Emlakjet, tüketiciyle kurduğu bağı mizahla pekiştiriyor
Herkese hayalindeki emlağa hızlı ve kolay ulaşmasının yollarını sunmak amacıyla yola çıkan Emlakjet, son dönemde iletişim çalışmalarında mizahi bir dil kullanmayı tercih ediyor. Emlakjet Pazarlama Müdürü Gözde Soylu “Çok yaygın bilinen ve çokça klişelerin olduğu, ekonomik durumdan bağımsız benzer sorunların yaşandığı konuları olan bir sektördeyiz. Bunları esprili bir dilde reklam filmlerimize taşıyarak tüketici ile kurduğumuz bağı pekiştirmeyi hedefledik” diyor…
Emlakjet, gayrimenkul sektöründeki klişeleri tiye aldığı reklam filmleri serisiyle ortaya oldukça eğlenceli bir iş çıkardı. İletişim dilinizi mizahi bir noktaya taşımanızın ardındaki içgörüler nelerdi?
Emlak konusu kiralama, satın alma veya satış fark etmeksizin herkes için yeterince stresli. Fiyat artışları, nakde erişim, belirsizlikler gibi ekonomik boyutu bir yana, özellikle büyükşehirlerde dilediğiniz semtte ev bulmak dahi başlı başına bir mesele. Bulduktan sonra bile tüketiciyi strese sokan birçok prosedürü oluyor. Her geçen gün emlak piyasası daha fazla hareketliliği beraberinde getiriyorken, tüketicilerin aradığı veya istediği eve tam istediği zamanda ulaşabilmesi çok değerli. Bu noktada emlak konusunda çok temel bir içgörü olan “zamanında almak, zamanında harekete geçmek” motivasyonu çıkış noktamız oldu.
Emlakjet olarak, kendimizi konut arayanların veya satanların yol arkadaşı olarak görüyoruz. Marka konumlandırmamızda Emlakjet’i, “gayrimenkul sektöründe insanların sorunlarını çözen bir kahraman” ve tüketici ile samimi iletişim kurabilecek bir marka olarak konumlandırıyoruz. Dolayısıyla böyle konumlandırdığımız bir markanın iletişim dünyasını da tüketiciyi anlatan, aynı dilden konuştuğu ve samimi bir noktaya taşımayı doğru bulduk.
Çok yaygın bilinen ve çokça klişelerin olduğu, ekonomik durumdan bağımsız benzer sorunların yaşandığı konuları olan bir sektördeyiz. Bunları esprili bir dilde reklam filmlerimize taşıyarak tüketici ile kurduğumuz bağı pekiştirmeyi hedefledik.
“Çözüm net Emlakjet!” söylemi tüketicilerde nasıl bir karşılık buldu?
Kullandığımız ‘Cevap Net Emlakjet’ sloganını, gayrimenkul sektöründe kullanıcıların yaşadığı güncel sorunlara çözüm sunan hizmetlerimizi öne çıkarmak amacıyla yeni reklam kampanyamızda ‘Çözüm Net Emlakjet’ olarak değiştirdik. Emlağın her aşamasında çözüm platformu olarak uçtan uca kullanıcının yaşadığı sorunlara çözüm getirmeyi amaçlıyoruz. Tüketicinin emlak konusunda çözüm sunduğumuzu algılaması yönünde pozitif bir etkisi olduğunu artan trafik sayılarımızda görebiliyoruz.
Emlakjet tüketicilere hangi alanlarda jet çözümler sunuyor?
Konut satın almak ya da yatırım yapmak isteyenlerin en büyük sorunu; doğru evi, doğru fiyat ve doğru zamanda bulamaması. Emlakjet Jet Fırsatlar olarak sunduğumuz hizmet ile masaüstü ve mobil web alanlarında yer alan JetFırsat kategorisine tıklayan kullanıcılar, bölgelerindeki en uygun fiyatlı evlere hızlı bir şekilde ulaşabiliyor.
Jetsat hizmetimiz acil nakit ihtiyacıyla evini satmak isteyenler için hızlı ve güvenli çözüm sunarak ihtiyaç duyulan nakde 5 gün içerisinde ulaşabilme imkanı sağlıyor.
Daha birçok hizmeti sunduğumuz yeniliklere geçtiğimiz ay hayata bir yenisini ekleyerek Jettaşın hizmetimizi kullanıma sunduk. Jettaşın, taşınma ihtiyacı olanlara güvenli ve sorunsuz nakliye hizmeti veren firmaları bir araya getiriyor; böylece kolay, güvenli ve sorunsuz taşınmalarını sağlıyoruz. Taşınma için nakliye ihtiyacı olanlar Emlakjet mobil uygulaması ya da web sitesi üzerinden Jettaşın alanına giriş yaparak, ihtiyacın uygun paketi seçerek 7 gün 24 saat talepte bulunabiliyor.
Hayalindeki evi arayanlara çözüm ortağı olmak hedefimizle teknolojik alt yapımıza önemli yatırımlar yaparak, emlak yolculuğunda tüketicilerin her aşamada yanlarında olacağımız yenilikleri geliştirmeye devam edeceğiz.
Emlakjet sektördeki rakiplerinden hangi noktalarda ayrışıyor?
Türkiye gayrimenkul sektöründe ilk akla gelen teknolojik platform olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Yenilikçi çözümlerimiz ve sunduğumuz teknolojilerle rakiplerden ayrışıyoruz.
Değişen tüketici beklentilerini siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu doğrultuda aldığınız aksiyonları sizden dinleyebilir miyiz?
Emlak denildiğinde ilk akla gelen konut oluyor; fakat bunun içerisine taşınmazların hepsi giriyor. Ve sadece satış değil, taşınmazın kiralanmasını da kapsıyor. Biz bu noktada Emlakjet’i emlak ile ilgili tüm konularda tüketicilerin yol arkadaşı olarak görüyoruz. Değişen yaşam koşulları, kentleşme gibi unsurları göz önünde bulundurduğumuzda tüketicinin temel ihtiyaçları arasında yer alan bir konuda hizmet veriyoruz. Evini arayan tüketicinin tüm beklentilerine “Çözüm Net Emlakjet” diyoruz. Bunun için de hayatlarını kolaylaştıracak birçok hizmet sunuyoruz.
Emlak pazarlarken strateji geliştiren ve çeşitli reklam kanalları ile marka oluşturma faaliyetlerine önem veren, geleneksel emlakçılık kalıplarının dışına çıkan bir firmayız. Rekabet avantajı kazanmak için pazarlama faaliyetlerimizde güçlü stratejiler geliştirerek inşaat firmaları için ürün geliştirmekten, gayrimenkul danışmanları için hizmetlerinde çeşitlilik sağlamaya kadar birçok konuda nitelikli çözümler hayata geçiriyoruz. Bilgi çağının teknolojik imkanlarından yararlanarak güçlü adımlar atıyoruz.
Emlak sektöründe öne çıkan trendler neler?
Gayrimenkulün büyüklüğünü düşündüğümüzde dijitalleşme oranı, teknoloji ve yapay zeka kullanımı hala yeterli seviyede değil. Bu konular gayrimenkul sektöründe önem kazanmaya devam ediyor. Gayrimenkul Teknolojisi diye adlandırabileceğimiz PropTech’in sunduğu hizmetler ve faydalar arttıkça kullanıcıların da tamamına yakınının dijital dünyayı emlak arama süreçlerine dahil edeceğini öngörüyoruz.
Önümüzdeki dönem için Emlakjet’in hedefleri neler?
İster satılık/kiralık, ister yatırımlık olsun aranılan emlağı en hızlı ve en kolay şekilde bulma fırsatı sunmak üzere 2006 yılından bu yana faaliyet gösteriyoruz. Ayda 60 milyon sayfa görüntülenme sayısı ile proptech (gayrimenkul+teknoloji) sektörünün en güçlü ve dinamik oyuncularından biriyiz. Yenilikçi birçok servisimizle sektöre de öncülük ediyoruz. Örneğin; JETSAT servisi ile dünyada örneklerini gördüğümüz i-buying’i Türkiye’de kullanıcılarına hizmet olarak sunan ilk ve tek gayrimenkul listeleme portalıyız. Alanında uzman, yüzde 42’si kadın olan 200’ün üzerinde çalışanımızla Türkiye’de 81 ilde ve KKTC’de varız ve hızla büyüyoruz.
Yakın gelecekte yapay zeka ve büyük veri, sektörün vazgeçilmez unsurları olacak. Akıllı ev teknolojilerindeki ilerlemeler, enerji verimliliği ve konfor artırımında önemli bir rol oynayacak. Ayrıca, makine öğrenmesi ve yapay zeka, pazarın belirli bir bölgesinde gayrimenkul değerlerinin nasıl değişebileceğini tahmin etmede yardımcı olacak. Biz de Emlakjet olarak, ÇYS (Çevresel & Yönetişimsel & Sosyal (ESG)) çalışma ve iş birlikleriyle ülkemizde öncü bir konum üstleneceğiz.