Ticaret
  7. e-İhracat: Hem Kilosuyla Hem Gigabyte’ıyla…
  8. Avenir: FutureTalks in eCommerce
  9. Trend Watch in eCom

E-ticaretin en iyileri

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğinde gerçekleştirilen ve kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’un kazananları da ECHO Summit’te ödüllerine kavuşacak. Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformlarının tüketici değerlendirmeleriyle belirlendiği ECHO Awards’da araştırma süreci tamamlandı. Bu kapsamda, Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.

Araştırma sonucunda kendi kategorilerinden halkın oylarıyla en başarılı bulunan markalar zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek törende ödüllerine kavuşacak. 

ECHO Summit’23: Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona

featured
1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
5 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
6 gün önce
"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7'yi tanıttı
Haberler
Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7’yi tanıttı
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Gelecek Günü 2025, "Bugün yenilen, yarın güçlü ol" temasıyla gerçekleşti
Haberler
Gelecek Günü 2025, “Bugün yenilen, yarın güçlü ol” temasıyla gerçekleşti
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.