Dove’dan “enjekte edilebilir” reklam panosu
Genç kızlar arasında giderek yaygınlaşan; dolgu ve botoks gibi estetik işlemlerin yol açtığı “toksik” güzellik algısına karşı çıkan Dove, enjekte edilebilir bir açık hava reklam panosu hazırladı!
Geçtiğimiz günlerde TikTok’ta kısa sürede popüler olan “Bold Glamour” adlı güzellik filtresine meydan okuyan Dove, iletişim çalışmalarının merkezine standardize edilen güzellik algılarını almış gibi görünüyor. Bu kez Toronto’da binlerce enjektörden oluşan bir reklam panosu oluşturan güzellik ve kişisel bakım markası Dove, 14-17 yaş arasındaki genç kızlar arasında dolgu, botoks gibi uygulamaların bir hayli yaygınlaşmış olmasına dikkat çekiyor. Enjektörlerle örülmüş açık hava reklam panosunda bir genç kız imgesiyle birlikte “Geçen yıl gençlerimize 50.000’den fazla kozmetik enjeksiyon yapıldı” ifadesi uzaktan görülebilecek şekilde yazıldı…
David Miami ve Ogilvy Toronto iş birliğiyle hazırlanan reklam panosu, Dove’un yaptığı saha araştırmaları ışığında ortaya çıktı. Dove’un elde ettiği araştırma verilerine göre 14-17 yaş arasındaki Kanadalı genç kızların yüzde 74’ü görünüşleriyle ilgili en az bir şeyi değiştirmek istiyor. Yüzde 62’si ise olduklarından daha güzel olmayı diliyor. Ayrıca veriler, ülkede yalnızca geçtiğimiz yıl 50 bin genç kızın kozmetik enjeksiyon tekniğine başvurduğu ortaya koyuyor.