ECHO Awards e-ticaretin en iyilerini ödüllendirdi
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle bu yıl dördüncüsü gerçekleşen ve halk jürisiyle 44 kategoride e-ticaretin en iyi markalarının belirlendiği ECHO Awards’da yılın kazananları belli oldu! Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları, Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit’in hemen ardından gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. İşte ECHO Awards sonuçlarına göre “E-Ticaretin En İyileri”…
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen ve Türkiye’de bir ilk olan ECHO Awards’da bu yıl 44 kategoride en başarılı e-ticaret siteleri belirlendi. Titiz bir hazırlık sürecinin ürünü olan ve kapsamlı metodolojisiyle dikkat çeken ECHO Awards’da müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları 31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul’da gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu…
Birinciler nasıl belirleniyor?
Türkiye temsili bir örneklemle 1200 kişinin katıldığı kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’da e-ticaretin en iyileri nihai tüketicilerin değerlendirmeleri sonucunda belirleniyor. Araştırma süreci “Sektör Bazlı Değerlendirme” ve “Deneyim Bazlı Değerlendirme” olmak üzere iki bölümden oluşuyor…
Sektör bazlı değerlendirme
Başta Otomobil, Ayakkabı, Küçük Ev Aletleri, Online Bankacılık, Teknoloji Perakendecisi, Kitap, Araç Kiralama, Kişisel Bakım, Emlak, Yemek Sipariş, Hediyelik Eşya, Sigorta, Kargo, Saat, Güneş Gözlüğü, Kadın Giyim, Erkek Giyim, Çocuk Giyim, Beyaz Eşya, Market, Ofis & Kırtasiye, Yapı Market, Mobilya, Lüks Giyim, Sadakat Programları, Ev Tekstili, Bilet ve Telekomünikasyon kategorileri olmak üzere birçok kategoride en başarılı e-ticaret siteleri belirleniyor.
Deneyim bazlı değerlendirme
ECHO Awards’da sektör bazlı değerlendirmelerin yanı sıra “Kullanım Kolaylığı, Teslimat ve Satış Sonrası, En Yenilikçi E-ticaret Sitesi” gibi tüketiciye sunduğu müşteri deneyimi başarısıyla öne çıkan marka ve platformlar da ödüllerine kavuşuyor.
İşte ECHO Awards’ta yılın kazananları
KATEGORİ BAZINDA YILIN E-TİCARET PLATFORMLARI
Araç Kiralama Kategorisi: Avis
Beyaz Eşya Kategorisi: Arçelik
Emlak Kategorisi: Hepsiemlak.com
Hobi/Eğlence Kategorisi: Trendyol
Kargo Kategorisi: Aras Kargo
Küçük Ev Aletleri Kategorisi: Arzum
Ofis / Kırtasiye Kategorisi: Avansas
Online Pazaryeri: Trendyol
Otomobil Satış Platformu: İkinciyeni.com
Sigorta Kategorisi: Allianz Türkiye
Yemek Sipariş Platformu: Getir Yemek
Anne/Bebek Kategorisi: Kanz Çocuk
Ayakkabı Kategorisi: Derimod
Bilet Kategorisi: Biletiva
Çocuk Giyim Kategorisi: GAP ve H&M
Erkek Giyim Kategorisi: Avva
Ev Tekstili Kategorisi: Karaca Home
Güneş Gözlüğü Kategorisi: Gözlük Adası
Hava Yolları Kategorisi: THY
Hediyelik Eşya Kategorisi: Çiçek Sepeti
İkinci El Ürün Kategorisi: Sahibinden.com
Kişisel Bakım Kategorisi: Gratis
Kitap Kategorisi: Kırmızı Kedi
Lüks Giyim Kategorisi: Beymen
Market Kategorisi: Migros Hemen
Mobilya Kategorisi: Vivense
Mücevherat Kategorisi: Zen Pırlanta
Kadın Giyim Kategorisi: İpekyol
Online Bankacılık Kategorisi: Enpara
Ödeme Sistemleri Kategorisi: Papara
Saat Kategorisi: Saat&Saat
Sadakat Kartı/Programı Kategorisi: Starbucks
Tatil Kategorisi: Odamax.com
Teknoloji Perakendecisi Kategorisi: n11.com
Telekomünikasyon Kategorisi: Vodafone
Yapı Market Kategorisi: Koçtaş
DENEYİM BAZINDA YILIN E-TİCARET PLATFORMLARI
En İyi Mobil Uygulama Deneyimine Sahip E-Ticaret Sitesi: Getir
En Yenilikçi E-Ticaret Sitesi: Getir
En İtibarlı ve Güvenilir E-Ticaret Sitesi: Trendyol
E-Deneyimde Mükemmellik Ödülü: Trendyol
Kullanım Kolaylığı: Trendyol
Mağazayla En İyi Entegre Çalışan E-Ticaret Sitesi: Boyner
Ürün Gamı: Hepsiburada
Teslimat ve Satış Sonrası Hizmetler: Amazon
E-ticaretin yükselen trendi “Direct to Consumer” markalara ne vadediyor?