ECHO Summit’23: Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle beşinci kez düzenlenecek olan e-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit için heyecanlı bekleyiş başladı. Ana teması “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” olarak belirlenen ECHO Summit, 25 Mayıs Perşembe günü katılımcılarını Divan Kuruçeşme ağırlayacak. 9 ana, 36 alt başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ala alınacağı zirvenin sonunda gerçekleşecek ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.
H2V – Horizontal to Vertical
Değişen ve değiştiren teknolojilerin çağındayız. Geçtiğimiz yıl, olmakta olan diye konuştuklarımızı bu yıl artık konuşmuyoruz. Bugün tüketiciye ulaşan kanalların online’dan offline’a çeşitlendiği süreçten, teknolojinin e-ticarete sağladığı çeviklikten söz ediyoruz.
Dün pazar yerlerinin yükselişinden söz ediyorduk bugün her markanın kendi pazarını oluşturmasının önemine vurgu yapıyoruz. Dün SuperApp’in yatay kapsayıcılığını anlatırken bugün dikey alanda konsantrasyondan söz ediyoruz.
Bugün artık markaların tüketiciye daha hızlı ve pürüzsüz deneyim yaşatma çağındayız, kaybedecek bir an bile yok!
ECHO Summit 2023’de teknoloji odağından çıkıp insan dokunuşuna dönüşen geleceğe ışık tutarken, olmakta olana tanıklık edeceğiz…
Beşinci kez gelecekteki değişimi öngörmek üzere içeriği tasarlanan ECHO Summit, Deloitte’nin 150 ülkedeki deneyimlerini de kapsıyor. Teknoloji odağından bakarak büyükten küçüğe her coğrafyadan tüketicinin nabzını tutarak hazırlanan ECHO Summit 2023’teki ana başlıklar içeriğin günümüz e-ticaret ekosisteminin tüm ayrıntılara değindiğini gösteriyor.
Her bir ana başlığın önemine vurgu yapacak ve deneyimiyle kavramın içini dolduracak anlatıcısı ECHO Summit’te önceden atanıyor. Bu kapsamda destekçileri de içeriğin bağlamına uygun olanlardan seçiliyor.
2023 ECHO Summit’te neler konuşulacak?
- Kalabalık SuperApp’lerden Yalın Pazaryerlerine
- Pazaryerlerinin Evrimi
- DTC – Direct to Consumer Brands / Dolaysız Markalar
- Social Commerce
- Running MA&C – Marketing Analytics and Cognitive Special Session
- Omnichannel ve Pürüzsüz e-Ticaret
- e-İhracat
- Avenir: FutureTalks in eCommerce
- Trend Watch in eCom
Kalabalık SuperApp’lerden Yalın Pazaryerlerine
Henüz birkaç ay önce her aradığımızı bulabileceğimiz SuperApp’ler gözdemizdi, bugün kendimizi özelden de öte değerli kılan pazaryerlerinin müşterisiyiz.
Arayışımız çoktan teke, seçeneklerimiz ise tekten çoka doğru değişirken muhataplarımızın işletim sistemlerini taleplerimize göre değiştirmesini de bekliyoruz. Yani hem alternatiflerimiz çoğalsın hem de mükemmel müşteri deneyimi yaşamak istiyoruz.
Peki, bundan sonra ne olacak? Bu beklentilere ayak uyduramayanlar gelecekte var olamayacaklar!
Pazaryerlerinin Evrimi
Alışverişçinin tutum ve davranışı değişiyorken ekonominin itici gücü haline gelen pazaryerleri de bu değişime paralel evriliyor. Her sektörün ürüne dönüşmüş B2C yüzünün yanı sıra B2B ekosistemi de bu dönüşümden payını alıyor. Paydaşlar, tedarikçiler mobilize oluyor, çeviklik kazanıyor.
Pazaryerlerinin sorumluluğu ekosistemini de kapsayarak artarken tedarik zinciri değer zincirine dönüşüyor. Peki ama nasıl?
Akıl açıcı sunumların yanı sıra özgün case’lerin yer alacağı “Pazaryerlerinin Evrimi” ana başlığında: Türkiye’nin Pazaryeri Dönüşümü, Uluslararası Açılım ve Zanaatkarlar için Pazaryeri, Elektronik Pazaryeri ve Lojistik Sağlayıcıdan Pazaryerine Dönüşüm konuşulacak.
Direct to Consumer Brands – Dolaysız Markalar
Bizden önce İngilizcesi dilimize girdiği için Direct to Consumer Brand diyelim ve Türkçesiyle Dolaysız Markaları tanımlayalım: Bireysel ilişkileri operasyonlarının merkezinde tutan, interneti hem satış hem de iletişim kanalı olarak uzmanlıkla kullanan, misyonunu hem bir hedef hem de bir strateji olarak konumlandırarak “dijitalin native’i” olanlar Dolaysız Markadır.
Dolaysız Markaların sayısı hızla artıyor, geleneksel roller yıkılırken kârlılığı arttırmanın kısa yolu olarak belirlenen dolaysızlık öne çıkıyor. Tüketiciyle bağlantıyı güçlendirmek, teknolojinin yanı sıra yetkinlikler de gelişip daha kapsamlı hale gelirken, ECHO Summit 2022’nin ana temasının Dolaysız Markalar olmasının öngörümüzün ne denli isabetli olduğunu göstermesi açısından hatırlatmak isteriz.
Yerel ve global başarı örnekleriyle anlatılacak DTC trendlerindeki gelişmelerin ortaya koyulacağı Direct to Consumer Brands ana başlığında ekonomik ve sosyal dengelerin her gün değiştiği günümüzde bir başka yol haritasının mümkün olduğunun altı çizilecek. Nasıl mı? İnanıyoruz ki, en iyi anlatım sektör bazlı case’ler üzerinden olacaktır…
Social Commerce
Dikkatimizi dağıtan binlerce uyarana meydan okurcasına hayatın her alanında yalınlaşıyoruz. Alışverişte dikkatimizi dağıtan pop up’lar ekranımızın her yanından önümüze atlarken görmezden gelmek çok zor olsa da konsantrasyonumuzu koruma güdümüz bizi bir başka yöne iteliyor. Ancak zeki, çevik ve akıllı pazaryerleri bu durumu fark etmekte gecikmediler.
Satıcıyla son tüketici arasındaki mesafeyi kısaltan her türlü teknoloji ve aklı kullanan pazaryerleri; DTC konumlandırması yaparak ticari faaliyetlerini platformlardan, pazaryerlerinden kendi kanallarına taşıma adımlarını atıyor. Yalınlaşırken yeni bir ticari faaliyetin adını da koyuyorlar: Social Commerce.
Peki, kurumlar e-ticaretin hangi aşamasındayken Social Commerce’te geçiş yapmaları gerektiğine karar verecek ve sektör spesifik olarak hangi satış kanalını kullanması gerektiğini nasıl bilecek? Gelin “e-Ticaretinizi Nasıl Sosyalleştirirsiniz?” ve “Influencer Ekonomisi” oturumlarında konuyu enine boyuna birlikte tartışalım.
Running MA&C (Marketing Analytics & Cognitive Special Session)
Kaynakların kıt olduğu enflasyonist bir pazarda anbean değersizleşen alım gücünün yüksek önem arz ettiği Türkiye gibi ülkelerde satış, şansa bırakılmayacak kadar önemli. İşte bu nedenle veri ve veriyle edinilen yetkinlikler de önemini giderek artırıyor. Tüketiciyi daha iyi tanımak kişiselleştirmeyi, kişiselleştirme de doğru ürün ve hizmetin en doğru zamanda, doğru fiyatla alışverişçiye ulaşmasını sağlıyor.
Ne dersiniz, verinin henüz keşfedilmemiş potansiyel alanları var mıdır? Hangi sektörler ve faaliyet alanları için hangi ölçümleme teknikleri tercih edilmeli? Kişiselleştirme tamam, ama ne kadar incelikli olmalı?
Rekabette öne geçmek için “teknoloji iyi ki var” diyoruz ama bilmezsek kullanamayız. İşte zor zamanda kır-kullan türünden teknolojiler: Running Customer Analytics, Running Product & Pricing Analytics, Running Web Site Analytics, Running Marketing Analytics…
Omnichannel ve Pürüzsüz e-Ticaret
Omnichannel günlük dilimize kendi profesyonel anlamının ötesinde de yer bulmuş gözüküyor. Markalar açısından müşterilere çok kanaldan ulaşmayı, müşteriler açısından da kendisiyle pek çok kanaldan iletişim kurulmasını ifade ediyor. Omnichannel teknolojileri pazarlamanın vazgeçilmezleri arasında müstesna bir yere sahip.
Peki, verimli bir omnichannel stratejisi için olmazsa olmazlar neler? Başarılı omnichannel uygulamalarının ortak noktaları ne ve daha yeni teknolojiler uygulamaya girdikçe çok kanallı stratejiler nasıl değişiyor? Bu bilinmezlerle dolu teknolojiyi Omnichannel ve Pürüzsüz e-Ticaret ana başlığı altında bilenlerden dinleyeceğiz: Kesintisiz Deneyim, Sipariş Yönetimi, Servis Yönetimi, Hızlı Teslimat, e- Ticarette Lüks Ürünler…
e-İhracat: Hem Kilosu, Hem Gigabyte’ıyla…
Ülke ekonomisi dolar hareketliliğiyle adeta çalkalanırken çıkışın ihracatta olduğunu söylüyor yetkililer. İş insanlarının da bir sorusu var: Söylemek kadar yapmak da kolay mı? Her ne kadar yabancı pazarlarda iş yapma bariyeri düzenlemelerle yeniden şekillendirildiyse de geleneksel yollardan başarıya kısa sürede ulaşmak olası değil.
İyi ki e-ihracat var diyeceğimiz gelişmeleri görüyor ve yaşıyoruz. “Peki, bin bir emek ve zahmetle ürettiklerimizi platformlarla mı yoksa bireysel/bağımsız çabalarla mı ihraç edeceğiz? Devlet ve özel teşvikler nereden bulunur, nasıl projelerle teşvik alınır?” sorularını soracak ve Odağımız KOBİ
Yurt Dışına Servis ve Pazarlama, Yurt Dışına Platformla Erişim, İçerik İhracatı gibi daha spesifik alanlarda yetkinleşeceğiz.
Futuretalks in e-Commerce
Panel: E-Ticarette Uzgörü
(Powered by Fütüristler Derneği)
Haydi e-ticaret ekosisteminin 10-20 yıl sonrasına birlikte bakalım. Neler görüyorsunuz? Hangi teknolojiler ve tüketici senaryoları bizi bekliyor? Bu soruların yanıtını biz değil geleceği okuma konusuna odaklananlar verecek. Futuristler Derneği’nin bu çok özel oturumunda onlar geleceği konuşacak biz kendimize yeni bir yol çizeceğiz.
Trendwatch in eCom
Şüphesiz ki giderek hızlanan iş dünyasında yönelimleri fark edememek yıkıcı, trendleri görememek ölümcül… Pandemiyle birlikte değişen her şey iş yapış biçimlerini de değiştirmiş, en belirgin etkiyi üretimden tedariğe, siparişten teslimata kadar değişen e-ticarette görmüştük. Peki, bütün bu süreçlerin sonunda geldiğimiz yer itibarıyla hızıyla baş döndüren e-ticaret ve ekosisteminde hangi trendleri iş modellerine entegre etmemiz gerekecek?
İşte trend ve yönelimlerde ilk tespitler: Emotional Spending (Duygusal Satın Alma), Authentic Automation (Otantik Otomasyon), Digital Cleansing (Dijital Yalınlık), Gamification (Oyunlaştırma) ve Enflasyon Etkisi…