Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor
Ipsos’un gerçekleştirdiği “Yeni Dünya Düzeni” araştırmasına göre Türkiye’nin neredeyse yarısı elektronik oyun oynuyor. Hem bilgisayarda hem de telefonda en çok oynanan oyun “PUBG: Battlegrounds” olurken en çok kullanılan ekipman kulaklık olarak verilere yansıyor. Oyun oynamak için olmazsa olmaz değil ancak yeni nesil cihazlar hayalleri süslemeye başladı bile…
Türkiye’nin neredeyse yarısı elektronik oyun oynuyor
Hem sosyal izolasyonun etkileri hem de enflasyon sebebiyle alım gücünün düşmesi birçok kişinin elektronik oyun oynamayı en uygun fiyatlı ve keyifli aktivite olarak konumlandırmasına yol açtı. Böylece nerdeyse her iki kişiden biri elektronik oyun oynamaya başladı. Pandemi sonrasında tüketicilerin önemli bir kısmı yeni ve mobil oyunlarla tanıştı, imkânı olanlar ise donanımlarını güçlendirdi.
Hem bilgisayar hem de telefonda en çok “PUBG: Battlegrounds” oynanıyor
Oyun tercihleri kullanılan cihaza göre değişiklik gösterse de oyuncuların favorileri net… Bu kapsamda PUBG, Valorant gibi FPS türünde oyunların öne çıktığı görülüyor.
Konsolda ise FIFA ve PES elektronik oyunları tercih ediliyor.
Hayallerde sanal gerçeklik gözlüğü var
En çok tercih edilen oyuncu ekipmanlarına bakıldığında açık ara farkla “kulaklığın” satın alındığı dikkat çekiyor.
Oyun kalitesini ve oyuncunun konforunu etkileyen ekipmanlar sorulduğunda ilk sırayı yine kulaklık alıyor. Ardından mouse ve klavye geliyor.
Oyunculara en çok sahip olmak istediği ürünler sorulduğunda gözler yeni nesil cihazlara çevriliyor. Sanal gerçeklik gözlüğü, simülasyon setleri ve oyuncu koltuğuna olan talep elektronik oyun dünyasının dönüşüme hazır olduğunun göstergesi olabilir.
Hard-core oyuncuların tercihi Twitch
Elektronik oyuncuların kaynak takibi kişisel tercihlere göre değişse de eski yayınlar yada canlı yayın takibi gibi çoklu seçenek sunan YouTube, kanallar arasında ilk sırada yer aldı. Bununla birlikte Twitch, hem oyun mekanikleri hem de oyunlarla alakalı bilgi paylaşımı sağladığı için hard-core oyuncular tarafından en çok tercih edilen kanal oldu.
Elektronik oyun oynayan kişi sayısı daha da artacak
Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Bir süre önce dünya çapında elektronik oyun sektöründeki prodüksiyon harcamalarının sinema sektörünü geçtiğini okuduğumda şaşırdığımı itiraf edeyim. Elektronik oyunların muazzam bir ivme kazandıklarını elbette görüyordum ama yine de bu bilgi çok benim için çarpıcı olmuştu. Bu yaz yaptığımız araştırmanın sonuçları bu büyük ivmeyi doğrular nitelikte. Cep telefonlarının birer bilgisayar kapasitesine erişmesi ile birlikte elektronik oyun gündelik hayata daha fazla girdi. Elektronik oyun konusunda yayın yapan sosyal medya kullanıcıları da hem dünyada hem Türkiye’de olağanüstü popüler oldular. Ülkemizde neredeyse her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor. Bilişim çağında doğanların nüfus içindeki payının zamanla artması ile bu oranın daha da yükseleceğini söylemek zor değil.”
Araştırmanın Metodolojisi:
Haberde yer alan veriler Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Yeni Dünya Düzeni” çalışmasından derlendi.
- Yeni Dünya Düzeni : Araştırma ABC1C2 sosyo-ekonomik statüye sahip, 18-45 yaş arası, Türkiye NUTS12 bölge ve demografik dağılımını yansıtacak şekilde 81 ilde, 3000 birey ile online anket yöntemi (CAWI) üzerinden gerçekleştirildi. Araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± 1.8’dir.
- Türkiye temsili görüşmelerde elektronik oyuncu profili oransal olarak belirlendikten sonra, kitlenin kategori değerlendirme ve beklentilerini anlamak için 501 görüşme yapıldı.
- Araştırmanın sahası Temmuz 2022’de gerçekleştirildi.
Türkiye’nin metaverse ile imtihanı
Facebook adını “Meta” olarak değiştirdiğinden bu yana bilinirliği katlanarak artan metaverse evreninin pazarlama dünyasının tam da merkezinde konumlandığına şüphe yok. Fiziksel dünyanın sınırlarını aşan rekabet sanal evrende de kıyasıya bir mücadeleye dönüşüyor ve bugünlerde markalar sanal evrende mevzileniyor… Peki, sanal evrene atılan bu adımların ve devasa yatırımların toplumda nasıl bir karşılığı var? Sınırların kalktığı bir evrende tüketici en çok neleri deneyimlemek istiyor? Türkiye’deki metaverse algısı İngiltere ve ABD gibi batı pazarlarından nasıl farklılaşıyor? Yanıtlar YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Metaverse Algı Araştırması”nda…