E-ticaretin en iyileri ECHO Summit sahnesinde buluştu
31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul ev sahipliğinde gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, aynı zamanda Marketing Türkiye’nin YouTube hesabında yayınlandı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan‘ın açılış konuşmalarıyla başlayan zirvede katılımcılar, toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamiklerini keşfetti.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen açılış konuşmasında “Pandemide e-ticaret de biz de durmadık. Yaptığımız araştırmalarla e-ticaretin dinamiklerini ve öne çıkan sektörleri tespit ettik. Şimdi ise zirvenin sonunda gerçekleşecek olan ECHO Awards’da gerçekleştirdiğimiz araştırmayla e-ticaretin en iyilerini ödüllendireceğiz” dedi.
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan’ın başkanlık döneminde katıldığı ilk etkinlik oldu ECHO Summit. Açılış konuşmasına eşlik eden Turan, fiziksel perakende sektörünün geleceğine dair öngörülerini paylaştı: “Dolaysız marka ekonomisi, büsbütün dijital ortama taşınmış ve fiziksel tüm unsurlarını geride bırakmış bir perakende sektörü manzarasını ortaya koymuyor. Zira pandemi döneminde sağlık ve hijyen endişeleri nedeniyle online ticaretin rolü artmış olsa da, mayıs ayında sonuçlarını yayınladığımız “Çok Kanallı Perakende ve COVID-19 Araştırması” başlıklı raporumuz, fiziksel perakendenin önemini hala koruduğunu ve pandemiden sonra da artan şekilde tüketicilerin buna rağbet edeceğini ortaya koyuyor.”
Zirvenin akıl açan oturumları şu şekildeydi; “DTC’ye Giriş: Dolaysız Anlatılar”, “Direct to Consumer Brands”, “eihracat”, “Running MAC”, “Omni Channel ve Pürüzsüz eTicaret”, “SuperApps”, “eCommerce Technologies in Action”.
“İki temel konu var; e-ihracat ve direct to consumer…”
“DTC’ye Giriş: Dolaysız Anlatılar” oturumunda ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi ve TOBB E-ticaret Meclis Başkanı Ozan Acar güncel rakamlar üzerinden e-ticaret sektörünün geleceğini yorumladı.
“Yeni iş modelleri doğuyor”
“Direct to Consumer Brands” oturumuna geldiğimizde Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl ve Philips Türkiye Kişisel Sağlık Head of Marketing Hatice Vanlıoğlu “DTC Eğilimleri”nden bahsederken, IAB Onur Üyesi Neslihan Olcay “Dolaysız Markalar”, Yapı Kredi İş Geliştirme Müdürü Esin Eser ise “Ticarette Sınırları Kaldırmak” adlı oturumlarını gerçekleştirdi.
“Yalnızca insan aklıyla ilerleyemeyiz”
Partner Republic Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Demet Yarkın moderatörlüğünde “Hiper Kişiselleştirmenin Kodları” oturumunda bir araya gelen SAS Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Lideri Altan Atabarut ve Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın kişiselleştirilmiş dünyaya adapte olmanın önemini vurguladı.
“DTC önem kazanıyor”
Running MAC oturumu Deloitte Yapay Zeka & Veri Lideri Barış Yenidünya’nın “Building Direct to Consumer Analytics Capabilities in the Cloud” anlatısıyla devam ederken ve Adform Account Director Ekrem Ekicigil’in “Unlock More with Adform” sunumuyla sona erdi.
“Operasyonel zorluklar ve maliyetler e-ticaretin potansiyelini etkiliyor”
Zirve eİhracat oturumuyla devam ederken Trendyol Grup Uluslararası Ticaret Direktörü Burcu Yaşar Topuz ve Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Tolga Tatari, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl moderatörlüğünde “Türk Markaları Teknolojiyle Dünyaya Açılıyor” sunumunda bir araya geldi.
“Dijital platformlardaki stratejilerimizin çoklanabilir ve ölçeklenebilir olmasını önemsiyoruz”
Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak “Omnichannel ve Pürüzsüz eTicaret” oturumunda çok kanallı deneyimde hizmet mükemmelliğini anlattı.
“Çoğu pazarda dil bariyeri var”
Ingage Head Ecommerce Aylin Söylerkaya ve Ingage Chief Growth Officer Umut Gözen eİhracatı “Yurtdışına Servis ve Pazarlama” başlığıyla ele aldı.
“Ürünlerin raflarda nasıl göründüğü önemli değil”
Yemeksepeti Banabi Genel Müdürü Bülent Dölek Omnichannel ve Pürüzsüz eTicaret oturumunda hızlı ticaretin yenilenen kodlarını paylaştı.
“Kadınların e-ticarette olması artık lüks değil, zorunluluk”
SuperApps oturumunda Hepsiburada Chief People and Culture Officer Esra Beyzadeoğlu Deloitte Danışmalık Lideri Hakan Göl Moderatörlüğünde “SuperApp Journey” adlı sunumunu gerçekleştirdi.
“NFT’ler pahalanmayacak aksine ucuzlayacak”
“eCommerce Technologies in Action” oturumunda Tooken Kurucu Ortağı Orkun Bulut son dönemin en çok konuşulan kavramları NFT ve metaverse’ün bilinmeyenlerini anlattı.
“Yeni bir dünyaya adım atıyoruz”
Zirvenin son oturumunda Aras Kargo Operasyon Mükemmellik Müdürü Kanat Uysal, yeni beklentiler ışığında yeni kargo deneyimlerini paylaştı.