En kapsayıcı pazarlama kaynağı “Marka Külliyatı” okurla buluşuyor…
“Marka Külliyatı” kitabı okuyucusuyla buluşmaya hazır! Pazarlama dünyasının en kapsamlı kitabı olma iddiasındaki “Marka Külliyatı” 34 bölümde markayla ilgili bütün başlıkları bir araya getiriyor. 18 farklı üniversiteden, 40 üst düzey akademisyen tarafından kaleme alınan kitabın editörlüğü ise Prof. Dr. Remzi Altunışık, Prof. Dr. Burhanettin Zengin ve Doç. Dr. Yıldırım Yıldırım tarafından yapıldı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özeni, Marka Danışmanı Güven Borça, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı da kaleme aldıkları sunuş yazılarıyla “Marka Külliyatı”na katkıda bulundu.
Piyasada daha önce yazılmış marka kitaplarını da kapsayıcı nitelikte olan “Marka Külliyatı”, okuyucular için bir başucu kitabı niteliğini taşıyor. Kitapta markalaşmaya dair pek çok başlık detaylı olarak ele alınarak işleniyor.
Kitabın ayırt edici bir başka özelliği ise, Türkiye’de henüz makale, kitap ve bildiri düzeyinde ya hiç işlenmemiş veya çok az işlenmiş “marka turisti, marka nefreti, marka sembolü, marka cinsiyeti, marka çağrışımları” gibi konuların ela alınması. Araştırmacılar için de ilgili çekici olan bu başlıklar, bundan sonra yapılacak araştırmalar adına temel kaynak özelliği taşıyacak potansiyele sahip.
Bütün akademi ve iş dünyasındaki uzmanlara hitap edebilecek düzeyde olan kitaptan, marka yöneticileri, marka uzmanları, marka avukatları, marka hukuku üzerine çalışanlar ve marka profesyonellerinin yanında yüksek lisans ve doktora yapan öğrenciler de yararlanabilecek.
“Marka Külliyatı” sunuş yazılarından alıntılar:
Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen:
“Marka Külliyatı düşünceden hayata geçirilişe kadar her şeyiyle özgün bir ürün. Ayrıca kolektif düşünce üretiminin en güzel örneği. Marka Külliyatında henüz konuşulmaya başlanmış yepyeni konular, gelenlere yol açmak üzere cesaretle ele alınmış. Bu anlamda ilkleri söylemek ne pahasına olursa olsun değerlidir. Zor bir dönemde yayına hazırlanan Marka Külliyatı, pazarlamanın hem temelini hem de an zamanlı gelişimini örnekler üzerinden anlatıyor. Bu nedenle de özel bir öneme sahip.”
Prof. Dr. Yavuz Odabaşı:
“Yurt dışında da rastladığımız “Okuma Kitabı”, “Ansiklopedi” ve “El Kitabı” adlarında rastlanan bir türün “Külliyat “olarak adlandırılması benim için oldukça anlamlı. Bu kitap, özellikle genç kardeşlerimizin pazarlama ve marka dünyasında çıkılacak yolculuklarına ve içinde yer alacakları çağı keşfetmeye yardımcı olacak nitelikte. Tam bir başucu kitabı.”
MARKAM Danışmanlık Güven Borça:
“2020 Korona pandemisi sonrasında küresel ısınma, adalet ve eşitlik sorunlarının daha çok tartışılacağı ve markaların ciddi ve inandırıcı adımlar atmak zorunda kalacağı yaygın bir inanç. Ayrıca küreselleşmeden bölgeselleşmeye doğru geçileceği de konuşuluyor. Bu kitapta marka konusunda kapsamlı bilgiler ve çok ilginç başlıklar sunulmakta. Okumanız tavsiyesiyle…”