En etkili reklamlar ödüllendirildi
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. iş birliğiyle düzenlediği 8. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın kazananları belli oldu. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2016’da; 28 altın, 25 gümüş, 42 bronz olmak üzere toplam 95 ödül sahiplerini buldu.
Pazarlama ve iletişim alanında dünyanın en zorlu ve itibarlı yarışması kabul edilen Effie Ödülleri dün akşam (11 Mayıs) düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Effie 2016 finalinde, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 223 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası yarıştı. Tüm dünyada 42 ülke ve 6 bölgede düzenlenen Effie Ödülleri’nin Türkiye ayağında bu yıl 15’i Özel Ödül olmak üzere 36 kategoride 95 ödül dağıtıldı.
Jüri Başkanı Pura: “Yeni kategoriler ile pazara mesaj verdik”
Törende bir konuşma yapan Effie 2016 Jüri Başkanı ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, rekor başvuru sayısına dikkat çekerek “Niceliksel artışı önemsiyoruz, ancak daha önemlisi niteliğin yükselmiş olması” dedi. Pura sözlerine şöyle devam etti: “2005’ten beri, 8 yarışma yılında önemli bir yol kat ederek pazarlama iletişimi etkinliği kavramını Türkiye’nin gündemine taşımaktan memnuniyet duyuyoruz. Bu yıl eklenen bazı kategoriler oldu; B2B Pazarlama ve Markalı İçerik… Bu kategorilerin açılmış olması, aslında, pazara mesaj niteliği taşıyor. Ülkemizde katma değerli ekonominin gelişimi için B2B alanında markalaşmaya ihtiyaç var, Effie yoluyla iyi örnekleri Türkiye’nin gündemine getirmek istiyoruz. Ayrıca dijital sadece bazı kategorilere hapsedilebilecek noktayı aştı, dijitalin ruhunu iyi yansıtan bazı kategoriler olduğu kadar, her kategoride de kuvvetli dijital uygulamalar artık yarışıyor.”
“Bu yıl yarışmamızı ‘Ödüllük Değil, Effielik’ sloganıyla yürüttük. Jürinin işi oldukça zordu. Ön elemeyi geçerek finalist olan 223 iş, büyük bir titizlikle ve sıkı bir rekabet içerisinde değerlendirildi. Bu süreç sonunda, ‘Effielik’ projeleriyle ödüle değer bulunan tüm marka ve ajansları kutluyorum.”
En Fazla Başvuru “Yeni Doğanlar” kategorisine
Emlaktan otomotive, modadan telekom sektörüne kadar çok geniş bir yelpazede pazarlama ve iletişim etkinliğini ödüllendiren Effie Türkiye’ye, Ocak 2015 ile Mart 2016 arasında TV, basın, radyo, açık hava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal ve bölgesel kampanyalar katıldı.
28 altın, 25 gümüş ve 42 bronz Effie Ödülü’nün sahiplerini bulduğu yarışmada en fazla başvuru yapılan kategoriler; Yeni Doğanlar/Relansman, Özgün Marka Deneyimi, İnternet-Telekom ve bu yıl ilk kez açılan Markalı İçerik oldu.
4 buçuk günlük değerlendirme maratonu
Effie Ödülleri’nde bu yıl 36 kategoride 412 başvuru ile rekor kırıldı. Sektörün önde gelen isimleri, akademisyenler ve profesyonel marka yöneticilerinden oluşan 22 kişilik jüri heyeti, kazananları 4 buçuk günlük değerlendirme sürecinin ardından belirledi.
8. Effie Türkiye Reklam Ödülleri Gecesinden Renkli Kareler
Effie 2016’da Altın Kazanan Marka ve Ajanslar
1)
Kategori: Moda/Tekstil Aksesuvar
Marka Adı: Pierre Cardin
Kampanya Adı: Bir Günlük İş
Reklamveren: Aydınlı Grup
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Team PR – IRPN, Maxus Medya Ajansı, Film Kitchen, 1000 Volt
2)
Kategori: Otomotiv
Marka Adı: Fiat
Kampanya Adı: Fiat Egea Lansman
Reklamveren: Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: Leo Burnett İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: People Initiative
3)
Kategori: Medya/Yayın
Marka Adı: D-SMART
Kampanya Adı: Televizyonunuz Sizi Uyutmasın
Reklamveren: D-SMART
Başvuran Ana Ajans: Mullen Lowe İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Future Bright
4)
Kategori: Medya/Yayın
Marka Adı: Meyhanedeyiz biz
Kampanya Adı: Gidersin
Reklamveren: Overteam NewMedia
Başvuran Ana Ajans: BLAB
Katkıda Bulunan Ajanslar:
5)
Kategori: Elektronik Ürünler
Marka Adı: Profile Dayanıklı Ev Aletleri
Kampanya Adı: Yeni Maksima Buzdolabı Lansmanı
Reklamveren: BSH Ev Aletleri – Profilo
Başvuran Ana Ajans: Rafineri
Katkıda Bulunan Ajanslar: Ogilvy PR, MVM Dijital, OMD
6)
Kategori: Restoranlar
Marka Adı: Bolulu Hasan Usta
Kampanya Adı: Gerçek Malzemeler Gerçek Lezzetler
Reklamveren: Bolulu Hasan Usta
Başvuran Ana Ajans: Concept
Katkıda Bulunan Ajanslar: People Initiative, İlbak Holding
7)
Kategori: Sivil Toplum Kuruluşları
Marka Adı: Darüşşafaka
Kampanya Adı: Olmasa da Olur
Reklamveren: Darüşşafaka Cemiyeti
Başvuran Ana Ajans: 4129 Grey
Katkıda Bulunan Ajanslar: Havas Media, MPR, Ströer Kentvizyon – İlbak Holding, Eva İstanbul İçerik Ajansı, Promoqube, Twitter
8)
Kategori: Temel Gıda
Marka Adı: Balparmak
Kampanya Adı: Bilimle Süzülen Bal
Reklamveren: Altıparmak Gıda Tic. Ve San. A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: Alametifarika
Katkıda Bulunan Ajanslar: Universal McCann, Plasenta, Tanıtım Grafik
9)
Kategori: Tatlı Tuzlu Atıştırmalık
Marka Adı: Eti Hoşbeş
Kampanya Adı: Eti Hoşbeş Sütlü Kakaolu Lansmanı
Reklamveren: Eti Gıda
Başvuran Ana Ajans: Being/Çözüm
Katkıda Bulunan Ajanslar:
10)
Kategori: İçecek
Marka Adı: SEK
Kampanya Adı: Hipsterlar Ağladı
Reklamveren: Tat Gıda Sanayi A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: BLAB
Katkıda Bulunan Ajanslar:
11)
Kategori: Sürdürülebilir Başarı
Marka Adı: Bridgestone
Kampanya Adı: Emniyet Lastiği
Reklamveren: Brisa Bridgestone Sabancı Lastik Sanayi Ticaret A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: Alametifarika
Katkıda Bulunan Ajanslar: Mediacom-GroupM, Plasenta – Y & R Brands, OGOO, Orange Mind Events
12)
Kategori: Sürdürülebilir Başarı
Marka Adı: Erikli
Kampanya Adı: Erikli Sürdürülebilir Başarı İletişimi
Reklamveren: Erikli Su ve Meşrubat Sanayii Ticaret A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: Alice BBDO
Katkıda Bulunan Ajanslar: Proximity İstanbul – BBDO, Group M- Maxus Mindshare, Ipsos, Group7
13)
Kategori: Sürdürülebilir Başarı
Marka Adı: Vodafone
Kampanya Adı: Küçük Büyük Tüm İşletmelerin İş Ortağı, Vodafone İş Ortağım
Reklamveren: Vodafone Türkiye
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul / Team Red
Katkıda Bulunan Ajanslar: C-Section, Plasenta, Mindshare
14)
Kategori: B2B Pazarlama
Marka Adı: Vodafone
Kampanya Adı: Vodafone İş Ortağım İşletmeleri Yarına Hazırlıyor
Reklamveren: Vodafone Türkiye
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul / Team Red
Katkıda Bulunan Ajanslar: C-Section, Plasenta, Mindshare
15)
Kategori: Markalı İçerik
Marka Adı: Meyhanedeyiz Biz
Kampanya Adı: Meyhaneye Giden Anlar
Reklamveren: Overteam NewMedia
Başvuran Ana Ajans: BLAB
Katkıda Bulunan Ajanslar:
16)
Kategori: Mustafa V. Koç Özel Ödüllü-İtibarla Büyüyenler
Marka Adı: Vodafone
Kampanya Adı: Kırmızı Işık 2.0 / Aramızda Kalsın
Reklamveren: Vodafone Türkiye
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul / Team Red
Katkıda Bulunan Ajanslar: Mindshare
17)
Kategori: Büyüklere Kafa Tutanlar
Marka Adı: D-SMART
Kampanya Adı: Televizyonunuz Sizi Uyutmasın
Reklamveren: D-SMART
Başvuran Ana Ajans: Mullen Lowe İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Future Bright
18)
Kategori: Küçük Bütçeyle Büyük Başarı
Marka Adı: Pierre Cardin
Kampanya Adı: Bir Günlük İş
Reklamveren: Aydınlı Group
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Team PR – IPRN, Maxus Medya, Film Kitchen, 1000 Volt
19)
Kategori: Küçük Bütçeyle Büyük İşler
Marka Adı: Ford Trucks
Kampanya Adı: Hanımağa
Reklamveren: Ford Otosan
Başvuran Ana Ajans: Tick Tock Boom
Katkıda Bulunan Ajanslar: HUNİ
20)
Kategori: Yeni doğanlar / Lansman
Marka Adı: Fiat
Kampanya Adı: Fiat Egea Lansman
Reklamveren: Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: Leo Burnett İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: People Initiative
21)
Kategori: Yeniden Doğanlar / Relansman
Marka Adı: SEK
Kampanya Adı: Hipsterlar Ağladı
Reklamveren: Tat Gıda Sanayi A.Ş.
Başvuran Ana Ajans: BLAB
Katkıda Bulunan Ajanslar:
22)
Kategori: Yerelde Fark Yaratanlar
Marka Adı: Türk Telekom
Kampanya Adı: Fiber Şehirler
Reklamveren: Türk Telekom Grubu Evde İnternet
Başvuran Ana Ajans: Güzel Sanatlar
Katkıda Bulunan Ajanslar: TBWA, Skala, Alphadog
23)
Kategori: Özel Günlerde Başaranlar
Marka Adı: Pierre Cardin
Kampanya Adı: Bir Günlük İş
Reklamveren: Aydınlı Grup
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Team PR – IPRN, Maxus Medya, Film Kitchen, 1000 Volt
24)
Kategori: Özel Günlerden Başaranlar
Marka Adı: Ülker
Kampanya Adı: 29 Şubat Telafi Günü
Reklamveren: Ülker
Başvuran Ana Ajans: TBWA / İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Narkoz, Boogy
25)
Kategori: Özgün Marka Deneyimi Yaratanlar
Marka Adı: RIOT
Kampanya Adı: League of Legends 2015 Sezonu
Reklamveren: Riot Games
Başvuran Ana Ajans: Boogy
Katkıda Bulunan Ajanslar:
26)
Kategori: Özgün Marka Deneyimi Yaratanlar
Marka Adı: Pierre Cardin
Kampanya Adı: Bir Günlük İş
Reklamveren: Aydınlı Group
Başvuran Ana Ajans: Y & R İstanbul
Katkıda Bulunan Ajanslar: Team PR – IPRN, Maxus Medya, Film Kitchen, 1000 Volt
27)
Kategori: Topluluk Yönetiminde Başarı
Marka Adı: Meyhanedeyiz Biz
Kampanya Adı: Meyhaneye Giden Anlar
Reklamveren: Overteam NewMedia
Başvuran Ana Ajans: BLAB
Katkıda Bulunan Ajanslar:
28)
Kategori: Topluluk Yönetiminde Başarı
Marka Adı: Prima
Kampanya Adı: 1 UNICEF Logolu Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı
Reklamveren: P & G
Başvuran Ana Ajans: Starcom Mediavest Group / Sesli Harfler
Katkıda Bulunan Ajanslar: Saatchi&Saatchi, Excel İletişim