Mobil mi PC mi? En çok hangi oyunlara para harcanıyor?
oyunfor.com’un yayınladığı 2023 oyun satışı raporuna göre, 2023 yılında mobil oyun satışları büyük ölçüde gerilerken, PC ve konsol oyun satışları yükselişe geçti. Ancak düşüşe rağmen en çok oyun içi satış yapılan 10 oyundan 4’ü mobildi…
2023 Türkiye oyun pazarındaki değişimler incelendiğinde, önceki yıllara göre bir düşüş yaşandığı göze çarpıyor. Özellikle 2019’dan itibaren hızla yükselen oyun alışverişleri, 2022’ye kadar mobil oyunların etkisiyle zirve yapmıştı ancak 2023’te, döviz kurlarındaki artış ve oyun yapımcılarının Türkiye’ye özel aldığı olumsuz kararlarla birlikte negatif bir ivme yaşandı. Bu olumsuz tabloya rağmen PC oyunları bu yıl da artış gösterdi. 2023 yılında satışların bir önceki yıla göre düşük olmasının en büyük nedeni mobil oyun satışlarındaki gerileme olarak gösterilebilir.
iOS tabanlı mobil cihazların oyundan aldığı pay artıyor
2023 yılında mobil oyunlar, geçtiğimiz yıla göre yüzde 14’lük bir düşüşle son dört yılın en düşük satış rakamlarını gördü. Bunda döviz kurlarındaki artış ve birçok mobil oyun firmasının Türkiye’ye özel yerelleştirme yapmaması etkili olmuş gibi görünüyor.
Geçen yıl olduğu gibi mobil oyunlardaki alışverişlerin çoğunluğu Google Play, yani Android tabanlı mobil cihazlar üzerinden yapılıyor fakat önceki yılın yüzde 88’lik satış oranı yüzde 58’e geriliyor. iOS tabanlı mobil cihazlar ise büyük bir yükselişle satışlardan yüzde 42’lik bir pay alıyor.
PLATFORM | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
PC | %26 | %20 | %21 | %30 |
Konsol | %22 | %19 | %20 | %25 |
Mobil | %52 | %61 | %59 | %45 |
Tüm kategorilerde en çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
En çok alışveriş yapılan oyunlar listesinde Valorant, PUBG Mobile, League of Legends gibi tanıdık isimler yer alıyor. Bu liste içinde dikkat çeken en önemli detay ise mobil oyunların hala önemli bir yer tutması ve ilk onda dört adet mobil oyunun bulunması.
- Valorant
- PUBG Mobile
- League of Legends
- Garena Free Fire
- Roblox
- Mobile Legends
- World of Warcraft
- Metin2
- Counter-Strike
- Lords Mobile
2023 yılında en çok alışveriş yapılan oyun mağazası
- Steam
- Microsoft Store
- Apple Store
- Google Play Store
- Gameforge Store
İllere göre dağılım
Oyun alışverişlerinde 2023 yılında da İstanbul’un liderliği devam ediyor. İstanbul’u, Ankara, Antalya, İzmir ve Bursa takip ediyor.
# | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
1 | İstanbul | İstanbul | İstanbul | İstanbul |
2 | Ankara | Ankara | Ankara | Ankara |
3 | İzmir | İzmir | İzmir | Antalya |
4 | Bursa | Bursa | Bursa | İzmir |
5 | Antalya | Antalya | Antalya | Bursa |
Yaş aralığına göre dağılım
2023 yılında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir çoğunluğu 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapılıyor.
YAŞ | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
18-21 | %4 | %5 | %4 | %3 |
21-30 | %45 | %45 | %47 | %49 |
30+ | %51 | %50 | %49 | %48 |
Cinsiyete göre dağılım
Kadınların oyunlara olan ilgisi ise yavaş bir şekilde artmaya devam ediyor ve 2023’te toplam oyun alışverişlerinin yüzde 33’üne ulaşıyor.
CİNSİYET | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
KADIN | %33 | %30 | %32 | %33 |
ERKEK | %67 | %70 | %68 | %67 |