En çalışkan markalar The ONE Awards’ta ödüllerine kavuştu
Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirdiği ve “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasını temel alan “The ONE Awards” Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” sahiplerini buldu. 5 Ocak’ta Raffles İstanbul Zorlu Center’da bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen ödül töreninde 2016 yılında itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıda katkısı bulunan ajanslar “halk jürisi” tarafından ödüllendirildi.
Pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde sonuçlar görkemli bir törenle açıklandı.
Bu yıl 43 kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde saha araştırması tamamlanarak ilk beşe kalan markalar belirlendi. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda 38 sektörün yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan paydaşları, 5 Ocak 2017’de Raffles İstanbul Zorlu Center’da gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The One Awards üçüncü yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 43 kategoride yılın itibarını artıran markaları ve paydaşlarını ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Ayrıca bu yıl en çok ödül alan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar da “Yılın En Başarılı Ajansları” ödülüne değer görüldü.
The One Awards: Markaların yıl sonu karnesi
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ödül gecesinde yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bizim sektörümüzde iş reklamveren tarafından yapılır ve paydaşlar arka planda kalır. Oysa marka ve itibar, bir takım çalışması sonunda ortaya çıkar. Ödüller ve festivaller bu arka plandaki isimleri ortaya çıkarır. The ONE Awards da üç katma değere vurgu yapıyor. Bunun yanında araştırmanın halk jürisi tarafından oylanması subjektiviteden uzak bir değerlendirme imkanı veriyor. The ONE Awards genel bir başarıyı değil yıl içinde yapılan çalışmaları değerlendirdiği için kıymetli. The ONE Awards’u markaların yıl sonu karnesi gibi değerlendirmek yanlış olmaz.”
Bu yıl The One Awards Ödül Töreni’nde “İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler” sözleşmesine imza atan Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), TOBB Medya ve İletişim Meclisi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) başkanlarına da sektöre yaptıkları katıdan dolayı plaket verildi.
İşte The ONE Awards 2016’nın kazananları:
Atıştırmalık Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Eti
Gıda Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Pınar
Gazlı İçecek Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Fanta
Gazsız İçecek Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Hayat
İletişim / Telefon Operatörü Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Vodafone
Bankacılık Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Akbank
Binek Otomotiv Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Ford
Ticari Otomotiv Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Mercedes
Gayrimenkul ve İnşaat Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: DKY
Kozmetik Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Avon
Giyim-Moda Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: LC Waikiki
Beyaz Eşya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Beko
Elektronik ve Teknoloji Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Samsung
E-Ticaret Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Hepsiburada.com
Küçük Ev Aletleri Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: King
Holding Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Sabancı Holding
Turizm ve Seyahat Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Setur
Kişisel Bakım Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Gliss
Sigorta Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Allianz Türkiye
TV Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: TV8
Gazete Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Hürriyet
Radyo Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: TRT FM
Yayıncılık ve Medya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: TRT
Ayakkabı – Çanta – Deri Giyim Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Derimod
Yılın En Başarılı Ünlü Kişileri: Tarkan
Ev Tekstili-Dekorasyonu Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Karaca Home
Yılın En Başarılı Cafe/Coffee Shop Markaları (Bu kategoride iki marka birincilik ödülünü paylaştı): Gloria Jeans
Yılın En Başarılı Cafe/Coffee Shop Markaları (Bu kategoride iki marka birincilik ödülünü paylaştı): Caribou Coffee
Mobilya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Kelebek Mobilya
Hava Yolları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Pegasus
Özel Eğitim Kurumları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Bahçeşehir Üniversitesi
Sağlık Kurumu Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Medipol Hastaneleri
Uluslararası Dernek-Vakıf Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Greenpeace
Ulusal Dernek-Vakıf Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Türk Eğitim Vakfı
Elektronik Market Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Media Markt
Akaryakıt Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Opet
Enerji Firmaları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Enerjisa
Lojistik Firmaları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Arkas Lojistik
İklimlendirme Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Alarko Carrier
Fast Food Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: MCDonald’s
Kredi Kartı Sektörü Yılın En Başarılı Markaları: Worldcard
En Yenilikçi Çözüm Ortağı: Multinet
Yılın En İtibarlı Medya Planlama Ajansı: Mindshare
Yılın En İtibarlı Reklam Ajansı: Ogilvy