Eczacıbaşı Topluluğu plaza diline savaş açtı! “Uydurukça’ya Son!”
Eczacıbaşı Topluluğu, 2013 yılında başlattıkları “Uydurukça’ya Son!” kampanyalarını yeni bir video ile devam ettiriyor. 11 yıl önce başlayan ve sık sık gündeme getirilen “Uydurukça’ya Son!” kampanyası, çalışma yaşamında sık sık kullanılan yarı Türkçe yarı İngilizce ifadeler yerine, doğru dil kullanımını teşvik ediyor.
Eczacıbaşı Topluluğu’nun sosyal medya hesaplarından paylaşılan videoda, “Uydurukça hepimizin dilinde… Bu tuhaf dili daha az kullanmaya çalışarak kendimizi açık, yalın ve net ifade etmek de bizim elimizde…” denildi.
Kampanyanın son videosunun açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
“Eczacıbaşı’nda plaza diline sıkışıp kalmıyoruz, Uydurukça’ya Son! veriyoruz.
2013 yılında “uydurukça” konuşma diline dair farkındalık yaratmak ve doğru kullanımları hatırlatmak amacıyla hayata geçirdiğimiz Uydurukça’ya Son! kampanyamızı yeni bir anlayışla tekrar ele alıyoruz.
Özellikle iş yaşamında Türkçe-İngilizce kelimelerin harmanlanması ve Türkçede olmayan dil kalıplarının Türkçeye uyarlanması ile oluşturulan “plaza dili” ya da Eczacıbaşı Topluluğu olarak bizim deyimimizle “uydurukça”’ ile ortaya kimsenin anlamadığı bir dil çıktı.
Uydurukça hepimizin dilinde… Bu tuhaf dili daha az kullanmaya çalışarak kendimizi açık, yalın ve net ifade etmek de bizim elimizde…”
Eczacıbaşı Dynavit’ten kadınlara destek veren reklam filmi “Başaracaksa Başaracak”