Elon Musk’tan YouTube’a rakip X TV | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk, YouTube’a rakip olması planlanan video platformu X TV’nin beta sürümünün kullanıma açıldığını doğruladı. İlk olarak Android sürümü yayınlanan platform LG, Amazon Fire TV ve Google TV cihazlarında kullanılabiliyor. Uygulamanın kullanılabilmesi için bir X hesabına sahip olunması gerekiyor. Söz konusu uygulama, kullanıcılarına özel içerikler, canlı etkinlikler ve haberler sunmayı vadediyor.
Murat Ülker: “Dünyaya pazarlama öğretiyoruz!”
Murat Ülker, LinkedIn’de çok aktif, takipçi sayısı da etkileşimi de her gün artıyor. Aklımda hem birikimlerini dinlemek hem de kendisini daha yakından tanımak var. Hani derler ya gönlümdeki oldu, “Hadi gelin Ülker’in bir üretim şirketinden pazarlamayı odağına alan bir şirkete dönüşmesini konuşalım” dedi. Murat Ülker’in birikimleri ve bu sene 80. yılını kutlayan Ülker’in başarılarla dolu geçmişi, geleceğe ilişkin söylemleri çok değerli ve elbette kurumsal bir söyleşi hepimize pek çok şey öğretir ama ben madem sorularımıza zaman ayırdı o halde hayata ilişkin de konuşalım istedim. Kırmadı tüm sorularımı yanıtladı.
Günseli Özen’in Murat Ülker ile söyleşisinin ikinci bölümünü okumak için TIKLAYIN!
Polimat CMO’ların yükselişi!
Teknolojinin hızla gelişmesi ve tüketici davranışlarının günbegün karmaşıklaşmasıyla birlikte giderek daha dinamik ve çok yönlü bir alana dönüşüyor pazarlama… Bu dönüşüm de pazarlamacıları tek bir alanda uzmanlaşmak yerine birçok farklı disiplini bir araya getirebilen, yani “polimat” özelliklere sahip olmaya zorluyor… Peki, polimat olmak isteyen bir pazarlamacı kendini hangi alanlarda geliştirmeli? Çok yönlü olmak pazarlama profesyonellerine ne tür avantajlar sağlıyor? Deloitte, Technology & Transformation Business Unit Leader Hakan Göl liderliğinde ve elbette Türkiye’nin polimat pazarlamacılarıyla bu sorulara yanıt aradık…
Döner Almanya’yı fethetti: Almanlar haftada en az 1 kez döner yiyor!
Twentify’ın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai, dönerin Almanya’da nasıl bir tutkuya dönüştüğünü bir araştırmayla ortaya koydu. Çalışma bu lezzetli fast food’un, tüketici alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiğine dair ilginç sonuçlara işaret ediyor.
Almanya’da döner denince akla gelen sadece bir atıştırmalık değil; hızla tüketilen, pratik bir yemek alternatifi ve çok kültürlü bir toplumun parçası haline gelmiş bir yiyecek. Twentify’ın yapay zeka platformu Quals.ai tarafından yapılan araştırma, dönerin Alman tüketiciler arasındaki yerini ve algısını derinlemesine inceledi. Araştırma sonuçları, dönerin lezzeti ve sağlıklı içeriğiyle neden bu kadar sevildiğini, aynı zamanda artan fiyatlar ve besin değerine yönelik endişelerin nasıl şekillendiğini ortaya koyuyor. Çalışmanın verilerine göre döner, bir fast food ürünü olmaktan öte Almanya’da yaşayan farklı kültürler için artık bir ortak payda…
Okul alışverişi için velilerin ortalama bütçesi kaç TL?
Hepsiburada, 16 Eylül 2024 tarihine kadar geçerli olacak okula dönüş kampanyasını başlattı. Söz konusu kampanya süreci ve Hepsiburada tarafından gerçekleştirilen “Okula Geri Dönüş – Alışveriş Dinamiklerini Anlama Araştırması’nın sonuçları Hepsiburada Ticari Grup Başkanı (CCO) Ender Özgün tarafından bugün gerçekleşen basın toplantısında açıklandı.
Araştırmada öne çıkan diğer bulgular ise şöyle:
- Kırtasiye ürünleri ve ayakkabı her yaş grubunda, en çok tercih edilen kategoriler arasında yer alıyor. Onları yüzde 69 ile çanta takip ediyor.
- Araştırmaya katılan aileler, okul alışverişine ortalama 10 bin TL bütçe ayırıyor. Araştırmaya göre, 1000 TL’den daha az bütçe ayırdığını belirtenlerin oranı yüzde 1, bin- 2 bin TL arası bütçe ayırdığını söyleyenlerin oranı yüzde 3, 2-3 bin TL arası bütçe ayırdığını belirtenlerin oranı yüzde 8, 3-5 bin TL arası bütçe ayırdığını belirtenlerin oranı yüzde 15, 5-7 bin TL arası bütçe ayırdığını belirtenlerin oranı yüzde 19, 7-10 bin TL arası bütçesi olduğunu ifade edenlerin oranı yüzde 13 olurken; 10-15 bin TL’den daha fazla bütçesi olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 20 olarak araştırmaya yansıdı. 15 bin TL’den daha fazla bütçesi olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 17 olarak araştırmaya yansıdı.