Ekim ayının en çok dikkat çeken global kampanyaları!
Dünyayı yeniden inşa et!
Oyun oynamanın hayal gücü ve yaratıcılık üzerinde tartışmasız büyük bir etkisi var. İşin içine bir de “Lego” girince “dünyayı yeniden inşa etmek” mümkün! Lego kendi sloganını yeni kampanyasıyla perçinleyerek izleyenleri adeta dünyayı yeniden inşa etmeye davet ediyor. Gerety Awards’tan Communication Cut’ta Bronz almaya hak kazanan eğlenceli kampanya BETC imzası taşıyor. Çalışmanın yaratıcı yönetmeni ise Rémi Babinet.
“Yanımda çantam oturuyor”
Eski zamanlarda toplu taşıma araçlarında, pek değerli çantalarına özel bir koltuk ayıran yolcular genellikle tepki çekerdi… Yeni normalle beraber bu durum değişirken, İsveçli taşımacılık şirketi Vasttrafik, Forsman & Bodenfors iş birliğiyle yan koltuğa oturma hakkı kazanan çantalar için özel bir tasarım hazırladı.
Saçlara sınır var, yaratıcılığa yok!
Kadınların saçlarını göstermesinin yasak olduğu bir coğrafyada saç bakım ürünleri üreten bir marka sektöre nasıl adım atmalı? İranlı saç bakım ürünleri markası Zi bu zorlu soruya kendi topraklarından ilham alarak yanıt vermeyi tercih etti ve İranlı meşhur bir şairin bir kadının saçlarının güzelliğini anlattığı dizeleri paketlerine taşıdı. Posterlerinde saç gösteremiyor olmayı da imgesel bir dille aşan marka saçların yerine beta balığını yerleştirdi. Bu yaratıcı çıkış planı Zi’ye Gerety Awards’ta Communication Cut Bronz ödülünü de getirdi.
Yarın bu geceden başlar
Geçen seneler yüzünüzden okunmasın diye hangisine daha çok ihtiyaç duyuyorsunuz? Güzellik kremlerine mi, vitamin haplarına mı yoksa enerji içeceklerine mi? Sağlıklı bir hayat için en temel gereksinimin uyku olduğuna vurgu yapan IKEA, Mother London iş birliğiyle yaratıcı bir ilan kampanyası hazırladı. Kampanyada sağlıklı bir hayat için iyi uykunun önemine mizahi bir dille vurgu yapılıyor.
Happy Meals’la serüvene çık
Edebiyatı ve öyküleri böyle eşsiz kılan nedir? Çoğuna göre bu sorunun yanıtı “İnsanı çıkarttığı serüvenler ve bambaşka bir evrende var almanın büyüsü”. McDonald’s çocuk menüleriyle birlikte kitap vermeye başladığından beri tam 60 milyon hikayeyi çocuklarla buluşturmuş. TBWA\Paris ise bu durumu etkileyici bir macera filmiyle taçlandırdı. Reklam filmi izleyenleri büyüleyici güzellikteki bir dünyaya götürüyor.
Hayat kurtaran emoji!
Birleşik Arap Emirlikleri’nden “Friends of Cancer Patients topluluğu” Pembe Ekim kapsamında Meme Kanserine karşı kendi kendine muayenenin önemini vurgulamak ve farkındalığı artırmak adına yeni bir kampanya başlattı. Hepimizin hayatında yer edinmiş olan emoji’lerden biriyle başlatılan kampanyayla erken teşhisin ve özellikle meme kanseri tümörlerinin yüzde 80’inin kendi kendine muayeneyle tespit edildiğine vurgu yapılırken, bu “zorlu yolculuğu yalnız yürümeyeceksin” mesajı veriliyor.
Sahte Boomer’larla mücadele
Son zamanlarda okuduğunuz, kulağınıza çarpan neredeyse doğruluğuna ilk bakışta ikna olduğunuz yanlış bilgileri ve haberleri düşünün… Işık hızında yayılan bu yanlış haberler döngüsünü en çok besleyenlerse Baby Boomer’lar. Diğer nesillere oranla yedi kat fazla yanlış haber paylaşan bu nesil için Miami Ad School Sebastiao Assis imzası taşıyan bir kampanya başlattı. Sahte haberlere bilinçli bir şekilde etiketlenen baby boomerlar gönderiye tıkladıklarında kampanyanın linkine yönlendiriliyorlar ve açılan sitede sahte haberlerin nasıl anlaşılabileceğine dair bilgilendiriliyorlar…
Filtrelerle gözünü kapama!
Trafik kazalarını engellemek için 1949 yılından bu yana mücadele eden Associations Prevention Routiere yeni bir kampanya yayınladı. Hali hazırda trafik kazalarının pek çok öngörülemez sebebi varken, trafikte cep telefonu kullanıyor olmak felakete davetiye çıkarmaktan başka bir şey değil. Son yıllarda neredeyse pek çokları için bağımlılık seviyesine dönüşen cep telefonu kullanımına karşı geliştirilen kampanya sürücülere “Dikkatini sadece yola ver” mesajını sürücülerin gözlerini filtrelerle kapatarak veriyor…
Alexa! 10 saniye geri alır mısın?
Bir savaş filminin en can alıcı sahnesinde kahramanımız sevdiği kadının kollarında can verirken kimin defalarca durdurma ve geri alma lüksü var? Yönetmenin mi? Yoksa Alexa’nın mı? Amazon’un Alexa için “İhtiyacın olan tek şey ses” sloganıyla yayınladığı eğlenceli kampanyası bu soruya yanıt veriyor. Bir yandan ütü yaparken diğer yandan film izleyen karakter Alexa’ya verdiği komutlarla kaçırdığı sahneyi defalarca izleme şansına ulaşıyor…
Sevdikleriniz çevirim dışı…
Cep telefonlarıyla geçirilen süre her geçen gün artıyor. Tam elimizden bırakıyoruz ki, bir yeni bildirim daha ve ardından telefonumuz yeniden elimizde… Bu durum elbette ki hem kendi hayatlarımızı hem de hayatı paylaştığımız insanları doğrudan etkiliyor. Miranda Technology, bu etki üzerine dikkat çekmek amacıyla bildirim seslerini taklit eden çocukların başrolünde olduğu bir kampanya yayınladı. Ebeveynlerinin dikkatini çekmek isteyen çocuklar bildirim seslerini taklit ederken kampanya “Daha fazla çevrimdışı olun” mesajı ile bitiyor.