Epica Awards’da 2022 sonuçları açıklandı!
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’da dünyanın dört bir yanından yapılan başvuruların sonunda 8 Aralık akşamı online gerçekleştirilen canlı yayınla yılın kazananları belli oldu. Jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olan Epica Awards’da Türkiye’den Zon, OMO için hazırladığı kampanyayla Bronz ödülün sahibi oldu.
Epica Awards bu yıl da sayısız kreatif ajanstan 3099 başvuru aldı. En çok başvuru yapılan ülkeler arasında Kuzey Amerika (400), bu sene tüm başvurularını ücretsiz yapan Ukrayna (396), Almanya (276) ve Fransa (158) yer aldı. Network ajansların başvurularının ağırlığının her sene hissedildiği Epica Awards başvuru listesinde bu sene bir de sürpriz vardı: Bağımsız ajans ve kreatiflerin başvuruları tüm başvuruların yarısından fazlasını (yüzde 55) oluşturdu!
Jüri değerlendirmesinin önce online, Grand Prix değerlendirmelerininse 5-6 Aralık tarihlerinde Papaya Films’in ev sahipliğinde Londra merkezli The Groucho Club’da gerçekleştiği Epica Awards’ın 8 Aralık’ta online olarak gerçekleştirilen ödül töreninde her bir kategorinin Altın ödüllerinin yanı sıra yedi Grand Prix ödülü, Yılın Ajansı (Agency of the Year) ve Yılın Network’ü (Network of the Year) ödülleri de sahiplerini buldu.
Print ve Design Grand Prix’leri sahibini bulamadı!
PR (Halkla İlişkiler) kategorisinde iki ödül, geçtiğimiz sene Grand Prix listesine alınan Responsibility (Sosyal Sorumluluk), bu sene ilk defa değerlendirilen Innovation (İnovasyon) ve Media (Medya), Digital (Dijital) ve Film dallarında takdim edilen sekiz Grand Prix’nin ikisi Almanya merkezli ajansların oldu.
PR kategorisindeki rekabetin çetinliği, Epica Awards’da sık yaşanmayan, bir kategoride birden fazla Grand Prix verilmesiyle vurgulandı. İlk PR Grand Prix’sinin sahibi Norveç merkezli TRY, Norveç’te pandemiyle birlikte artan doğum oranlarına yanıt niteliğindeki “The Name Catalogue” ile geleceğin ebeveynlerine çocuklarına evlerindeki IKEA yatağın isimlerini koyabileceğini söyledi… İkinci PR Grand Prix’si ise Hindistan’da sağlık eğitimleri bir yana, annelerin dahi kız çocuklarıyla regl hakkında konuşmadığından hareketle “The Missing Chapter” ile bu tabuyu yıktı…
Grand Prix seçiminin oylamanın kalanının aksine fiziki olarak yapıldığı Epica Awards’da PR kategorisinde iki Grand Prix ilan edilirken Print (Basılı Yayın) ve Design (Tasarım) kategorilerinde, altın ödüller arasından diğer kategorilerde olduğu gibi öne çıkan bir çalışma olmadığı gerekçesiyle Grand Prix verilmedi.
Responsibility Grand Prix
Kampanya: Anti Look – the life-saving QR design
Ajans: Scholz & Friends (Almanya)
Reklamveren: Johanniter-Unfall-Hilfe
PR Grand Prix
Kampanya: The Name Catalogue
Ajans: TRY (Norveç)
Reklamveren: IKEA
PR Grand Prix
Kampanya: The Missing Chapter
Ajans: Leo Burnett (Hindistan)
Reklamveren: P&G
Innovation Grand Prix
Kampanya: Touch Card
Ajans: McCann New York (Kuzey Amerika)
Reklamveren: Mastercard
Digital Grand Prix
Kampanya: Ketchup A.I.
Ajans: Rethink (Kanada)
Reklamveren: Kraft Heinz
Media Grand Prix
Kampanya: The Pirate Match
Ajans: Mirum Agency (Brezilya)
Reklamveren: DirectvGo
Film Grand Prix
Kampanya: The Spider and the Window
Ajans: Leo Burnett (Almanya)
Reklamveren: Samsung Electronics
Yılın Ajansı yarışında kıyasıya mücadele vardı
Epica Awards başvuruları arasından en çok ödüle layık görülen işe sahip olan ajanslar ve networkler Network of the Year ve Agency of the Year olmanın da onurunu yaşıyor. Bu sene geçtiğimiz senelerde de en çok Epica piramidi kazanan networklerden biri olan McCann Worldgroup, Network of the Year ödülünün sahibi oldu.
Agency of the Year ödülünde rekabet çetindi. Grand Prix sahibi olan Norveç merkezli TRY, kazandığı ödül sayısıyla en çok piramide sahip olan ikinci ajans olurken, McCann Worldgroup gibi bu ödüle önceki yıllarda da sahip olmuş Rethink (Kanada) Yılın Ajansı seçildi.
Agency of the Year/Yılın Ajansı:
Rethink, Kanada
Network of the Year/
Yılın Network’ü:
McCann Worldgroup
Yılın kazananı Almanya oldu
Epica Awards 2022’de aralarında 2 Grand Prix ve 10 Altın ödül olmak üzere en çok ödül sahibi olan ülke 61 ödülle Almanya oldu. Almanya’yı bir Grand Prix ve 5 Altın ödülle birlikte toplam 45 ödül sahibi olarak Kanada takip etti. En çok ödül sahibi olan ilk 5 ülke arasında Almanya ve Kanada’nın yanı sıra 19 ödülle A.B.D., İngiltere ve Norveç yer aldı.
Türkiye’den Zon’a, OMO kampanyasıyla Bronz ödül!
Başvuru sayısının geçtiğimiz senelere göre arttığı, pandeminin iç karartıcı ilhamsızlığının adeta yıkıldığı bu Epica Awards’da rekabet de elbette çetindi. Her yıl birçok ödül almaya alışkın ülkelerin ödül alamadığı bir değerlendirme sürecini geride bırakırken Türkiye bu ülkeler arasında yer almadı. Zon, OMO X Migros iş birliğiyle gerçekleştirdiği, plastik ayak izini azaltmayı hedefleyen projesiyle Bronz ödüle layık görüldü. Ataşehir 3M Migros’ta konumlandırılan deterjan doldurma ünitesiyle aynı deterjan şişesinin birden fazla kez kullanılmasına olanak sağlayan kampanya Household Maintenance (Ev Bakım) kategorisinde ödülün sahibi oldu.
1987’den bu yana gerçekleştirilen ve Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’ın 2022 ödül törenini buradan izleyebilirsiniz.
Epica Awards 2021’de Türkiye’den Grand Prix alan kampanyayı hatırlamak için tıklayın…