Epica Awards’da bu yıl bir yeni Grand Prix ve 3 yeni kategori olacak
Gazeteciler tarafından verilen tek global yaratıcılık ödülü Epica Awards ile ilgili önemli tarihlerin yanında yeni kategoriler de açıklandı. Buna göre Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin yaptığı Epica Awards’da bu yıl bir yeni Grand Prix ve 3 yeni kategori olacak. Ayrıca bu yıl Rus ajansların yarışmaya katılımı yasaklanırken Ukraynalı ajanslara ücretsiz kayıt imkanı sağlanacak.
Epica Awards’da sektördeki en özgün, cüretkar ve sınırları zorlayan işleri tanımak için tasarlanan bir Innovation Grand Prix’si olacak bu yıl. Innovation Grand Prix’si aynı zamanda önceki yıl verilen Alternatif ödülün yerini alacak.
Kategori bazında da 4 yenilik çıkıyor karşımıza:
- Önceki yıl AR/VR kategorisi olarak adlandırılan kategorinin kapsamı sanal dünyaları ve koleksiyonları içerecek şekilde genişletilerek “Metaverse” kategorisine dönüştürüldü.
- İkinci yeni kategori “Sports-related Advertising” oluyor. Bu kategoride olimpiyatlar, Dünya Kupası, Super Bowl gibi etkinliklerle sporun yaratıcılık üzerindeki etkisi ödüllendirilecek.
- Son olarak, “The Agency Self-Promotion” kategorisi, ajanslar tarafından müşterileri cezbetmek ve dikkati kendi vitrinine çekmek için tasarlanan esprili çalışmalara ev sahipliği yapacak.
Epica Ödülleri Yazı İşleri Müdürü Mark Tungate şunları söyledi: “Herhangi bir ödül töreni zamanı yansıtmalı. Biz de bunu göz önünde bulundurarak kategorileri güncelliyoruz. Örneğin, ‘metaverse’ kategorisi, ajanslardan gelen birkaç talepten sonra oluştu ve epey rağbet görüyor.”
Epica Awards’la ilgili öne çıkan tarihler şöyle;
- Erken kayıt dönemi: 1 Temmuz – 31 Ağustos
- Kayıt dönemi: 1 Eylül – 8 Ekim
- Oylama dönemi: 28 Ekim – 20 Kasım
- Kısa liste: 24 Kasım Tören: 9 Aralık