Effie’ler sahiplerini buldu
Bu yıl 6. kez düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri, rekor başvuru adedine ulaştı. 291 kampanyanın 30 farklı kategoride yarıştığı organizasyonda, Effie almaya hak kazananlar Grand Tarabya Oteli’nde yapılan ödül töreninde açıklandı. 23 kampanya altın, 19 kampanya gümüş, 17 kampanya ise bronz Effie kazandı.
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlenen reklam dünyasının ‘Oscar’ı “Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması”nın ödül törenin dün akşam Grand Tarabya Oteli’nde yapıldı.
Bu yıl 291 başvuruyla dünya çapında başarı elde edilen yarışmada; en fazla başvuru yapılan kategoriler Dijital Uygulamalar 22, Lansmanda Başarılı 22 ve Kozmetik ve Kişisel Bakım 20 olarak gerçekleşti.
Eti, Unilever, Ülker ve Vestel’in sponsorluğunda gerçekleştirilen 6. Effie organizasyonun finalinde konuklara seslenen Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, bu yıldan itibaren her yıl düzenlenme kararı alınan yarışmanın gördüğü yoğun ilgiden büyük mutluluk duyduğunu söyledi. “Dünyada farklı türde pek çok yarışma düzenleniyor. Bunlar arasında Effie’nin çok özel bir yeri var. Effie reklam yatırımlarının geri dönüşü, -marketing challenge- üzerine kurulu bir yarışma. Reklamverenler olarak işimizin odağının tam da bu olduğunu söyleyebilirim. Yaratıcılık marka farklılaştırmasının başlıca unsurudur, ancak asıl peşine düşülmesi gereken etkisi kanıtlanmış bir yaratıcılık olmalıdır” diyen Pura, Effie’nin reklam dünyasındaki yarışmaların altın standardı olarak nitelendirildiğini vurguladı.
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner ise jürinin başvurular arasından seçim yapmakta çok zorlandığını dile getirerek, “Effie’ye olan yoğun ilgi ve seçim sürecindeki zorlanma, Türk reklamcıların kaydettiği ivmenin önemli bir göstergesi” dedi.
Effie Türkiye Jürisi ön elemede 2 gün, finalde 2,5 gün, olmak üzere 4,5 gün süreyle titiz ve yoğun bir çalışma yaptı. Her jüri üyesi 2.062 sayfalık dokümanı iki kez, yaklaşık 30 saatte dikkatle okudu ve toplam 7 saat uzunluğundaki yaratıcı işleri izledi.
İşte 2014 Effie’nin şampiyonları:
1. Temel Gıda Maddeleri
Bronz Alametifarika-Pınar -Pınar Süt Pınar Süt -Universal Mc Cann
Gümüş Happy People Project – Sütaş – Sütaş Ramazan Kampanyası Sütaş – People Communications
Altın Alametifarika -Pınar – Aç Bitir Pınar Aç Bitir Tam Gelir Pınar – Et Viseum
2. Tatlı-Tuzlu Atıştırmalıklar
Bronz Rafineri – Eti – Canga Dağınık Sevenlere Eti Canga – Eti Gıda
Gümüş Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi- Eti Gıda- Isırık- MG Initiative
Altın Alice BBDO – Lay’s -Lay’s Kaşık Fritolay
Altın- Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi- Eti- Şekl-i Şahane Lansman- MG Initiative
3. Buzdolabı Atıştırmalıkları ve Dondurmalar
Bronz Y&R Reklamevi – Danette – Lezzet İçin Yapılan Hileler – Danone Türkiye
Gümüş Y&R Reklamevi – Danino – Otonomi – Danone Türkiye
Altın Mindshare- Magnum – Magnum Pink & Black Unilever Colors- Lowe İstanbul, Excel İletişim
4. İçecek
Bronz – Plasenta – Doğadan Bay Hastalık
Bronz – Brand The Bliss – Yeni Rakı- ALA İşte O Zaman ALA Olur – Mey İçki/Yeni Rakı
Gümüş – Alice BBDO – Tropicana – Tropicana Lansman – PepsiCo OMD, Brick, LOTS, MCS
Altın – BLAB – Yeni Rakı Bi’ Büyük Hareket – Mey İçki/Diageo
5. Kart Ödeme Sistemleri
Bronz- Happy People Project- Kazandıran Bank Kart Kampanyası- Ziraat Bankası
Gümüş- Medina Turgul DDB- Türkiye İş Bankası- Maximum Kart Şimdi Müzekart-Carat
6. Banka-Sigorta ve Finansal Hizmetler
Bronz- Manajans JWT – TEB- TEB’den gerçek bir iletişim hikayesi- OMD-Ticktockboom
Gümüş – Publicis Yorum – ING BANK- ING Eski Köye Yeni Adet Kampanyası- Mediateam/OMD
Gümüş – TBWA\Istanbul – Akbank – Akbanklı hep Farklı – Akbank Mediacom
Altın TBWA\Istanbul – Akbank – Esnaf Kardeşliği – Akbank Mediacom, No Comment
7. Dayanıklı Eşyalar
Bronz – Rafineri – Profilo – Profilo Dayanıklı Ev Aletleri
Bronz Alafortanfoni – Vestel – 14 Şubat’ta Ne Alınmaz? – Vestel Mediacom
Gümüş TBWA\Istanbul – Beko- Yenilik Yaratmak İçin ürünleri Yeniden Tanımlamak
Altın Alice BBDO – Karaca – Karaca İmaj Kampanyası – Karaca A.Ş Proximity İstanbul
8. Temizlik Ürünleri
Bronz Lowe İstanbul – Domestos – Domestos Rezervuar Blok Lansmanı – Unilever Mindshare, Ünite, Brand IT
Gümüş TBWA\Istanbul – Selpak- Kağıt Havlu Kullanımında Davranış Değişikliği- Unilever
Gümüş – Grey İstanbul – Fairy – Fairy Bulaşık Makinesi Kapsülü – Procter&Gamble
Altın Grey İstanbul – Fairy- Fairy Elde Yıkama Bulaşık Deterjanı- Starcom/Mediacom/Lamba Dijital/Sesli Harfler/Arc
9. Kozmetik – Kişisel Bakım
Bronz – Rabarba – Clear- Clear Hayatın Her Sahnesinde Sıfır Kepek- Mindshare/Excel İletişim/Medyabank/Brand IT
Gümüş- Ogilvy&Mather İstanbul- Kimberly Clark- Kızım için Huggies oğlum için Huggies- Mindshare/Ogilvy PR/WON/Essance PR
Gümüş – Ogilvy & Mather İstanbul – Dove – Men+Care Dove Men Bakımın Erkekçesi – Unilever
Altın McCann Erickson İstanbul – Duru – Her Duşta Canlılığı Hisset Evyap – Starcom MediaVest, Zadaca
10. Emlak-Yapı-Dekorasyon
Gümüş TBWA\Istanbul – Artema- Engin, standartlarını zorlayan Artema’ya karşı- Idea Bakery
11. Otomotiv
Bronz Alametifarika – Toyota Auris Bekle Hayat Geliyoruz Biz – Toyota Türkiye – MG Initiative, Kompüter
Gümüş Medina Turgul DDB – Volkswagen – Volkswagen Lovemark Kampanyası – Doğuş Otomotiv
Altın Leo Burnett İstanbul – FIAT 500L Lansman – Tofaş Türk
12. Otomotiv Ürünleri
Bronz TBWA\Istanbul – Aygaz- Kış ve Yaz Performans Kampanyaları
13. Medya – Yayın
Bronz – Concept – Fanatik Gazetesi – Fanatik E-Gazete Kampanyası – Doğan Gazetecilik Mindshare, United People
Gümüş TBWA\Istanbul – Hürriyet – Hürriyet Benim – Hürriyet Gazetecilik
14. Bilgi Teknolojileri
Bronz Manajans JWT – Gnçtrkcll Geri Gelsin – Turkcell – Mindshare, Wanda Digital
Gümüş – Medina Turgul DDB – Vodafone- Eve Değil Sana Bağlı İnternet- OMD/C-Section/Plasenta/Red Unit
Gümüş BLAB – Intel – Fantastik Değişim
Altın- Medina Turgul DDB- Vodafone- Süper İnternet, Bi Saniyede Değişir Dünya- OMD/C-Section/Plasenta/PR
15. Ulaşım-Turizm-Eğlence-Spor
Bronz InnoceanWorldwide Turkey- THY- Miles&Smiles Lansman Kampanyası- People Communications/Vivaki
Gümüş BLAB – Tatil.com – Erken Rezervasyon – Met Global
17. Perakende
Bronz TBWA\Istanbul – IKEA- Sınırsız Hayal Gücüne Uyum Sağlayan Çocuk Mobilyaları
Gümüş Medina Turgul DDB – Domino’s Pizza – Acıkınca Kafan Dominos’a Gider – Karbonat
Altın TBWA\Istanbul – Teknosa- Hayat Çok Güzel
18. Sivil Toplum Kuruluşları
Altın Grey İstanbul – Darüşşafaka – 150. Yıl Kampanyası – Darüşşafaka Cemiyeti
22. Sınır Ötesi Başarı
Altın TBWA\Istanbul – Beko- Reklam Yatırımını Sürdürerek Avrupa Ligi’nde Sınıf Atlama
24. Bütçesi Küçük Etkisi Büyük
Altın Leo Burnett İstanbul – Bilyoner.com – Bahisci Profilleri – Bilyoner İnteraktif Ping Dijital, Periscope Dijital
26. Lansmanda Başarılı
Altın Leo Burnett İstanbul – FIAT 500L Lansman – Tofaş Türk- Pure New Media/People Communications
27. Marka Aktivasyonu
Altın McCann Erickson İstanbul – Coca-Cola – Rock’n Coke- Carat Medya/C-Section/Showhow
28. Medyada İnovasyon
Altın-Mobilike- Procter&Gamble-Duracell Şarj Hedefleme-Mediacom
29. Dijital Uygulamalar
Altın C-Section – Coca Cola- Rock’nCoke Ben Niye Yokum- Carat/Showhow/Plasenta/Jingle Jackson/McCann İstanbul
Altın Wanda Digital – gnçtrkcll 14 Kubat – Turkcell Mindshare
30. Sürdürülebilir Başarı
Altın Lowe İstanbul – OMO Kirlenmek Güzeldir – Unilever Mindshare, Ünite, 41?29!
Altın Alice BBDO – Lay’s- Lay’s Sürdürülebilir Başarı İletişimi- OMD/Platform Tanıtım
Altın Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi – Denizbank – Issız Ada – MG-Initiative