En çok podcast dinlenen ülkeler hangileri?
We Are Social için Meltwater tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre dünya genelinde, çalışma çağındaki her beş internet kullanıcısından biri (yüzde 21,2) artık her hafta podcast dinlediğini söylüyor ve giderek daha popüler hale gelen sesli içerikleri dinlemek için günde ortalama 1 saat 2 dakika harcıyor. Verilere göre en çok podcast dinlenen ülke Brezilya olurken onu sırasıyla Endonezya, Meksika ve İsveç takip ediyor.
Podcast’e yönelik küresel ilgili artıyor
We Are Social için Meltwater tarafından hazırlanan araştırma sonuçları, 16-64 yaş arasındaki internet kullanıcılarının yüzde 21,4’ünün haftalık olarak podcast dinlediğine işaret ederken, Brezilya en fazla podcast dinlenen ülke (16-64 yaş arası nüfusun yüzde 42,9’u) olarak öne çıkıyor. Brezilya’yı sırasıyla Endonezya (yüzde 40,2), Meksika (yüzde 34,5) ve İsveç (yüzde 30,5) takip ediyor. Araştırmaya dahil edilen ülkeler arasında en az podcast dinlenen ülke ise Japonya (yüzde 4,1). Aynı araştırmaya göre dünya genelinde, çalışma çağındaki her beş internet kullanıcısından biri (yüzde 21,2) artık her hafta podcast dinlediğini söylüyor ve giderek daha popüler hale gelen sesli içerikleri dinlemek için günde ortalama 1 saat 2 dakika harcıyor.
Edison Research tarafından yayınlanan veriler ise podcast dinleyici kitlesinde günden güne cinsiyet eşitliğinin de dengelendiğini gösteriyor. ABD’de 18 yaşından büyük 1,567 kadın katılımcıyla yapılan çevrim içi görüşmeler sonucunda elde edilen verilere göre en az bir defa podcast dinlemiş olan kadın dinleyici oranı 2017’de yüzde 37 iken 2022’de yüzde 56 düzeyine ulaşmış durumda. Bu veriye göre 2022 yılı itibarıyla podcast dinleyicilerinin yüzde 52’sini erkekler, yüzde 48’ini ise kadınlar oluşturuyor.
Podcast’in küresel ekonomideki yansımalarını ortaya koyan araştırmalar ise podcast gelirlerinin 2021’de ilk kez 1 milyar doları aştığına ve o yıl yüzde 70’ten fazla artarak yaklaşık 1,5 milyar dolara ulaştığına işaret ediyor. Süren artış trendinin bu yıl 2 milyar dolara ulaşması ve 2024’te de ikiye katlanması bekleniyor.
Dinleyiciler içerik üreticileriyle bağ kuruyor
Podcast alanında küresel anlamda artmaya devam eden ilgiyi, podcast’in ve Poddy’nin geleceğini değerlendiren Poddy CEO’su Cüneyt Göktürk, “Tüm dünyada bireylerin ve markaların dijital içeriklere artan ilgisi paralelinde podcast içerikleri de kendine özel bir alan oluşturmaya, küresel anlamda büyük bir kitle tarafından takip edilmeye başladı. Bu artışı rakamlarla ortaya koyan veriler bize podcast’in yakın gelecekte daha önce hiç olmadığı kadar büyük bir dinleyici kitlesine ulaşacağını gösterirken, podcast’in de daha gelişmiş bir içerik formatı haline gelebilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Araştırmalarımızda sıklıkla karşımıza çıkan veriler dinleyicilerin dinledikleri içerik üreticileri ile samimi bir bağ kurduklarının altını çiziyor. Poddy’i de özünde bu bakış açısıyla hayata geçirdik. Daha önce hiçbir podcast platformunda bulunmayan etkileşim fonksiyonları ile geliştirdiğimiz Poddy, yalnızca anlatıcıların göründüğü bir platform olmanın ötesine geçerek dinleyicilerin de gerek beğenileri gerek yorumları gerekse de bizim “podcaps” diye adlandırdığımız 60 saniyelik mikro podcast kaydederek görünür olduğu ve seslerini duyurabildiği bir dijital uygulama. Bu özelliğiyle de dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor. Çünkü Poddy’nin de ortaya çıkışında etkisi olan podcastin etkileşimli bir platformda var olmasını sağlayan “çok sesli podcast platformu” olma faktörü bugüne kadar geliştirilmemişti” dedi.