E-ticarette “uzmanlık” çağı başlıyor!
E-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit, bu yıl “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” ana temasıyla sektörün en iyilerini sahnesine taşıyacak… Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle beşinci kez düzenlenecek olan etkinlik 25 Mayıs Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de sektörü bir araya getirecek. 9 ana, 36 alt başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ala alınacağı buluşmada sektördeki en son trendler ilham veren sunumlarla katılımcılara aktarılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.
E-ticaret sektöründeki büyüme rakamları kelimenin tam anlamıyla baş döndürücü. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi’nin (ETBİS) verileri’ne göre 2022 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800,7 milyar TL olarak gerçekleşti. 2022 yılında sipariş adetleri bir önceki yıla göre yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyon adetten 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. 2022 yılında perakende e-ticaret hacmi ise 458 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde e-ticaretin genel ticarete oranı ise yüzde 18,6’yı buldu…
Büyüme hızlı ancak potansiyel çok daha fazlasını vadediyor. Bu da e-ticareti sonsuz fırsatlarla dolu bir dünyaya dönüştürüyor…
Ancak bu fırsatları değerlendirmek elbette hazırlıklı olmakla ve trendleri yakından takip etmekle mümkün. Zira pazar büyüme hızından çok daha yüksek bir ivmeyle dönüşüyor…
ECHO Summit e-ticaretin geleceğine ışık tutacak
Değişen ve değiştiren teknolojilerin çağındayız. Geçtiğimiz yıl, olmakta olan diye konuştuklarımızı bu yıl artık konuşmuyoruz. Bugün tüketiciye ulaşan kanalların online’dan offline’a çeşitlendiği süreçten, teknolojinin e-ticarete sağladığı çeviklikten söz ediyoruz. Dün pazar yerlerinin yükselişinden söz ediyorduk bugün her markanın kendi pazarını oluşturmasının önemine vurgu yapıyoruz. Dün SuperApp’in yatay kapsayıcılığını anlatırken bugün dikey alanda konsantrasyondan söz ediyoruz. Artık markaların tüketiciye daha hızlı ve pürüzsüz deneyim yaşatma çağındayız, kaybedecek bir an bile yok!
ECHO Summit 2023’te teknoloji odağından çıkıp insan dokunuşuna dönüşen geleceğe ışık tutarken, olmakta olana tanıklık edeceğiz… Beşinci kez gelecekteki değişimi öngörmek üzere içeriği tasarlanan ECHO Summit, Deloitte’un 150 ülkedeki deneyimlerini de kapsıyor. Teknoloji odağından bakarak büyükten küçüğe her coğrafyadan tüketicinin nabzını tutarak hazırlanan ECHO Summit 2023’teki ana başlıklar içeriğin günümüz e-ticaret ekosisteminin tüm ayrıntılara değindiğini gösteriyor. Her bir ana başlığın önemine vurgu yapacak ve deneyimiyle kavramın içini dolduracak anlatıcısı ECHO Summit’te önceden atanıyor. Bu kapsamda destekçileri de içeriğin bağlamına uygun olanlardan seçiliyor.
ECHO SUMMIT’TE NELER KONUŞULACAK?
- Kalabalık SuperApp’lerden Yalın Pazaryerlerine
- Pazaryerlerinin Evrimi
- DTC – Direct to Consumer Brands / Dolaysız Markalar
- Social Commerce
- Running MA&C – Marketing Analytics and Cognitive
- Omnichannel ve Pürüzsüz e-Ticaret
- e-İhracat: Hem Kilosuyla Hem Gigabyte’ıyla…
- Avenir: FutureTalks in eCommerce
- Trend Watch in eCom
E-ticaretin en iyileri
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğinde gerçekleştirilen ve kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’un kazananları da ECHO Summit’te ödüllerine kavuşacak. Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformlarının tüketici değerlendirmeleriyle belirlendiği ECHO Awards’da araştırma süreci tamamlandı. Bu kapsamda, Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
Araştırma sonucunda kendi kategorilerinden halkın oylarıyla en başarılı bulunan markalar zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek törende ödüllerine kavuşacak.
ECHO Summit’23: Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona